Buzzfeed’in haberine göre, Facebook ödeme dahil tüm alışveriş sürecini yönetmeyi planlıyor. Facebook’ta alışveriş deneyiminin görüntü olarak neye benzeyeceği bilinmese de, oluşturulan taslak tasarımlarda görüntü galerisinde gezinmeye benzer bir deneyimin sunulabileceği görülüyor. Taslak tasarım kullanıcıları alışverişe ikna edebilecek bir imaj çiziyor. Facebook’un çevrim içi alışveriş konusundaki çalışmaları, Pinterest’in bu yönde attığı adımları da hatırlatıyor.
Şirketlerin ise Facebook’ta bir çevrim içi mağaza sahibi olma fikrine sıcak bakacağı düşünülüyor. Yapılan araştırmalar, Facebook’tan gelen yönlendirmelerin diğer sosyal medya mecralarından gelen yönlendirmelere kıyasla daha fazla e-ticaret geliri yarattığını gösteriyor. Bu da Facebook’un şirketleri yeni planına ikna etme ihtimalini artırıyor.
”Satın Al” butonları yaklaşık bir yıldır Facebook’ta boy gösteriyor. Ancak şu an için sadece Haber Kaynağında yer alan reklamlarda Satın Al butonları görülebiliyor. Facebook sayfaları içine mağazalar kurmak ise daha dönüştürücü bir adım olarak niteleniyor. Facebook şu an için 10’dan fazla sayfada mağazaların test edildiğini belirtse de, söz konusu sayfaların adını vermiyor. Sosyal paylaşım sitesi mevcut ”Satın Al” butonlarından bir komisyon almasa da, uzun vadede bu yaklaşımın değişmesi bekleniyor. (Teknoblog)