Türkiye Basketbol Ligi'nin (TBL) resmi sponsoru Sony Xperia oldu. Basketbolun Türkiye'deki gelişimine katkı sağlayarak daha geniş kitlelere ulaşmasını hedefleyen Sony Xperia, Türkiye Basketbol Ligi 2014-2015 sezonu resmi sponsoru oldu.

Ankara Hilton Otel'de gerçekleşen basın toplantısına Sony Mobile Türkiye Ülke Müdürü Tarık Akad ve Türkiye Basketbol Ligi Direktörü Samer Şenbayrak katıldı. Sony Mobile olarak, basketbolun gelişimine katkıda bulunmak ve gücüne güç katmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten Tarık Akad, yaptığı açıklamada şöyle konuştu:

"Xperia'nın DNA'sında var olan dayanıklılık, güç ve performans gibi vazgeçilmez özelliklerinin aslında sporun ve basketbolun da DNA'sını oluşturduğunu hepimiz biliyoruz. Konu yaşam kalitesinin arttırılması olduğunda da teknoloji ve sporu yan yana düşünüyoruz. Sporun insanların yaşam kalitesini artırmadaki rolü yadsınamaz. İşte bu nedenle Sony, kuruluşundan bu yana sporu ve sporcuları desteklemiş farklı spor dallarının ve sporcularının gelişimine katkıda bulunmuştur. Sony Mobile olarak Türkiye'de bu geleneği, özellikle son beş yılda kazandığı uluslararası başarılarla mükemmel çağını yaşamaya başlayan basketbola destek olarak sürdürüyoruz."

Spora verilecek desteğin toplumun yaşam kalitesi kadar Türkiye'nin uluslararası başarıları ve imajı için de önemli olduğuna dikkat çeken Tarık Akad, "Ülkemizde toplumun spora olan ilgisi gün geçtikçe artıyor. Gençlik ve Spor Bakanlığı verileri son 10 yılda lisanslı sporcu sayısının 7 kat arttığını ortaya koyuyor. Türkiye'deki lisanslı sporcu sayısının genel nüfusumuza oranı sadece %3,28. Bu rakam Türkiye'nin potansiyelini ve spora verilmesi gereken destek ihtiyacını net bir şekilde ortaya koyuyor." diye konuştu.

Türkiye'de spor ve basketbolun gelişimine dikkat çeken Tarık Akad, "IPSOS tarafından gerçekleştirilen Türkiye'deki basketbol takipçileri araştırmasına göre, basketbol Türkiye'de futbolun ardından en çok takip edilen ikinci spor olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmaya göre Türkiye'de basketbol kadınlar ve çocuklar tarafından da takip edilen bir spor dalı olarak ön plana çıkıyor. Bu da basketbolun daha fazla kitleye seslenebildiğini gösteriyor. Türkiye Basketbol Ligi'nin resmi sponsorlarından biri olarak önceliğimiz de toplumla basketbolu yaklaştırmak ve başarılarımızın sürekliliği için toplumun ilgisini erken yaşlarda spora yönlendirmek. Bu konuda ülkemizde farkındalık yaratmak üzere kendimize bazı ödevler belirledik. Sponsorluğumuzun devamı olarak ülkemizdeki spor yapma alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik neler yapabileceğimize dair çalışmalar gerçekleştirerek, bu konuya destek vermeyi planlıyoruz." dedi.

Basketbolun daha geniş kitlelere ulaştırılmasına katkı sağlamayı amaç edindiklerini hatırlatan Tarık Akad, sporseverler ile Türkiye Basketbol Ligi arasındaki etkileşimi artırmak üzere sezon boyunca sporseverlerle birlikte 'Mükemmel Hareket'lerin takipçisi olacaklarını belirtti. Tarık Akad, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bildiğiniz gibi her sporun mükemmel hareketleri vardır. Basketbol içinse mükemmel hareketlerin en başında smacın geldiğini söyleyebiliriz. Biz de ligimizin en önemli organizasyonu olan All-Star organizasyonunda mükemmel smacın seçileceği Smaç Yarışmasını sahipleneceğiz. All-Star 2015'de 'Sony Xperia ile Smaç Şampiyonu'nu belirleyeceğiz. Aslında All-Star 2015 Smaç Şampiyonası bizim için sadece bir başlangıç olacak. Sony Mobile olarak tüm sezon boyunca mükemmel hareketin destekçisi olacağız."

Türkiye Basketbol Ligi Direktörü Samer Şenbayrak ise yaptığı açıklamada, Sony Mobile'ı yanlarında görmekten dolayı oldukça heyecanlı ve mutlu olduklarını söyledi. Şenbayrak, "Mükemmel bir lig olan Türkiye Basketbol Ligi'nde Sony Xperia ile 'mükemmel hareket' heyecanı artarak devam edecek. Bu yolda beraber yürüyerek hedeflerimize doğru emin adımlar atarken birbirimize büyük destek olacağımızdan eminim. All-Star 2015'de ve Türkiye Basketbol Ligi'nde hepimiz Sony Mobile ile işbirliği gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz." dedi.