Aydın Özdemir, otellerin en çok sıkıntı duyduğu kadroların başında bulaşıkçılığın geldiğini belirterek, “Otellerin olmazsa olmaz iki temel kuralı vardır. Birisi temizlik, diğeri nezakettir. Temizlik kadrolarında sıkıntı yaşanıyor. Dernek olarak bu soruna çare bulmak için projeler geliştirdik. Yaptığımız görüşmeler sonucunda da Afyon Kocatepe, Şanlıurfa Harran ve Kahramanmaraş Sütçü İmam üniversiteleri meslek yüksek okullarında açılacak kurslarla, Antalya'daki oteller için bulaşıkçı yetiştirilecek” dedi. Bu üniversitelerdeki meslek yüksek okullarında ocak ve şubat aylarında açılacak kurslara çok sayıda katılım beklediklerini ifade eden Özdemir, Antalya'daki bazı otellerin bulaşıkhane şeflerinin de bu kurslarda teorik ve pratik eğitim vereceklerini söyledi. Özdemir, ilk aşamada 200 dolayında katılım beklediklerini kaydederek, otellerin ihtiyaçlarını bildirmeleri halinde daha fazla personel yetiştirmek için çalışmalar yapılabileceğini vurguladı. “OTELLERDE 10 BİN BULAŞIKÇI ÇALIŞIYOR” Antalya'daki 5 yıldızlı bir otelde ortalama 20 bulaşıkçının çalıştığını anlatan Özdemir, “Antalya'daki otellerin en çok ihtiyaç duyduğu personel bulaşıkçıdır. Oteller bulaşıkhanede çalışacak eleman bulamıyor. Antalya'daki otellerde yaklaşık 10 bin bulaşıkçı görev yapıyor. Bu bulaşıkçıların hepsi belgesiz çalışıyor. Hiç eğitim almamış personel. Bulaşıkhanede iyi yıkanmayan çatal, bıçak, tabak, kazanlar büyük şikayetlere neden olabilir” diye konuştu. Bulaşıkhanelerde çalışanların bu işi iyi bilmesi gerektiğine dikkati çeken Özdemir, şunları kaydetti: “Bulaşıkhanede çalışan bir personel, kullandığı deterjandan, temizlik malzemelerine ve kaynatılacak kazanlara ve tencerelere kadar her şeyi bilmeli. Servisler temiz tabakla yapılmazsa otelde şikayetler artar. Bulaşıkhane, otellerde en fazla sorun yaşanan departmandır. Bin kişilik bir otelde en az 20 bin parça çatal, bıçak, kazan, tencere, tabak gibi eşya yıkanmaktadır. Bu işin ne kadar önemli olduğu rakamlardan da ortaya çıkmaktadır.”