Haber46 Haber Merkezi olarak geçtiğimiz haftalarda vatandaşlarımız ile birlikte düzenlediğimiz Kahramanmaraş’ın en büyük sorunları nedir isimli anket sona ermiştir.

Anket neticesinde yüzlerce Kahramanmaraşlı vatandaş tarafından yorum yapılmış olup değerlendirmeye alınmıştır.

Yerel seçimlerin yaklaştığı şu günlerde sorunların kamuoyuna yansıtılması şehrimiz için çok önemlidir. Sorunlar neticesinde mevcut adaylar ve  yeni adaylar sorunları tam olarak Haber46’dan takip etmektedir.

Kahramanmaraş’ın en büyük sorunu nedir ? Anketine yorum yapan yüzlerce vatandaşımızın yorumları kullanıcı adı ile birlikte haber içeriğinde mevcuttur. 

Yorumu yayınlanmayan, vatandaşlarımızın yanlış anlamamasını rica ediyoruz. Birbirine benzer çok fazla yorum olduğu için, eleme usulü yayına alınmıştır.

İŞTE KAHRAMANMARAŞ'IN VATANDAŞLARIN GÖZÜNDE SORUNLARI

Ramazan ER – isimli kullanıcı 

Merhaba Kahramanmaraş'ın sorunları önem sırasına göre şöyle

1-alternatif ulaşım (metro,tramvay vs..)

2-kıbrıs meydanı (her gelen başkan en az bir kere söker yapar ama bir şeye benzetemez,adam akıllı bir mimardan yardım alın da şehrin yüzü gülsün)

3-trafik lambaları (birçok kavşak doğal alt geçit olmasına rağmen önce yol yaparken harfiyat dolduruluyor 2 yıl sonra tekrar kazılıp alt geçit yapılıyor)

4-hergün arızalanan ve ihbar etmekten bıktıgımız sokak lambaları ve Akedaş 'ın sorumsuzluğu

5-dış cephesi boyasız evler (belediye bir öncülük etse de boyansalar şehir çok daha güzel olacak)

6-refüjlerdeki çimleri sulayan tankerler (dünyanın en saçma hareketi trafiği felç ediyorlar kazaya sebep oluyorlar)

7-reklam (tanıtımı yapılamayan zengin kültürlü ender şehirlerden biri)

8-ıslah edilemeyen nehir yatakları ve sanayi atıklarının çevreye verdiği zarar.

9-yer seçimi yapılamayan otogar (daha içeride olmalı ana yoldan uzak ve park sorunu olmayan)

10-iklime uygun olmayan ağaçlandırma(palmiye v.b)

MARAŞLI46  - İSİMLİ KULLANICI

1- Hiçbir yerde özellikle inşaat sektöründe çevre düzenlemesi yok. 250-300 bin lira ev fiyatı çekiliyor ama çevre düzenlemesi hiç yok.

2-Otopark sorunu (Belediye milletin vergileriyle yapılmış tüm yollarını birilerine peşkeş çekiyor. )

3-Sulama suyu ve içme suyu kaynaklarını kullanamıyoruz. Maraş'ın en güzel en iyi içme ve sulama sularını antep ve hatay başta olmak üzere çevre iller kullanıyor. Son duyumlara göre heletenin en güzel suyunuda antep alıyormuş

4-Kaldırımlar esnaflar ve otoparkçılar tarafından işgal edilmiş durumda.

5-Sağlık sektörü içler acısı özel hastaneler berbat durumda. Denetim yok.

6-Esnaflara müşteri ile iletişim eğitimi verilmeli. Belediye her önüne gelene ruhsat vermemeli.

7-Suriyeliler sorunu

8-En büyük ve en önemli sorun vizyon ve misyon sahibi kişilerin şehri sahiplenmemesi. Milletvekillerinin yetersiz oması. Şehrin yeterince reklam ve tanıtımının yapılmaması.

9-Belediye ulaşım ücretlerinin çok pahalı olması.

ömer asln – İSİMLİ KULLANICI 

k.maraşın en büyük sorunu bence bölgenin en büyük turizm merkezi olan ılıca ve süleymanlı yöresinin bakımsızlıgı yolların bozuk olması reklam eksikliği yeterli tesis olmaması ve burayla ilgili başlayan herhangibir çalımnaın olmaması. burada yaklaşık yılda on bin vatandaş geçimini sağlıyor onbinlerce de insan tatile geliyor k maraşın aynası bence ılıca sonuç olarak hüsran bakımsız bakımsız kaderine terk edilmiş bazı çıkart odakları kendi davulunu çalıyor oynuyor ama sonu elbet birgün gelecek saygılarımla

Mustafa arslan – İSİMLİ KULLANICI

En büyük sorun eğitimdir. Ne yaptığını bilen nesiller yetişirse gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir. Sen başa cahil işe yaramaz adamı koyarsan öbürlerini yapsa ne. Herşeyin başı eğitim eğitim eğitim

mustafa – İSİMLİ KULLANICI

trabzon caddesi yayalaştırma projesi kapsamında park yerine çevirildi Allah için o araçları oraya park ettirmeyin

Hüseyin – İSİMLİ KULLANICI

Kısa ve öz açıklama gereği duymuyorum. memleket her konuda geride kalmış

DAVUT DEMİR İSİMLİ KULLANICI 

Kahramanmaraş - Nurdağı arası Otoyol Yapılarak Gaziantep - Mersin otoyoluna bağlanmalı. Ayrıca güneye yapılacak Hızlı tren mutlaka şehrimize uğraması. Ve Gaziantep - Kahramanmaraş - Kayseri arasına hızlı tren yapılmalı. Tabi en önemlisi Göksun - Kahramanmaraş yolu en kısa sürede tamamlanmalı.

Sade vatandaş – isimli kullanıcı 

En büyük sorunu sözde Maraş'ın zenginleri. Her gelen siyasetçi bu 3-5 kişiye rant oluşturup kişiye özel hizmet veriyor. Memlekete yada vatandaşa hizmet yok. Birde bunlarin yalama sak şak çıları var. Bu sistemden parazit gibi faydalanan iş insanları sözde gazeteciler, torpille belediyede işe alınanlar. Bu çıkarcı ve yalakalar saymakla bitmez. Vatandaş ta buraya yazsın dursun. İcraat yok. Bu memlekette adam olmaz. Kimse kimseyi kandırmasın. Siz AKP ye oy vermeye devam edin. Sonrada burda orda şurada ağlayıp sızlanma ya devam edin. Boş lafları devam.

Kaya – isimli kullanıcı 

Trabzon caddesi tek yön oldu Trafik çok sıkıştı alternatif yol lazım acele

Asıl Kahramanmaraşlı isimli kullanıcı 

En büyük problem Maraşlının kafasında....çünkü koyun gibi...sorgulama hesap sorma yok. Sadece küçük çıkarı var.Sonraki problemler:

1.trabzon caddesi yaşar pastanesine peşkeş çekildi.Yol eski haline gelmeli.

2.İmar planı yapanların eline cetvel vermeliyiz.

3.Belediyeler esas işlerine dönmeli. Yok iftarmış, yok kahvaltıymış vıcık vıcık yağcılık

4.Kentsel dönüşüm hani nerede... menderes mah.mağralı tekke ,hastane civarı vb.

5Trafik keşmekeş...

6.Şehir merkezindeki tüm özel hastaneler daha uygun yerlere taşınmalı,şehir hastanesi yerine ilçe hastaneleri yapılmalı.

7.yeter yol daracık siz hala kaldırım yeniliyorsunuz.

Ahmet Demir

Öncelikle bu dosyayı açtığınız için teşekkürler Haber46

Kahramanmaraş’taki en büyük sorunlar : 

1- istihdam , onlarca genç KPSS ye giriyor ama sonuç yok . Bir alım olduğunda binlerce kişi başvuruyor 

Ama en büyük eksiklik istihdam alanlarının olmaması. Özellikle ilçelerde neredeyse hiç istihdam yok iş alanı yok. Bunu İŞKUR iş arama butonundan da görebilirsiniz . Çözüm ise her ilçenin kendine özel özelliklerini daha da ön plana çıkarmak ve sorunları çözmek 

2- siyasetçiler sadece seçim zamanlarında kırsal mahallelere gidiyor. Büyükşehir in imkanlarından herkes eşit oranda yararlanamıyor . Düşünün Maraş merkezdeki bir mahallenin sorununun çözümü ile il sınırındaki bir mahallenin sorununun çözümü bir olmuyor 

3- ilimizin zenginlikleri için gerekli çalışmalar az. Baş konuş yaylası başka bir şehirde olsa orayı öyle bir değerlendirir ki bildiğiniz para basar . 

4. Gastronomi alanında çok eksiğiz 

Göksun neden bir Pozantı olmasın? 

Hayvancılık var , yol geçiyor ama tesis yok 

Haber46 çok teşekkürler

Arif kimsesiz – isimli kullanıcı

En büyük sorun EĞİTİM.12 Şubat ilçesinde kaç tane okul ikili eğitim yapıyor? Bu okullarda sınıflar kaçar kişilik? İlçe ve mahallelerdeki okullarda kaç tane ücretli öğretmen çalışıyor? EĞİTİM ŞART değil mi?

Irfan – isimli kullanıcı

Alkol, uyuşturucu fuhuş, faizcilik ,esnaflar ,siyasetçilesi ,Şoförler ,yönetimi , acil bunların çözülmesi lazım yollar imar falan filan yapılır .

ÇETO BASKAN – İSİMLİ KULLANICI

Ilimizin en büyük sorunları

1- Ulaşım

2-Kentsel dönüşüm (Tekke,Çamlık mah.)

3-Tanıtım

4-Sosyal yaşantı (Tek ülkemizde Müslüman şehir k Maraş değil,malesef üzülerek yazıyorum nüfus oranına göre fuhuş en çok sehrimizde yapılıyor) Bir misafir geldiğinde alkollü mekanlar hiç yok.

6-Barajlarimizin etraflarina rekreasyon alanlarının yapılması

7-Birde enbuyuk sorun bir cemaat a üyesi olmadığın zaman bir işin olmaz,bir yerlere giremezsin

Berkay – İSİMLİ KULLANICI

Kahramanmaraş’ ın en büyük sorunlarından biri Kırsal kesimdeki insanların işsizliği . 

Tarım ve hayvancılığın sorunlarının gündeme gelmemesi ve çözüm için bir şeyler yapılmaması . 

Bugün neredeyse bütün köyler göç vermekte . 

Sebebi ise insanların yaşadığı yerde artık geçim sağlayamaması. 

Bu da doğrudan ve dolaylı olarak şehir merkezini etkiliyor. Çünkü gelen göç dalgası şehri yoruyor 

Halbuki çözüm köylerden kırsal yerlerden başlamalı .

Dükkan açamayan adam – isimli kullanıcı

Özellikle kültür merkezinden sonra başlıyoruz araştırmaya, dükkan kiraları fahiş fiyattadır.

Herkes kendi kafasına göre fiyat belirlemektedir. 

Bunların araştırılmasını, fahiş fiyat verenlerin cezasız kalmamasını istiyoruz.

İmdat Ceylan – İsimli kullanıcı

Öncelikle teşekkürler Haber46 

Şu başlıklar haber dosyası şeklinde haberleştirilmeli daha da önemlisi yetkili kişilere dosyalar halinde sunulmalı bence :

1- ulaşım sorunu 

2- turizmin geliştirilmesi 

3- gastronomi alanında yapılacaklar 

4- Büyükşehir in il sınır mahallelerine kadar hizmet götürmesi gereği 

5- ilçelere belediye otobüs seferi 

(Günde iki sefer dahi olsa yeter )

6 - Tarım ve Hayvancılığın geliştirilmesi 

7- Kayseri -Ankara yolunun bir an önce bitirilmesi 

8- Kadirli - Andırın - Göksun yolunun yapılması ve 365 gün açık olması 

9- ilçelerde yeni iş alanları 

10 - En önemlisi konuşulanların - yazılanların burada kalmaması . Fikri - Takip yapılması 

Emekleriniz için teşekkürler Haber46

ALPARSLAN DAŞKIRAN - İSİMLİ VATANDAŞ

- Şehrin en büyük sorunu otopark, bahçelievler yıkılan eski sgk binası zemine ve yukarı en az 1000 araçlık otopark olmalı, müftülük civarına da yine aynı sekilde ciddi büyüklükte bir otopark yapılmalı.

- Yeni imar izni verilen binalarda zemin otoparkı şartı getirilmeli aksi halde imar izni verilmemeli.

- Kentsel dönüşüm ya da yeni binalarda parsel değil ada bazlı projeler desteklenmeli.

- Şehirleşme merkez den kenara doğru genişleme baz alınarak yapılmalı, sosyal alanlar insanların nefes alacağı yerler mutlaka ayrılmalı.

- Yollarımız daha çok yaya odaklı düşünülmeli.

- Yoğun yerlerde mutlaka alt ya da üst geçit yapılmalı.

- Ana arterlerde yol kenarı araç parkına izin verilmemeli.

- Ciddi bir trafik seferberleğine ihtiyaç var, insanlar 55 km hız ile gidilmesi gerekliliğinin insan hayatı ve bedeninin kırılganlığına göre ayarlandığını anlamalı.

- Şehrimizde ciddi bir saygı sorunu var maalesef. Nasıl çözüleceğine dair bir fikrim yok.

- Denetimler artırılmalı, ben devletin çok daha ciddi ve ağır denetim yapabileceğine ve yapması gerektiğine inanıyorum.

- Ana caddeler üzerinde kafe, lokanta türü işletmelere izin verilmemeli. Trafik yoğunluğunu ciddi derecede artırıyor. bu işletmeler ana cadde arkası yerlere ya da bu tür işletmeler için özel tahsis edilmiş yerlere taşınmalı.

- Belediye tüm tabela ve bina dış cephe giydirmelerini denetlemeli ve bir standart getirmeli.

- Şehrin çok ciddi bir ulaşım problemi var günlük elli binden fazla haraç hareket halinde, şehir içi ulaşımda mutlaka raylı sistem getirilmeli. 

- Üniversiteden necip fazıl hastanesine kadar olan hat başlangıç için uygundur. Daha sonra üngüt, ağcalı, şekerdere den gelen raylar bu ana hat ile birleştirilir, birleşim yerlerine büyük otoparklar yapılabilir, insanlar araçlarını park edip raylı sistem ile devam edebilirler.

- Raylı sistem havalimanı üzerinden adana ya necip fazıl durağından sonra antep e hızlı tren baglantısı verilebilir, üniversite durağından kayseriye hızlı tren bağlantısı verilebilir.

- Kuzey çevre yolu şehrin geleceği için iyi düşünülmüş bir yol ancak bu yolun bağlantısı direkt olarak göksun yoluna yapılmalı, binevler e bağlanmamalıdır.

- Şehir içine yapılan köprülü kavşaklar yanlış, bunların kayseri yoluna yapılıp transit bir yol olması gerekirdi. Hala da olmalı. Piazza önü, arsan kavşağı, sanayi yol ayrımı mutlaka köprülü kavşak olmalı.

- Ulu cami önü yayalaştırılan kısmın yol tarafı araçlar için cep olmalı, ana yol transit olmalı, durup alışveriş yapmak isteyen insanlar cep e girip işlerini görürken bir yandan da trafiği aksatmamalılar, geçici park burda yapılmalı, yol ustu parka kesinlikle izin verilmemeli.

- Trabzon caddesi olmadı, tamamen yayalaştırılmalı alternatif bir yol güzergahı belirlenmeli, gerekirse binalar kamulaştırılıp yıkım yapılarak yol açılmalı.

- Tarım alanlarına fabrika kurulması önlenmeli, büyük organize sanayiler yapılmalı, şehre bağlantısı raylı sistem ile olmalı.

Şimdilik aklıma bunlar geldi..

Daha gelirse yine yazarım.

yusuf hafızoğlu - İsimli Vatandaş

trafik sorunu.g.antep de hız 80 iken maraşda niye düşük. birde hız limitleri artırılsın.kapıçamdan aksunun kenerından hasncıklıya bir çevre yolu açılsa büyük araçlar şehre girmeden geçse,

fikir - İsimli Vatandaş

KARACASU KARAÇAY OLARAK ADI BİLİNEN FABRİKALARIN ZEHİRLİ ATIKLARINI BARAJA DÖKEN O ÇAY İLE İLGİLİ ACİL GİDER BORULARIYLA KAPATILMASI GEREK BU GİDİŞLE İÇME SUYUNA KADAR KARIŞABİLİR. KARAÇAY ADI VERİLEN BU KANAL G.ANTEP YOLUNDAN ADANA YOLUNA KADAR UZANIYOR BU ÇAYIN ÜZERİNİ KAPATIP ÇEVRE YOLU YAPSALAR HEM EKONOMİK HEM DE LOJİSTİK AÇIDAN BİR ÇOK FABRİKA İÇİN ELVERİŞLİ OLUR.

Osman KURT - isimli vatandaş

BENCE EN BÜYÜK SORUN ESNAFIN KALDIRIM İŞGALİ VE DÜZENSİZ PARK YAPILMASI YOLLARIN PARK EDİLEREK DARALTILMASI. ASFALTIN ORTASINA KADAR İŞGAL EDİLMİŞ . ÖRNEK ESKİ DERE PAZARINDA BAŞKAN MANAV , ANDIRIN GARAJI KÖŞEM MARKET KARŞISI SURİYELİ MANAV, TÜM HALK OTOBÜSLERİNİN GEÇTİĞİ YOL ÜZERİ.

46 - İSİMLİ KULLANICI

MADO KAVŞAĞI YOLU KESİNLİKLE GENİŞLETİLMELİ ESKİ İTFAİYEDE KAPALIÇARŞIYA DOĞRU GİDEN YOL ÜZERİNDE PARK YASAKLANMALI HALKIN KÜLTÜREL OLARAK ZENGİNLEŞMESİ İÇİN KÜLTÜREL FAALİYETLER ARTIRILMALI YAPTIM OLDU DEĞİL DE NASIL DAHA ESTETİK DAHA SAĞLAM VE UZUN ÖMÜRLÜ YAPARIM ANLAYIŞI OLMALI BÖYLE BİR İMKAN TANIDIĞI İÇİN HABER46'YA TEŞEKKÜR EDERİM.