Trakya Bölgesinde üç ilde, 20 bin kilometrekare alanda, yaklaşık 2 milyon kullanıcıya elektrik dağıtım hizmetini, kaliteli ve sürekli vermek için en yeni teknolojileri kullanan Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), kayıp kaçak ile gerek teknolojik altyapısıyla gerek ise saha ekipleriyle etkin mücadele sergiliyor.
2015 yılında 7,38 kayıp kaçak oranı ile Türkiye’deki dağıtım şirketleri arasında ilk sıralarda yer alan TREDAŞ, 12 ekip ile tüm Trakya genelinden gelen ALO 186 Çağrı Merkezi ihbarları, işletme ihbarları Web ve Mobil Uygulama üzerinden gelen kaçak/usulsüz kullanımı şikayet başvurularını uzman ekipler tarafından titizlikle kontrol ediyor.
TREDAŞ ekipleri, gelen ihbar, başvurular ve yerinde tespitleri tabletler üzerinden yaparak tüm yapılan işler kayıt altına alınıyor. İşin atanmasından kapatılmasına kadar geçen süreç dünyada son kullanılan teknolojik yazılımlar aracılığıyla takip ediliyor. Bu sayede hem ekip performansları net bir şekilde değerlendiriliyor hem de tutulan tutanakların kayıtları ve raporlanması işlemleri kısa sürede yapılabiliyor.
Saha ekiplerine tüm iş emirleri Mobil Ekip Şefliği tarafından tek noktadan yönlendirilirken, günlük, haftalık ve aylık istatistik ve değerlendirmeler yapılabiliyor.
Diğer yandan, TREDAŞ mobil ekipleri tarafından 2015 yılında 5 bin 575 adet kaçak/usulsüz elektrik kullanımı tespit edildi.
“AYDA ORTALAMA 300 BİN İŞLEM TABLET ÜZERİNDEN YAPILIYOR”
TREDAŞ Genel Müdürlük ve 4 İşletme Müdürlüğü’ne bağlı toplam 26 farklı lokasyonda Tekirdağ, Kırklareli, Edirne İl ve İlçe merkezleriyle yaklaşık 2 milyon nüfusa hizmet sunarken, Trakya Bölgesi’nde hızla artan nüfusa paralel olarak yatırımlarını da arttırarak devam ettiriyor.
TREDAŞ, büyük bir yapı üzerine kurulu bu operasyonu teknoloji altyapısı kullanarak, verimli, kaliteli ve doğru bir şekilde yönetilmesi için tüm birimleriyle yoğun şekilde çalışmalarını sürdürüyor. Geniş sahayı teknolojik alt yapısı ile yöneten TREDAŞ, ayda ortalama 300 bin işlemi tablet üzerinden gerçekleştiriyor.