Tekirdağ Su ve Kanaliazsyon İdaresi (TESKİ) ALO 185 hattının ücretsiz talebi uygun görülmedi.
TESKİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan yazılı açıklamada, “Müdürlüğümüz Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na yazdığı 06 Mayıs 2016 tarihli ve 354 sayılı yazısında, ‘Bilindiği üzere, Genel Müdürlüğümüz bünyesinde 7/24 kesintisiz hizmet veren ALO 185 Çağrı Merkezimizce, vatandaşlarımızdan gelen arıza ihbarları veya şikayetleri kayıt altına alınıp, sorumlu birimlere iletilerek arızalara süratle müdahale edilmesi sağlanmaktadır. Su ve Kanalizasyon hizmetlerinin halk sağlığı ve kentsel yaşam kalitesi açısından önemi göz önünde bulundurulduğunda, abonelerimizin sorunlarına en kısa sürede müdahale edebilmek Kurumumuz adına son derece önem arz etmektedir. Toplu taşıma, su ve kanalizasyon vb. gibi yerel yönetimlerin vermekte sorumlu olduğu kentsel hizmetler, kentte yaşayanlar açısından olmazsa olmaz kamusal hizmetlerdir. Temel bir ihtiyaç olması ve kamusal niteliği nedeniyle kentsel hizmetler, ticari işletme mantığı ile ele alınamayacak hizmetlerdir. Hali hazırda vatandaşlarımız tarafından ALO 185 Çağrı Merkezimize yapılan arıza ve ihbar çağrıları ücret karşılığı olmaktadır. Bu durumun, olası kayıp kaçak ve kamusal alana ait su arızalarının ALO 185 Çağrı Merkezimize bildirilmeme gerekçesi olduğu, vatandaşlarımızca kurumumuza bildirilmektedir’ ifadelerine yer verilerek ALO 185 çağrılarının ücretsiz aranır olması hususunda gerekli işlemlerin yapılması talep edilmiştir” denildi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’ndan gelen cevabı açıklayan TESKİ Genel Müdürlüğü, “05 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun (EHK) 31’inci maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan, ‘Ankesörlü telefon hizmeti kullanıcıları da dahil olmak üzere, kamu kullanımına açık telefon hizmetinden faydalanan kullanıcılar, herhangi bir ücret ödemeden 112 ve Kurumca belirlenen diğer acil çağrı numaralarını çevirerek acil çağrıya cevap vermekle yetkili kuruluşa erişme hakkına sahiptir. Kurumca belirlenen esaslar çerçevesinde işletmeciler ücretsiz olarak, kullanıcıların 112 acil çağrı numarasına ve Kurumca belirlenebilecek diğer acil çağrı numaralarına sunmakta oldukları hizmetin kapsam ve kalitesine uygun olarak erişimlerini sağlamak ve acil yardım talebinde bulunan kullanıcıların yerlerini tespit ederek ilgili kuruluşa bildirmekle yükümlüdür’ hükmü ve 05 Haziran 2016 tarihli ve 28314 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Acil Yardım Çağrı Hizmetlerine İlişkin Yönetmelik’in (AYÇH Yönetmeliği) 2 Tanımlar ve kısaltmalar’ başlıklı 3’üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan ‘Acil yardım çağrıları, ulusal ve uluslararası düzenlemelerde kabul görmüş yangın, sağlık, doğal afetler ve güvenlik gibi acil durumlarla ilgili olarak itfaiye, polis, jandarma, sağlık ve benzeri kuruluşlara yardım talebiyle yapılan çağrıları ifade eder’ hükümleri kapsamında acil yardım çağrı hizmeti numaraları, ulusal ve uluslararası düzenlemelerde kabul görmüş yangın, sağlık, doğal afetler ve güvenlik gibi acil durumlarla ilgili olarak itfaiye, polis, jandarma, sağlık ve benzeri kuruluşlara yardım talebiyle yapılan ücretsiz çağrılar için tahsis ediliyor. Bu çerçevede, ALO 185 kısa numarası üzerinden sunulan hizmetler yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri gereğince, acil yardım çağrı hizmeti kapsamda bulunmadığından, ilgi yazı ile iletilen ALO 185 kısa numarasının ücretsiz aranabilmesi talebi uygun görülmedi” ifadeleri kullanıldı.