Almanya'da Darmstadt Teknik Üniversitesi ve Berlin Humbold Üniversitesi  uzmanlarının ortaklaşa yaptığı araştırmaya katılan yaklaşık 600 Facebook  kullanıcısının üçte biri Facebook'ta geçirdikleri süre boyunca ve  sonrasında kendilerini yalnız, yorgun, üzgün ya da memnuniyetsiz  hissettiklerini ifade etti.

Uzmanlar yaşanan bu durumda en önemli etkenin kullanıcıların  arkadaşlarının sayfalarında gördükleri olumlu haberler olduğu  değerlendirmesini yapıyor. Normalde insanların kendilerine benzeyen  kişileri kıskandığını ifade eden proje yöneticisi Hanna Krasnova,  kullanıcıların Facebook üzerinden diğerleriyle ilgili daha fazla bilgi  sahibi olduğunu ve kendilerine benzeyen insanlarla kendilerini  kıyasladığını kaydediyor.

Darmstadt Teknik Üniversitesi'nden Thomas Widjaja ise kullanıcıların  Facebook'ta sürekli arkadaşlarının olumlu iletilerini gördükçe  kendilerini değersiz hissettiklerini belirtiyor. En çok kıskançlık  yaratansa tatil fotoğrafları.

Kıskançlık duyan bazı kullanıcıların kendileriyle ilgili olumlu haberler  yazma eğilimine girdiğine dikkat çeken Widjaja, bu mesajların da  genelde abartılı ya da olumsuz ayrıntıları içermediğini belirtiyor.

Örneğin sınavdan yüksek not almak Facebook üzerinden herkese  duyurulurken, düşük not alındığında ise bunun bahsi bile edilmiyor.  Sanal toz pempe hayatlar yaratan bu durum da diğer kullanıcıların  kıskançlık duygularını depreştiriyor. Uzmanlar bunu bir "kıskançlık  döngüsü" olarak değerlendiriyor.

Kaynak: Haber7