Ksü Öğrencilerinin Özel Halk Otobüsü Ve Dolmuş Maceraları

Geçen gün, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencilerinden bir genç, şehir merkezinden Avşar Kampüsüne ulaşımları sırasında özel halk otobüsleri ve dolmuşlarda yaşadıklarını anlattı.

Ksü Öğrencilerinin Özel Halk Otobüsü Ve Dolmuş Maceraları

Geçen gün, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencilerinden bir genç, şehir merkezinden Avşar Kampüsüne ulaşımları sırasında özel halk otobüsleri ve dolmuşlarda yaşadıklarını anlattı.

05 Mayıs 2011 Perşembe 08:10
Ksü Öğrencilerinin Özel Halk Otobüsü Ve Dolmuş Maceraları

Önce ciddi bir havada başladı sohbet. Sonra öğrenci anlattı ben güldüm. Niye mi güldüm? Çünkü anlatan öğrenci de bu ulaşım sırasında yaşadıklarını trajikomik hale getirmişti. O anlattı ben güldüm. Adeta bir Kemal Sunal Filmi izliyor gibi gülmekten gözlerimden yaş geldi. Derler ya, “güleriz ağlanacak hâlimize.” Dün o öğrenci evladımızın anlattıkları aynen öyleydi. İşte anlattıklarından bir kısmını aşağıda Sizler için özetledim. Gülmeye (hayır gülmeye değil düşünmeye) hazırlanın: 1-Kahramanmaraş'ta şehir merkezinizden Avşar Kampüsüne giderken 1150 TL verip tüm şehri bedava gezebilirsiniz. “Hayır, ben tüm şehri sokak sokak, cadde cadde gezmek istemiyorum” deme şansınız yok. Güzergah öyle ince detay belirlenmiş ki, girmedik sokak bırakmamışlar. Adeta sokakları, caddeleri küstürmek istememişler. Mesela Şeyhadil Mezarlığının önünden Yavuz 6'ya binen bir öğrenci, Avşar Kampüsüne varana kadar, İtfaiye'den itibaren, Bayındırlık, Adliye, Ulucami, Uzunoluk'tan yukarıya doğru, nice mahalle gezmektedir. Bu öğrenci sokaklara, caddelere gire çıka TEDAŞ'ın önüne geldiğinde nerdeyse yarım saatten fazla süre geçmektedir. Ancak, geçen bu süre içerisinde Avşar Kampüsünün ana yoluna bile çıkmamışlardır. Tali yollarda geçen bir ömür desek yeridir. Haaa, bu ara şunu da belirteyim. O güzergahtaki toplu taşıma şoförü girdiği cadde ve sokaktan bir türlü çıkmak da bilmiyormuş. Girdikleri ve çıktıkları sokak ve caddelerde bir insan gölgesi gördüklerinde bile duruyorlarmış şoförler. Yolda kendi halinde giden vatandaşları bile neredeyse zorla araca almaya kalktıklarını da anlattı öğrenci evladımız. Ben de “bu kadarı da fazla” dedim. Neyse, işin içinde şaka ve abartma da olsa, şurası bir gerçek ki, bir öğrencinin şehir merkezinden itibaren Avşar Kampüsüne ulaşmasının 60-70 dakikayı bulmaktaymış. Bu yolun normal bir güzergahta en fazla 20-25 dakika süreceğini söyleyebiliriz. Yazık, öğrencilerimize. Hayatlarının bir kısmı yolda geçiyor anlaşılan. Evet, şaka bir yana, bu yolculuğun tam bir çile olduğunu söyledi öğrenci evladımız. 2- Üniversite kampüsünde ikinci eğitim alan öğrencilerin dersleri akşam dokuz on sıralarında bitmektedir. Bu saatte çalışan toplu taşıma araçları kampüste adeta üç dört kez tur atıyorlarmış. Hatta öğrenciler şoföre takılarak, “abi yedile de tam bir tavaf olsun” diyorlarmış. Tam tur bitip çıkış kapısına geldiklerinde, kapıdaki güvenlik görevlisinin “abi filanca fakültede bir öğrenci kalmış” dediği anda, şoförün muzip bir gülümsemeyle “müsaadenizle arkadaşlar” diyerek tekrar tura başladığı ve tüm öğrencilerden, “aaaa bu da olmaz ki” seslerinin yükseldiğini de anlattı öğrencimiz. 3- İşin bu trajikomik taraflarının yanında maazallah öğrenciler için tehlikeli tarafı da var. Özellikle kampüsten şehre dönüşte özel halk otobüsü ve dolmuş şoförlerinin çok sürat yaptıklarını ve belli saatte belli yerde olmaları gerektiği anda, eğer o saati geçirmek üzerelerse, son sürat gaza bastıklarını ve “adeta kelle koltukta” gittiklerini de anlattı öğrencimiz. 4- KSÜ Avşar Kampüsü güzergahında çalışan özel halk otobüsü ve dolmuşları sürekli olarak yolda birbirlerini kolluyorlarmış. KSÜ Öğrencisi Evladımız şahit olduğu bir olayı anlattı. Bir yolculukta, evine gitmekte olan bir yaşlı kadın, ineceği yerde değil de, en az 500 m ileride bırakılmış. O yaşlı kadın sanki aşağıya bir eşya atar gibi alel acele halk otobüsünden aşağıya doğru hızlıca indirilmiş. Bunun nedeni neymiş biliyor musunuz? Ekonomik rekabet! Çünkü arkada kendilerine o anda yetişmekte olan bir dolmuş varmış ve o özel halk otobüsü şoförü de arkadaki dolmuşu kolluyormuş. Bu nedenle o yaşlı kadını ineceği yerde bırakmamış. Bu kadar da olmaz ki diyenlerin seslerini duyuyor gibiyim. 5- Dolmuş ya da ozel halk otobüsü şoförleri, Üngüt'teki Ramada Otelin bulunduğu mevkiideki petrol istasyonunda durup yolcular araçta beklerken 3-5 dakika tost yeyip çay içiyorlarmış. Sanki şehiriçi yolcu taşımacılığı da şehirlerarası yolcu taşımacılığı gibi bir şey bu! Evet, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde bir öğrenci evladımızın Avşar Kampüsüne gidip gelirken dolmuşlarda ve özel halk otobüslerinde yaşadığı olumsuzluklardan birkaçıdır bunlar. Bu olumsuzluklar Kahramanmaraş'a ve KSÜ'ye yakışmıyor. Belediye ve Üniversite bu hususta ne gibi tedbir alır? Ne gibi çözümler üretir? Onu bilemiyoruz. Ancak KSÜ Öğrencilerine dolmuş ve özel halk otobüsleriyle Avşar Kampüsüne ulaşım sırasında, reva görülen bu durum hiç de hoş değil. Umarım bu hususta bir gelişme olur ve öğrencilerimizin yukarıda beş madde halinde sıraladığım çileleri “İnşaallah” biter. Bu arada, yetkililerden cevap bekliyorum.

Yükleniyor...
Anahtar Kelimeler:
Kampüsüne
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
misafir 2013-01-19 14:33:40

aptal aptal konuşma

Avatar
ALİ 2013-01-15 23:25:39

EKMEK PARASI YÜZÜNDEN OLMASIN

Avatar
misafir 2012-11-12 03:07:16

doğru düzgün bir şey yazda yorum yazalım yalan dolanla bir sayfayı doldurmuşsun be adam
sen önce git kendini düzelt

Avatar
ökkeş 2012-01-05 21:11:58

haber 46 yöneticileri kahramanmaraşda toplu taşımada ne yapılabilir özel halk otobüsü ve dolmuşların havuz sisteminde toplanıp daha iyi hizmet edilebilirmi konusunun tartışmaya açmanızı ve anket yaparsanız maraşa daha çok katkınız olut diye düşünüyorum lütfen konuyu gündeme getirin çok hayırlı iş yaparsınız saygılar

Avatar
ökkeş 2012-01-05 21:05:32

kayseri,sivas,erzincan ve birçok ilde dolmuşlar ve halk otobüsleri havuz sisteminde toplandı bu durumdan halk çok memnun oldu sizde sayın belediye başkanım dolmuş ve halk otobüslerini havuz sisteminde toplayın gerçekten çok çirkin görüntü ve verimsiz hizmet almaktayız halk perişan oluyor valla sayın kanal46 yöneticileri sizde şu kahramanmaraşın şehiriçi ulaşımına el atın gündeme getirin sayın başkanımıza destek olunda bu konuyu çözmesine yardımcı olun fakir halk öğrenci hepinize duacı olur tüm insanlara saygılar

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-10 17:10:22

Evet, bir yazımızla birlikte Kahramanmaraş'taki toplu taşıma araçlarındaki sorun ve sıkıntıların çeşitleri ve çözüm önerileri aşağıdaki yorumlarda gündeme geldi. Olayın çevre boyutu da varmış. Ve dolmuşçuların gereksiz yere kornalara bastıkları ve vatandaşları rahatsız ettikleri de yorumlarda dile getirildi. u kapsamlı bir sorunun çözümü için artık Valilik ve Belediye gerekeni yaparlar diye düşünüyoruz. Çözüme katkı için iyi niyetli yorum ve değerlendirmede bulunan Hemşehrilerime candan teşekkürler.
Selamlar.
Ahmet Sandal

Avatar
ökkeş küçük 2011-05-10 14:17:45

ilimizde faaliyet gösteren toplu taşıma araçlarının çok daha sıkı denetimlere tabi tutulması ve uymayanlara ya da trafik kurallarını unutanlara gerçek anlamda unutamayacakları cezalar uygulanmalı.

Avatar
Alaaddin 2011-05-09 09:39:10

Sayın dolmuşcu arkadaşlarım mazot olmuş 3 tl diye bir bahane ile milleti hezeyana uğratmaya hakkınız yok.Madem para kazanamıyorsun yapma o zaman bu işi.Burdaki taşımacılıktaki eksiklik 1. olarak bizim kültür seviyemiz yani şöförlerimizin eğitim durumu 2.Belediye niye belediye acaba başkan hiç düşündümü Yatılı bölgeye giden biri niye illaki çocuk bahçesi kanlıdereden mağralıdan geçmek zorunda aç yeni bir hat sanayiden üniversiteye şekerdereden çıksın 3.İl emniyet müdürlüğüne durakların özellikle ulucaminin orda duraklarda bekleyen dolmuşlar uzun kuyruklarla yolu tıkıyor acaba müdürümüz talimatla kaç defa ceza yazdırdı özelliklede korne hususunda yolda giden adama korna basıyolar belki gelir diye yazacaksın bunlara cezayı 10 defa gör bakalım dakka doluyo diye kırmızıda geçermi son sürat gidermi korneye basarmı durakta beklermi 4.Şöförler cemiyeti ya Allah için sayın Kuybu gidin durakları denetleyin araçlarını yenilemek için teşvik edin uyarın ayakta yolcu almayaın durak harici almayın araçlarınızın içi leş gibi bir hayvanı değilde insanı taşıyorsunuz diyin yazın cezayı ama kimse ceza yazmaz niye oy gider çünkü bu zihniyete yazıklar olsun Maraşlılar olarak yerimizde saymaya mahkumuz ama birazcık gayemiz tepkimiz olsa inanıyorum en güzel illerden birisi olacaktır Saygılarmla

Avatar
46arif 2011-05-09 09:26:50

allaha şükür k maraşda dolmuşa bınmıyorum binmeycemde aldım bir 5000 bir aaraba beni her yere götürüyo elımden geldıki kadar ailemide bındirmıyorum darısı tüm k maraşa

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-07 23:38:02

Yazar'dan Açıklama:Kayseri Yolundaki durumu, sorunu bilmiyorum. Çünkü ben Ankara'da yaşıyorum. Evet yazıma böyle başladım. Çünkü, Tuyan46 Rumuzlu bir Hemşehrimiz ısrarla, KSÜ'deki dolmuş ve özel halk otobüsü sıkıntılarını yazdın bir de bunu yaz diyor. Hatta beni Gazeteci sanarak, ve Kahramanmaraş'ta yaşadığımı düşünerek ve konuyu da bildiğim zannıyla beni bu konuya çekmeye çalışıyor ve ima ile "bu konuyu yazmaktan çekindiğimi" belirtiyor. Ben bu konuda bir bilgi sahibi değilim. Zaten bu Hemşehrimizin yorumun altına şöyle not düşülmüş Haber46. editörü tarafından:Kayseri yoluyla ilgili müteaddit defalar haberler yapılmış ve yetkililer ağır şekilde uyarılmıştır. Konu tarafımızdan takip edilmektedir. Yeni bir çalışma daha yapılabilir elbette. İlginiz için teşekkür ederiz.
Bu notun yanınd aben de şunu söylüyorum. Bu konuda bana da e-maille sıkıntılar aktarın. Nasılsa bu yazıda benim e-mailim de belli. O zaman konuyu yazarım. Bilmediğim bir konuyu nasıl yazayım. KSÜ'deki şu dolmuş ve özel halk otobüsü macerasını da Oğlum anlattı öğrendim ve yazdım. Kısacası haklı davada kimseden korkmayız, Allah'ın izniyle. Selam ve saygılarla.

Avatar
TUYAN46 2011-05-07 16:53:40

BEN BU PLATFORM DAN TEKRAR YENİLEMEK İSTİYORUM.MADEM OĞLUNUZ İÇİN YAZDINIZ MADEM KSÜ ÖĞRENCİLERİNİN GÜZENLİ SAĞLIKLI YOLCULUK YAPMASINI İSTİYORSUNUZ.SİZİN NEZNİNİZDE TÜM HABER46 YAZARLARANA DA SÖYLÜYORUM.BELKİ BİRGÜN SİZİN OĞLUNUZ DA KAYSERİ YOLUNDAN ÇALIŞAN EVLİYA DOLMUŞUNA BİNER KSÜ DEN ŞEHRE GELMEK İÇİN,OĞLUNUZUN VE KSÜ ÖĞRENCİLERİNİN SELAMETİ İÇİN VEDE TÜM HUSUSİ VE TİCARİ ÇALIŞAN BU YOLU KULLANMAK ZORUNDA KALAN TÜM KAHRAMANMARAŞ HALKI İÇİN BU YOLUN NE DENLİ SORUNLU,KEŞMEKEŞ BİR DURUMDA OLDUĞUNU İNSANLAR SİZİN TABİRİNİZLE KELLE KOLTUKTA ULAŞIM YAPTIĞINI BİR HABER YAPIN VE BİR SORUMLU GAZETECİ OLARAK ARAŞTIRIN.SORUMLULAR KİM.KİMLER BU SORUMSUZLUĞA VE KAZALARDA ÖLENLERE DUYARSIZ SORUMSUZ KALIYOR.BİR ARAŞTIRIN VE EN ÖNEMLİSİ BU KURUMLARI ELEŞTİRİN,BU KAZALARIN OLUŞMASINDA EKSİKLERİ VAR MI YOK MU SORGULAYIN.VE BU GÖREVİ ÖNCE OĞLUNUZ SONRADA KSÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN YAPIN.SAYGILAR.

EDİTÖR: Kayseri yoluyla ilgili müteaddit defalar haberler yapılmış ve yetkililer ağır şekilde uyarılmıştır. Konu tarafımızdan takip edilmektedir. Yeni bir çalışma daha yapılabilir elbette. İlginiz için teşekkür ederiz.

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-07 14:06:51

YAZARDAN MÜHİM AÇIKLAMA:
DEĞERLİ ARKADAŞLAR AÇIKLAMAK İSTEMİYORDUM FAKAT AÇIKLAMAK DURUMUNDAYIM: BEN BU YAZIYI BİRİLERİNİ ELEŞTİRMEK VE BİRİLERİNİ YERDEN YERE VURMAK MAKSADIYLA YAZMADIM. YAZIMIN BU KADAR SES GETİRECEĞİNİ DE ASLA DÜŞÜNMEDİM. BU KADAR YORUM YAPILACAĞINI DA DÜŞÜNMEDİM. DEMEK Kİ DERT BÜYÜK VE ÇİLE UMUMA ŞAMİL. DEMEK Kİ BU SORUNA EĞİLMEK VE ÇÖZÜM BULMAK GEREK. YAPTIĞIM İŞİN DOĞRULUĞUNDAN DAHA EMİNİM ŞİMDİ.
GELELİM ASIL ÖNEMLİ SORUYA. BEN BU YAZIYI NİYE YAZDIM? BAŞTA OĞLUM OLMAK ÜZERE KSÜ'DE ÖĞRENİM GÖREN ÖÜRENCİLERE DESTEK OLMAK VE ONLARIN GELECEĞİNİ DÜŞÜNMEK ADINA YAZDIM. MAKSADIM GAZETECİLİK DEĞİL. MAKSADIM TANINMAK DEĞİL. BENİ TANIYAN TANIYOR. EN ÖNEMLİSİ BENİ ALLAH (CC) BİLİYOR. MAKSADIMI O (CC) BİLİYOR. BENİM MAKSADIM GENÇLERİMİZ HUZURLU YOLCULUK ETSİN. OĞLUM ANLATTI. "BABA KELLE KOLTUKTA SEYAHAT EDİYORUZ" DEDİ. BU SÖZDEN ÇOK MÜTEESSİR OLDUM VE ÜZÜLDÜM. BU NEDENLE YAZDIM. BAŞKA BİR MAKSADIM YOK. HAYIRLISI OLSUN. SELAMLAR
Ahmet SANDAL

Avatar
tuyan46 2011-05-07 11:46:03

evet bu yazıyı yazan kendince gazeteci olduğunu düşünen arakadaşa bende şöyle sormak isterim.yada ksü de okuyan arkadaşlara.batı kayseri çevre yolunda yol çalışması var bu yol çalışmasın da valilik,belediye,emniyet müdürlüğü bu yol için ne kadar emniyet tedbirleri alınış,tek şerit çalışan bir yolda bölünmüş yolda kaç tane duba görebilirsiniz,kaç tane reflektör bulabilirsiniz yada kaç kişi yol güvenliğini sağlayan görevli bulabilirsiniz.peki bu yolda kaza yapan ve 6 yada 7 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazaların sorumluları sizce kimlerdir.ve bu yolda evliya dolmuşları toplu taşıma yapmaktadırlar,ksü öğrencilerinin ulaşımını sağlamaktadırlar.peki sizce bu önlemsizlik bu duyarsızlık bir CİNAYET değilmidir.bu okumuş sözde gazeteci bu sorumluluğu haber yapabilir mi,yoksa basit bir dolmuş,otobüs haberiyle kendine gündem popülerite mi kazanmalıdır.ben buradan herkesi sorumluluğa,gelecekte memlekete yönetecek ksü öğrencilerine de duyarlılığa davet ediyorum.

Avatar
SİNAN 2011-05-07 10:30:52

Kanlıdere
Boğazkesen
Cezaevi
Hastane
Çocuk Mezarlığı(Kültür sitesinin yanı)
Durun Arkadaş ya adamı öldürmeye mi götürüyoruz derlerdi
Evet Eskiden böyleydi durak arttı sıkıntı bitmedi

Avatar
feyza 2011-05-07 09:31:26

bunları ksü de okuyupda bilmeyen yokdur.ama bir türlü bizi duyanda yokdur.ben şahsım olarak okadar şikayet ettimki..hiçbiri sonuçsuz. daha belediye ve POYRAZ otobüs ve dolmuşların yanında olsun.tamamen sorumsuz,araçları kimin kullandığı belli olmayan kültürsüz,eğitimsiz ve AHLAKSIZ!! kişilere,'burda inicektim' diyipde şöförden 'nie yükse sesle demiyosun be kardeşim' diye fırça atan,sanki bişey desek hmen dövüşmeye hazır şöförler koyun siz oraya.. tüm ksü öğrencileri SİZİ HİÇ SEVMİYOR SAYIN POYRAZ!!

Avatar
ede 2011-05-07 09:25:55

KAHRAMAN KENTLI sözüm sana siz heryerde durup yolcu alırsanız vatandaşda istedigi yerde iner biner sonuç yine taşımacık yapanlarda kardeşim durakda duracaksın durakda indirip bindireceksin vatandaş o zaman nerde binilecek nerde inilecek o zaman anlar durak hariçi inip binme YOK KAHRAMAN KETLİ

Avatar
HÜSEYİN BORAZAN 2011-05-07 03:07:58

AVŞAR KAMPÜSÜNÜ BIRAKIN ÇARŞI BİNEVLER ARSINDA BİLE ÇİLE VAR DOLMUŞ VE OTOBÜS MUAVİNLERİ TEDAŞI GEÇTİKTEN SONRA TEK TEK İNECEKLER İÇİN APARTMAN İSMİ SAYIYOR BÜTÜN APARTMANLARIN ÖNÜNDE DURUYOR. PAZARCI GİBİ ADETA

Avatar
osman46 2011-05-06 23:15:54

Belediyenin yaptığı bi eseri gösterin her yaptığı eleştiriliyor.dtp li belediyeler bile 100 çeker kmaraş belediyesine
şehir merkezi gecekondu inanmazsan ister kaleden bak ister terminaldan bak. cadde sokaklar yılan gibi ister kıbrıs meydanından geç ister mağralıdan geç.spora yatırım yapmayan tek il bi profesyonel takımı var onuda başkaları aldı amatörde spor tesisi olmayan il.
proje üretemediği için devletten yardım alamayan tek il.Sayın başbakanımız KMARAŞI gezse kaleye falan çıksa utanır böyle bi belediye başkanı olduğu için. malasef kmaraş halkı belediye başkanı ile gurur duyuyor inşallah uyanırlar

Avatar
ksu lu 2011-05-06 22:20:45

başkan mustafa poyrazın belediye otobüslerini aldıgından beri ahireti garanti...otobüscülerin duaları ile:)

Avatar
bysahipsizmaraşım 2011-05-06 22:09:26

Başkanımız Sayın Poyraz ve ekibi oldukça Maraşımız çok güzel yerlere gidecek arkadaşlar yakınmayınız lütfen, başkanımız olmazsa Maraşın nasıl gezeceksiniz:(

Avatar
H KARACA 2011-05-06 22:05:30

DOLMUŞLAR MÜŞTERİLERİ YOK İKEN ADETA KAPLUMBAĞA GİBİ GİDİYORLAR YOLCUYU ALDIKTAN SONRA ADETA KELLE KOLTUKTA UÇUYORLAR.AYRICA BİR DOLMUŞ ÜCRETİ İLE KAHRAMANMARAŞ IN CADDE VE SOKAKLARINI TAMAMMINI GEZEBİLİRSİNİZ.BU KONUDA BELEDİYEMİZE VE EMNİYET TRAFİK MÜDÜRÜMÜZE ÇOK İŞ DÜŞMEKTEDİR...

Avatar
büyük fark 2011-05-06 16:31:55

bende ksü eski öğrencilerindenim ve bende diğer arkadaşlar gibi aynı dertlerden yakınıyorum. 25 - 30 dk lık yolu 1 saatte gittiğim günler çoktu. o yolculukta geçti ömrümüz diğer yandan adana çukurovada da öğrenci oldum şimdi Allah için hiç zorluk yaşamadım madur olmadım otobüsler çok güzel işliyor orada her zaman otobüs bulmak çok kolay ve üniversiteye gitmek çok rahat hemde abartılı gezip dolaşmadan.
Birde kaldırımları çok seven kişiye bende seslenmek istiyorum yenişehir mahallesindeki o futbol sahası genişliğindeki kaldırım neden? bize mütavazı bir kaldırımda yeterdi. o kaldırım otopark olarak kullanılıyordu bir ara çokta güzel oluyordu şimdi o anlamsız araziye ne denir bilemiyorum

Avatar
ahmet 2011-05-06 12:34:22

sayın komedi maraş maraş ne kadar küçükgibi görünsede büyük bir şehir merkez kapı çamdan başlıyor kavlaklıya kadar kaç km eder biliyormusun o da toplu taşımayla gideceksin 5 dakkada gitmeyi düşünürsen elbette hayal kırıklığına uğrarsın.sen başka bir yer görmediğinden maraşta yaşamaya utanıyorsun bence öteki şehirlerde toplu taşıma fiyatlarını bir araştırsan iyi yaparsın.

Avatar
yusuf 2011-05-06 12:29:35

Ya kardeşim Ozaman Orman Dolmuşununa bin o direk gidiyor. oda olmadı evliya dolmuşuna binsin direk kayseri yolundan gidiyor.benim bildiğim tüm durakların üniversiteye arabları var illakin yavuz 6 binmeye mecbur değilsin. O konuda dolmuşcular öğrenci arkadaşlarımızında suçu var bence.

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-06 12:25:30

Kahramanmaraş'taki dolmuş, özel halk otobüsü konusunda yetkili ve görevli tüm resmi erkana sesleniyorum. Valisi'nden Belediye Başnanı'na, Rektör'ünden Müdürüne sesleniyorum: Lütfen bu yazıya ve altındaki yorumlara bir zahmet eğilin ve vatandaşlarımızın derdine derman olun. Başka ne diyeyim! (Bir yazı bir günde 1000'den fazla kişi tarafından okunuyor ve okunmakla kalmıyor onlarca yorum ve katkı yapılıyorsa, elbette bu sorun umuma şamildir.)

Avatar
efsane 2011-05-06 12:04:21

arkadaşlar ne dolmuşcunun nede halk otobüsünün bi sucu var tek suc belediyede birleştirsin bütün dolmuşcuları bu kep olayı evliya orman fatif yavuz bilmem ne bi maraşta var diger illerde böyle deil bu durum rekabet cıkartıyor ortaya kelle koltukta ralli yapark gidiyor lar ama tercih ederimki kampüse gidip gelirken yine en düzgün evliya dolmuşları gidiyor 5 dk kada carşıdasın

Avatar
halkdan 2011-05-06 11:55:57

evet dolmuş ve otobüsler içler acısı hangi birini sayalımki hızlı gitmeleri,durakda beklerden korna çalışlarınımı (özellikle yavuz dolmuşları ve hakl otobüsleri)birde en büyük şikayetleriminden biride hastane dolmuşları devlet hastanesi acil yazıyor 2ve3 numaralar tabelada yazdıgı halde buraya cıkmıyorlar bir kişi fazla müşteri için insanları yarı yoplda burakıyorlar acıyorum yazık bu şekilde söz ettirdikleri için

Avatar
Angaralı 2011-05-06 10:53:48

23 Yaşındayım.. Bağımsızlıktan aday olacağım.. Sadece Gençlerin oyunu alsam.. İki tane Belediye Meclisine adam çıkartırım valla.. Düşünmüyorum değil.. Sadece el ilanı ve posterlerle yola çıksam en aşagı 15-20 Bin oy alırım.. Galiba 10 Bin i alan bir vekil çıkartıyordu k.maraşta.

Avatar
kahraman kentli 2011-05-06 10:18:30

arkadaslar sabahın 5 ınde kalkıp ta sızler bızler ıcın hızmet verebılmek ıcın yanı ewlerınden cıkıpta hızmet sunan bu kısıler bu kadar cabalara ragmen ıyı bırılerı olarak gozukmuyolar yokyarım saatte suraya gıdıyomus yok ıkı tur atıyomus bunu o kısılerden degıl mazotun fıyatı ne bılıyomusunuz yada o arabaya varını yogunu baglamıs olan ınsanlara ndegıl yapanlara sorun senın ıcın nasıl okulun onemlı ıse o nun ıcın de sız yolcular onemlı ınsan ogluyuz bıraz da nankoruz yanı otogara gıdecekmıs gec kalıyomus falan fılan erken cık kardesım o dolmuscu nasıl sorumlulugunu bılıyosa hengı dakıkada nerde olmöası gerekıyosaa sen de oyle yap yoksa da tıcarı taksıler var tek kıslık hızmet ıcabında herkes ben ben ben ben dıyor olmaz arkadaslar olamaz tamam bayan 5000 metre dıyo da arkadas marastakı durakların arası 1000 metre yokkı gavuru 500 metre yazmıs palavra olcun bakın en uzak durak 2000 metredır olmuyomu lambada ınmek ıstıyoruz mesela 10 adım yurumek zorumuza gıdıyo sen oyle ıstıyon da adam az ılerıde ındırınce sorun oluyo bu gııbı seylerde duyarlı olmak lazım arkadaslar tek taraflı dusunmeyelım elınızı vıcdanımıza koyalım senın nasıl bır bıldıgın varsa o kısının de bır bıldıgı vardır sen nasıl kendınden emın ve kendınden guven duyuyosan o kısıde kendısı ıcın oyledır olmuyomu oluyo AMA hersey karsılıklı oluyo afedersınız ama arkadaslar prosedore gore hereket ederlese zararlı cıkacaklar yıne bızım vatandaslar dır yanı bu bı gercek arastırabılırsınız

Avatar
ahmet 2011-05-05 23:36:54

Bir Arada karacasu kampüsüne bekleriz , orada nın hali içler acısı..

Avatar
hasan 2011-05-05 22:11:49

simdi kaldırımla ugraşıyoruz onunla ılgılenecek zamanımız yok PARDON b... başkanı

Avatar
SEFA 07 2011-05-05 21:08:12

otobüs ücretleri bile komedi ki maraşta sivil ile ögrenci arasındaki ücret farkı dıtta 5 kuruş nakit te 15 kuruş ulen yuhhh beee buda belediyeden kaynaklanıyor yaaa Allah maraşta okuyan ögrencilere sabır versin vallaa . maraşta dogdum büyüdüm maraşta okumamak için elişmden geleni yaptım oknurmu bu şehirde . gerlişmiş köyden başka bişi degil haaa birde yeni yeni otobüslerde stop düğmeleri cıkmış basıyorum stop düğmesine muavin ordan sesleniyor inecek mi vaaarrr ulen inecek var tabiii hadi inecek yok yinede durmalısın komedi maraş :))))

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-05 21:00:52

Yazıma yorum yapan her Yorumcuya teşekkür ediyorum. Ciddi yorumlar olduğu gibi gırgırına yorum yapanlar da var. Elbette ciddi yorum yapanlara daha çok teşekkür ediyorum. Gelelim yorumlardan çıkarttığım sonuca.Bu yorumlarda şunu gördüm. Bu dert, bu mesele sandığımdan da büyükmüş. Bu hususta çile çeken halkımızın sorunlarının duyulmasına tercüman olduğum için mutluyum. Bu nedenle doğru bir iş yaptığıma inanıyorum. Bu arada hâlâ yeni TL'ye alışamadığım için 1 TL 15 Krş ayzacağıma sehven 1150 TL yazdık. Tabi anlayan anladı. Çok da önemli bir hata değil. Fakat bu hatayı çok da önemli gören ve gırgır geçen Arkadaşalr da var. Maksadımız üzüm yemek olmalı, bağcıyı dövmek değil. Kısacası maksadımız soruna çözüm bulmak olmalı, gırgır geçmek değil. Ciddi yorumda bulunan herkese candan teşekkür ederim.

Avatar
Huzur-î Mâhşer 2011-05-05 19:30:04

Hocam dogru yazmisiniz,
Hele Dogukentten Otogara gitmek isteyen bir insan "Evliya" dolmusuna bindigi zaman yanid : ) Bir saat felan sürüyor, insan artik kafayi yiyor o dolmuslardan. COk nefret etmisim MArasin dolmuslarindan...

Avatar
GOKay 2011-05-05 18:18:25

kayserı yolu uzerı merkez den gıden BUYUK OTOBUS istiyoruz..sabahları cok sıkıntı cekıyoruz tabı onlar bılemez onlar rahat lar cunku...sessız kalmayalım

Avatar
hasan 2011-05-05 17:57:13

Öncelikle bu sorunla ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. hazır fırsatını bulmuşken bende şikayet edeyim dedim.
Öğrencilerin çıkış saatini belirleyip ona göre sefer yapan şoförlerimiz var. (Özellikle orman dolmuşları) bir defasında bahar yarıyılının ilk haftasıydı ve laboratuar da biraz çalışmam gerekiyordu. Bende nasıl olsa ikinci öğretimler için akşam 9-10 a kadar dolmuş, otobüs var diyerek rahat rahat işimi yaptım. saat 6 da işimi bitirdim ve başladım beklemeye 10dk, 20dk, 30dk, 40 dk derken uzunca beklemenin arkasından güvenlikçi gelip demezmi araba gelmeyecek..!
Neden diye sordum. İlk hafta ya onun için öğrenci az oluyor dolmuşlar ve otobüsler akşam 5-6 dn sonra çalışmıyor.
Arkadaş bu nasıl bir iştir böyle sen öğrenci çok olduğu zaman milleti dolduracaksın 20 kişilik arabaya 40 kişi, 30 kişilik arabaya 50 kişi sıkıştıracaksın ve öğrenci az olunca yaktığın mazot zoruna gidecek seferi iptal edeceksin. Artık bu işlere kim bakkıyorsa gereğini yapsın. Ben K.Maraş'lı olarak dışarıdan gelen arkadaşlarımıza karşı utanıyorum.

Avatar
Ali 2011-05-05 17:46:44

Kahramanmaraş Belediyesi çözüm değil problem ürettiği için normal... Sadece Avşar Kampüsüne ulaşım değil tüm şehirde ulaşım problemli, insan toplu taşıma araçlarına binmeye haya ediyor. Belediyenin toplu taşıma adına yaptığı hiçbir şey yok. Diğer şehirler raylı sisteme geçerken Kahramanmaraş'ın değerli halkı dolmuşa ve halk otobüsüne mahkum. Ama galiba Kahramanmaraş Belediyesi bu işi çözmüş ulaşımı özelleştirmiş :)))))

Avatar
sezen akbal 2011-05-05 17:46:17

anlatılanlar doğru ama sizde abartmışsınız biraz. güzergahı sayarken bilmeyenede çok uzak yerler sanacak. örnek: itfaiye..bayındırlık..adliye..ulucami derken sanki ayrı diyarlarmış gibi anlatmışsınız. şöyle olsa itfaiye..bayındırlık..adliye..foto stil..bellona..merkez otobüs durağı..azerbaycan bulvarı..kıbrıs meydanı..ulucami..boğazkesen camii..kanlı dere..kanlı köprü..haydarlı kavşağı..kayabaşı..çocukbahçesii bakın daha trajik olmadımı..hatta aradaki bakkalları da sayın..

Avatar
ENES 2011-05-05 17:14:49

ÜNİVERSİTE TAŞIMACILIĞINI BURAKIN ŞEHİR İÇİ BİLE BERBAT. HER SABAH SAAT 08:00 KÜLTÜR MERKEZ.İNİN ÖNÜNDE GELİNDE 08:45 KADAR DOLMUŞA BİNİN MÜMKÜN DEĞİL. TRAFİK POLİSLERİ HER DOLMUŞ VE OTOBÜSCÜYÜ DUR DURUP CEZA KESTİĞİNDE BİRAZ MUTLU BİRAZDA AÇIYORUM AMA HAK EDİYOLAR

Avatar
emniyet 2011-05-05 17:02:14

arkadaşlar buda neki siz birde kırmızı ışıkta gecipte ne yapıyorundendiginde adamlar üzerlerine yürüyorlar ama bizim emniyetimizde radarı zula yerlere kuruyorlar ondan sonrada millete cezayı yazıyorlar ya kardeşim bu emniyetimiz bu DOLMUŞCULARI VE OTOBÜSCÜLERİ HİÇ GÖRMÜYORLAR emniyetimizin dikkatini çekmek istedim

Avatar
ali 2011-05-05 14:46:48

1. olayda arkadaşımız 1150 tl verip maraşı gezdiğini söylemiş doğrudur o kadar para verirsen har yeri gezdirirler biz 1 lira 15 krş veriyoruz bizi demek o yüzden o kadar gezdirmiyorlar..

Avatar
ismailyüce 2011-05-05 14:37:07

üniversiteye giden öğrencileryolda yaşadıkları stresden dolayı derslerine adabte olamıyor çokmu zorbu işi ayarlamak sn yetkililer...

Avatar
4646 2011-05-05 13:16:14

anlatan arkadaşımızın diline sağlık hiçbir abartı yok burada bunu bılın.gerçekler doğru..2007 de baslasaydınız bır de karacasudakı kyk da kalsanız zaten tmm.. sanayiden baslıyor arabalar sen dusun

Avatar
ali 2011-05-05 11:36:33

dolmuş ve halk otobüslerine binipte akşam eve sağ sağlim ulaştığımızda allaha şükrediyoruz.
tek kelimeyle rezalet

Avatar
ali 2011-05-05 11:19:39

1. olayda ithafen....maraşta yol ücretlerinin 1150 tl olduğunu bilmiyorduk neyle gidiyormuş arkadaş ferrarimi bizim bindiğimiz dolmuşlar 1 lira 15 krş alıyor..paradan sıfır atılalı asır o du be yapılırmı böyle yanlışlar pazarcılar bile kuruş hesabını öğrendi

Avatar
anket 2011-05-05 11:19:05

K.maraş büyükşehir olsun mu diye bir anket yapmıştınız. oy kullanmadım yorum yaptım o yorumumu yine dile getirmek istiyorum... K.maraş Gaziantep in ilçesi olmalıdır.

Avatar
fırat ceylan 2011-05-05 11:07:44

arkadaşım bekara karı boşaması kolay mazot olmuş 3660 yolcu 1250tabiki arabalar su yakıyorya1250 tl yi verince arabayı satın aldığınızı düşünüyorsunuz bırakın bu işleri tabiki şoforun kafası sağda solda olacak sabahın 3.30da kalk akşam 12 ye kadar direksiyon salla sizler sabahleyin yatağınızda yatarken o insanlar osaatte çalışıyorlar o kadar gönlünüz istiyorsa bir tane durak alıp çalıştırın dünyanın kaç bucak olduğunu görürsünüz saygılar

Avatar
sultan şahin 2011-05-05 11:01:57

evet çok doğru söylüyorsunuz.fakat yalnız öğrenciler değil sivil vatandaşda bu güzergahlardan şikayetçi mesela ben yılda birkez maraşa giderim (elbistanda outuryoruz)dolmuşlarından memnun değilim mecburiyetten biniyoruz.hem çok küçük hemde gerçekten çok hızlı gidiyolar insanların yüreği ağzına geliyor.bi dakika meselesi yüzünden vatandaşların kelleleri koltukta gidiyolar.bu dakikayıda anlamış değilim ankaraya,malatyaya,kayseriye gittim byle acayip sistem görmedim.vede şoförler bu kadar hızlı değil.bu konunun bir an önce değerlendirilmesini istiyoruz.

Avatar
cEYMİİİ 2011-05-05 10:59:30

Çok doğru söylemiş arkadaş dolmuşçuların hepsi öyle her durakta bi 4-5 dk bekliyorlar ama dk çalıştıkalrı için dk geçtiği zaman basıyolar gaza buna yetkililrden bi dur denmesini istiyoruz oraya buraya kaldırım yapılmasındna daha önemli sorunları var bu şekrin biraz öğrencilere kulak verilsin yaniii.....

Avatar
ANTU 2011-05-05 10:40:24

Alın size KAHRAMANmaraş.Yazıklar olsun bu şehrin yöneticilerine.Yazıklar olsun bu şehrin siyasetcilerine,yazıklar olsun bizlere........

Avatar
Söylemek 2011-05-05 10:31:33

Yazarın paranın değerinden haberş yok galiba. Ben 1150 TL için en az bir ay çalışıyorum.

Avatar
ruzgar 2011-05-05 10:25:28

ben karacasuda okuyorum evım yesıllevlerde ve tek gıden arac beledıye otobusu 25 numara oda saat bası artı tam tamına bır ssat suruyor yol bız das devrındemı yasıyoruz bılmıyorum ama bosa ugrasmayın kımse bısey yapamaz boyle gelmıs boyle gıder bu ısler cunku hızmet yok anlayıs yok akıl yok bız kackere yarım saate dussun dıye ugrastık otobus saatlerının ımza topladık ama yıne aynı yıne aynı temennım onumuzdekı yıllarda ısallah boyle cahıl bır beledıye olmaz ısı bılen hozmet etmeyı bılen ınsanlar olur saygılar.

Avatar
Efe 2011-05-05 10:19:57

Sayın yazar bu konuya dikkat çektiğiniz için teşekkürler.
Maraş ta trafik adeta dolmuşcuların elinde bu başıboşluktan kurtulmak dileğiyle.
Saygılar...

Avatar
olcay 2011-05-05 10:15:57

binevlere veya avşara gidecek vatandaş,kayabaşı-çocukbahçesi-magralı-tedaş-yatılıbölgeye GEZDİRİLMEK ZORUNDAMI.adamın zamana karşı işi,hastası varsa gezdirilmek zorunda mı?ben syn.poyraz dolmuşlara binerek bunu denesin diyorum.halk bu hattı-çileyi hergün çekmekte.ama bizim maraşımızın adamı bir kuzu...hiçbirşeye tepki verme yetenegi yokolmuş...yetkililere duyrulur...

Avatar
mehmet akif 2011-05-05 10:15:17

bu sayılanları sadece K.maraş a özgü olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. çünkü bu olay hemen hemen Türkiye nin her yerinde böyle. gidin bütün üniversite öğrencilerine sorun değişik şehirlerde herkes bunlara benzer şeyler söyler.
İşin daha gerçek tarafıda şudur. İnsanlar para kazanmaya ihtiyaç duydukları sürece bu böyle olmaya devam edecektir ve gayet normaldir.
bu sayılanlara tek çözüm hafif raylı sistemdir. bu seferde bu olunca ne kadar çok ışıkta duruyor ve ne kdar çok durak yapmışlar diye yine şikayet edilir.
YAni uzun lafın kısası bu sözleri ömür boyu öğrenci efsaneleri olarak duymaya devam ederiz

Avatar
mustafa 2011-05-05 10:03:04

burda anlanılmak istenen konu üniversite yada dolmuşçular değil burda anlatılmak istenen belediye başkanının ne kadar basiretsiz olduğundan bahsediliyor.ne yol var ne şehircilik anlayısı hizmet yok yani kalmış birde büyük şehir olacakmış ya büyük şehir olsan ne ye yarar kafa küçük beceri sıfır yönetim anlayışı yok sen şehir yönetiyorsun poyraz eczacı dükkanı değil.

Avatar
YOK 2011-05-05 10:00:04

yetkili dediğimiz kim arkadaşlar belediye başkanıysa onu kendi haline bırakın o seçim zamanı uyanıyor...sessiz olun gürültü yapıp uyandırırsınız mazallah....

Avatar
Ahmet Sandal 2011-05-05 09:07:09

Bu hususta biz Yetkilileri harekete geçirmeye çalışalım ve yılmadan-bıkmadan şikayetlerimizi iletelim. Çözüm bulunur elbet. Arkadaşlar kendi kendimize söylenmeyelim, Yetkililere söyleyelim. Umutsuzluk yok.

Avatar
akif 2011-05-05 08:41:48

evet arkadaşım avşar kampüsünü bırak şehiriçinde bile bizim belediyenin özel halk otobüsü ve dolmuşlar üzerinde kontrolü bile yok güya büyük şehir olacaz.

Avatar
eskiöğrenci 2011-05-05 08:41:11

ben eski öğrencilerdenim.. malesef okulumuz öğretime başladığı günden beri böyle yıllardır çözüm üretilmemiş ki..hangi yetkilinin cevap vermesini bekliyorsunuz...acaba KAHRAMANMARAŞ'ta bir yetkili var mı?

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126