IDC'nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre 2013'te tablet pazarında yüzde 67.9'luk büyüme gerçekleşerek toplamda 202 milyon adet tablet satışı yapılacağını iddia ediyor. Bu artışın en büyük sebebi HP, Amazon ve Barnes & Noble başta olmak üzere birçok tablet üreticisinin 120-150 dolar aralığındaki modelleri pazara sunması olarak gösteriliyor.

KULLANICILAR DAHA ÇOK BİLİNEN MARKALARI TERCİH EDİYOR
Analistler, tablet fiyatlarındaki söz konusu düşüşün üst segmenti olduğu kadar 'markasız' tablet üreticilerini de zora sokacağı öne sürüyor. OEM olarakadlandırılan markasız tablet fiyatlarının 100 dolar seviyesinden düşük olması rağmen kullanıcıların, teknoloji konusunda bilinen markaların cihazlarını tercih edeceği ifade ediliyor. Bunun yanı sıra Amazon ve Barnes & Noble'ın ürettiği tablet modellerinde bulanan kitap, müzik ve uygulama gibi içerikler kullanıcıların tercihini teknoloji şirketlerinin 'giriş' segmentindeki tabletlerden yana kullanmasını sağlıyor.

Kaynak: Haber7