Trakya Kalkınma Ajansı Bölgenin iş ve yatırım ortamının geliştirilmesine yönelik olarak çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. Ajans, Trakya Bölgesi’nde faaliyet gösteren KOBİ’lerin dış ticaret kapasitelerinin artırılması amacıyla uzman eğitmenlerle birlikte “Dış Ticaret Okulu”nu hayata geçiyor.
“Dış Ticaret Okulu”nun açılışı Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin’in de katılımıyla yapıldı. Eğitimlerin açılışında eğitim programıyla ilgili bilgiler veren Genel Sekreter Şahin; “Ajans olarak KOBİ’lerimizin rekabet edebilirliklerinin ve uluslararası pazarlara erişebilmelerinin sağlanması, kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesine çok önem veriyoruz. “Dış Ticaret Okulu” projesi yukarıda değindiğimiz hedeflere ulaşmak için alanında uzman eğiticilerle hayata geçirdiğimiz projelerden sadece biri. Bölgemizde öne çıkan, rekabetçi sektörlere yönelik olarak farklı eğitimleri de hayata geçirdik. Bu eğitime katılan firmalarımızın diğer firmalarımıza örnek olacağına eminim, buradan yeni başarı hikâyeleri çıkacak. Bu başarı hikâyelerini her platformda dile getireceğiz. Eğitime katılan firmalarımıza teşekkür ediyorum. Eğitimin verimli geçmesini diliyorum” dedi.
15 Nisan itibariyle başlayan eğitim programına Trakya Bölgesi’nden 24 firma katılıyor.
DIŞ TİCARET OKULU
Dış Ticaret Okulu ile ilgili yapılan açıklamada ise, “Trakya Kalkınma Ajansı Yatırım Destek Ofisleri aracılığıyla iş ortamının geliştirilmesi için Trakya Bölgesi’ndeki firmaların dış ticaret kapasitelerinin artırılmasına yönelik “Dış Ticaret Okulu”nun hayata geçirilmesi kararı almış ve alanında uzman eğitmenler ile program oluşturmuştur. Programın hedef kitlesi hiç ihracat yapmamış, ihracata yeni başlamış, ihracat faaliyeti kesintiye uğramış veya ihracat kapasitesini artırmak isteyen Trakya firmaları olarak belirlenmiştir” denildi.
Program kapsamında verilecek bilgilerle ilgili de, “Doğru müşteri segmenti belirleme yöntemleri, Ürün konumlandırma, Pazar araştırma yöntemleri, Dış pazarlara ulaşımda kullanılan bilgi kaynakları, Uluslararası pazarlama, dağıtım kanalları, Ürün destek/müşteri hizmetleri, Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, Ürün kalite standartları ve sertifikasyonlar, Kalite/yönetim/çevre güvence sistemleri konularındaki bilgiler her konunun uzmanınca firmalara aktarılacaktır. 7 haftaya yayılmış 10 günlük bu eğitim ile firmaların her eğitim gününü bir basamak olarak kullanıp eğitim sonunda varış noktası olarak ihracat stratejilerini oluşturmuş olmaları beklenmektedir. 26 Mayıs’ta gerçekleştirilecek olan proje çalıştayında firmalardan bu stratejilerini sunmaları talep edilecek ve çalıştay sonunda stratejisi başarılı bulunan 3 firmamıza 5 gün daha danışmanlık verilecektir. Bu 5 gün, firma ve danışman arasında belirlenecek tarihlere yayılabilecek ve danışmanlık hizmeti firmanın kendi yerinde verilecektir” ifadelerine yer verildi.