İranlı Din Adamı: Su İçmek Orucu Bozmaz

Ayetullah Esedullah Beyat Zencani'nin oruçla ilgili iddiası ortalığı karıştıracak.

İranlı Din Adamı: Su İçmek Orucu Bozmaz

Ayetullah Esedullah Beyat Zencani'nin oruçla ilgili iddiası ortalığı karıştıracak.

13 Temmuz 2013 Cumartesi 13:51
İranlı Din Adamı: Su İçmek Orucu Bozmaz
İran'ın üst düzey din alimlerinden Ayetullah Esedullah Beyat Zencani, susuzluğu giderecek kadar su içmenin orucu bozmayacağını ifade etti. İranlı imam, internet sitesinde dini kaynaklara dayandırarak yer verdiği açıklamasında oruç tutmakla ilgili önemli ve bir o kadar ilginç bir fetva yayınladı.

"DAYANAMAYANLAR SU İÇSİN"

Ayetullah Beyat Zencani, "Oruç tutup fakat susuzluğa dayanamayanlar, susuzluklarını giderecek kadar su içebilirler. Böyle bir durumda oruç bozulmaz ve kaza yapmaya da gerek yoktur" açıklamasında bulundu.

Söz konusu din adamı Şiilikte en yüksek dini rütbe sayılan 'Taklit Mercisi' konumunda bulunuyor.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
misafir 2013-07-17 18:36:26

bozar kardeşim.

Avatar
Öğretmen Bey 2013-07-13 22:54:52

Oruca karşı işkence, zulüm vb. kelimeler kullananlar, lütfen aciz olduğunuzu başka türlü ifade ediniz. En azından inananlara saygılı olmuş olursunuz. Ne dersiniz? İyi olmaz mı?

Avatar
misafir 2013-07-13 21:38:22

ünlü düşünür zekeriya dayı ile programa çıksınlar

Avatar
misafir 2013-07-13 21:16:57

Allah Resulü döneminde yasadiklari yerlerden daha sicak bir memlekettemi yasiyorsunuz.Yakinda hiristiyanlar gibi oruc tutacaksiniz sanirim.Bizim dinimiz kolaylik dini hastalik ve benzer durumlardan dolayi tutamayanlara müsade zaten var.Saglikli olanlarimizada oruc farz tutup tutmamakta imani bir mesele...

Avatar
Mustafa 2013-07-13 19:46:33

din üzerine bilip bilmeden yorum yapmayın arkadaş dinden çıkarsınız Allah muhafaza... hangi kaynağa dayandırırsa dayandırsın o adamın şahsi fikridir... Allah'ın emri Kuran...

Avatar
KÜRŞAT 46 2013-07-13 18:53:21

islam üzerine oynan oyunlardan bence bir tanesi. En terbiyeli ifadeyle edepsizlik etmiş.

Avatar
emre 2013-07-13 18:18:53

Din, sağlık tehlikeye girince oruç tutmayın diyor zaten. 16 saat aç, susuz kalan birinin de sağlığı tehlikeye girmez zaten. Girerse zaten bozabilirsin. Sen hiç oruç tutmadın sanırım ki bilmiyorsun.

Avatar
mehmet 2013-07-13 16:41:40

Senin Alim Dediğin Muhterem Sünni Müslümanları Katletmek Vaciptir diyen Bi zavallı.Suriye Müslümanları öldürmek kafiri öldürmekle eşdeğer diyen bi adam... Bilmem adamını tanıyormusun.

Avatar
mehmet 2013-07-13 16:40:05

Havva hang ikitapta yazıyo su içmenin orucu bozmayacağı söylede bizde öğrenelim.H.z Peygamberin Hadisi şeriflerinde Orucun tarifinde Yemekten İçmekten Ve Nefsin isteklerinden vazgeçmek tir diyor...Daha Farklı bi Kuran ve Sünnette Delilin varsa getir konuşalım.Ben K.Maraştayım.

Avatar
yokbenimadım 2013-07-13 16:37:08

Ünlü Türk Din adamı :) Zekeriya beyaz hocanın açıklamasıda şu yönde oruca dayanamayanlar 1 kase çorba içebilir. ikincisi orucu sakat edebilirmiş ama

Avatar
Havva 2013-07-13 15:57:54

Aşırı derece sıcaksa eğer, dinimizde oruçlu iken su içmeye izin verilmiştir. Araştırmadan etmeden bir alimin söylediklerine "saçma" demeyin!

Avatar
misafir 2013-07-13 15:47:43

Böyle haber yayinlayip insanların aklını karistirmasak

Avatar
misafir 2013-07-13 15:21:57

16 saat susuz oruç bu sıcakta böbrek fonksiyonlarını ve vücudu felç eder. işkence gibi, insan vücuduna işkence ederek ibadet edebilir mi, ya da bu ne kadar ibadete sığar

Avatar
ERKAN 2013-07-13 14:47:39

İŞTE SAÇMA BOŞVERİN BU HABERİ

Avatar
ERKAN 2013-07-13 14:46:53

ulan saçma bir haber bu ya yıllardır tutarız orucu ama biri çıkar su içmek orucu bozmaz der biz allahtan başka kimseye inanmıyoruz

Avatar
ibrahim 2013-07-13 14:39:34

Kim ciddiye alır ki bunu :)

Avatar
melike 2013-07-13 14:22:45

o zaman nefsine hakim olmanın,oru tutumanın ne anlamı kalıyor ?

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126