Bir CRM Programı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) şirketinizin müşterilerle iletişimini mümkün olan en verimli şekilde düzenlemeyi ve yönetmeyi hedefler.

Bir CRM Programı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) şirketinizin müşterilerle iletişimini mümkün olan en verimli şekilde düzenlemeyi ve yönetmeyi hedefler. Bu hedefe ulaşmak için müşterilerinize ilişkin stratejinizi somut verilerle destekleyen, bu verileri yorumlayarak ayrıntılı analizler yapan ve şirketinizin ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilebilen bir CRM programını devreye sokmanız şarttır.

CRM Programlarının Temel Özellikleri Nelerdir?

Bir CRM programı size ayrıntılı müşteri verileri, derinlikli analizler, hızlı sonuçlar ve kullanım kolaylığı sunmayı amaçlar. Dolayısıyla, bunlara yönelik birtakım özellikler içerir. En temel özelliklerden biri olan iletişim yönetimi, satışların artması veya tekrar etmesi için müşterilerinizin telefon numaraları, e posta adresleri ve sosyal medya hesapları gibi birçok iletişim kanalını kayıt altında tutar. Fakat müşteri ilişkileri yönetiminde iletişim kanallarının bilgisine sahip olmak, hatta müşteriyle birebir telefon konuşması veya görüşme yapmak çoğunlukla yeterli değildir. O yüzden bu programlarda satış yönetimi, pazarlama yönetimi, iş akışları yönetimi, sözleşme yönetimi, satın alma yönetimi, entegrasyon ve dinamik raporlama gibi ilave birçok çözümün olması da şarttır.

Kaç Tür CRM Yazılımı Vardır?

Teknolojiye ve şirketlerin ihtiyaçlarına göre şekillenen CRM’nin farklı türleri vardır. Bunlardan biri, müşteri odaklı olan, kar sağlayacak müşterileri edinmeyi ve korumayı amaçlayan stratejik CRM’dir. Operasyonel CRM de satış, pazarlama ve müşteri servisi gibi müşteriye yönelik süreçleri baz alırken kolaboratif CRM, müşterilerle şirketi en iyi şekilde gözlemlemek için organizasyon genelinde teknolojiyi kullanır. İnteraktif müşteri ilişkileri yönetimi, insan faktörünü temel alıp müşterilerle birebir veya sosyal medyadan diyalog kurarak operasyon yürütür.

Analitik CRM ise müşteri verilerini akıllı bir şekilde toplayarak gelecekteki stratejiler için taktik geliştirmekte kullanır. Analitik müşteri ilişkileri yönetiminde farklı satış stratejileri geliştirilebilir ve farklı müşteri segmentleri belirlenebilir. Burada, şirketlere kişiselleştirilmiş ve hızlı çözümler; satışa, yeni müşteri kazanmaya ve var olan müşterileri korumaya yönelik öngörüler sunmak mümkündür. 2000 yılından sonra artan talepleri karşılamak ve maliyetleri düşürmek için geliştirilen bulut CRM de türler arasında sayılabilir.

İlişki Yönetimine Bütüncül Bir Bakış Açısı: XRM

XRM, şirketin sadece müşterileriyle ilişkilerinin değil bütün birimlerinin iletişimini verimli bir şekilde yönetmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu açıdan müşteri ilişkileri yönetiminden ayrılır. Müşteri ilişkileri yönetimi şirketinizin sadece bir yönüne odaklanırken XRM onu bütün yönleriyle ele alır. XRM yazılımları CRM yazılımlarından daha gelişmiş çözümler sunabilir. Altyapısı uygun olmayan bir yazılıma şirketinizin ihtiyaçlarına yönelik ek modüller ve fonksiyonlar eklendiğinde ciddi performans sorunları yaşanırken XRM programları hızlı çözüm, pratik entegrasyon, güvenilirlik ve kolay kullanım gibi birçok avantaj sağlar.

Sektöründe on beş yıllık tecrübeye sahip olan SetXRM, Türkiye’nin analitik CRM altyapısıyla veri analizleri ve modellemeleri yapabilen tek yerli XRM yazılımıdır. Bulut platformları için geliştirilmiş SetXRM çözümleriyle, optimizasyonlarınızı ve entegrasyonlarınızı kısa sürede sonuçlandırıp XRM’inizi farklı temalar ve farklı cihazlardan hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner122

banner124

banner227

banner235

banner224

banner154

banner55

banner126