Yolsuzluk Kahramanmaraş'ın Kaderi mi?

82 yıl Kayseri- Kahramanmaraş karayolunun yapılmasını bekleyen, şehir Çağlayancerit-Doğukent arasının da yapılmasını uzun yıllardan bu yana bekliyor.

Yolsuzluk Kahramanmaraş'ın Kaderi mi?

82 yıl Kayseri- Kahramanmaraş karayolunun yapılmasını bekleyen, şehir Çağlayancerit-Doğukent arasının da yapılmasını uzun yıllardan bu yana bekliyor. 1939 yılında Almanya’nın Polonya’yı işgali ile başlayan Kahramanmaraş’ın yol sorunu 2018 yılında da devam ediyor.

Tarihler boyunca medeniyetleri kıskandıran ve bu uğurda sayısız savaşa sahne olan Kahramanmaraş, teknolojinin gelişimi ile birlikte bambaşka boyuta taşındı. 1950 yılında sanayi devrimi yapan şehir, aynı etkiyi kendi karayol ağında gösteremedi. 1939 yılında Kayseri- Kahramanmaraş karayolu Almanya Polonya savaşı nedeniyle iptal edilirken, 2018 yılına geldiğimizde ise kendi ilçemiz olan Çağlayancerit ile ulaşımı sağlayan ikinci hat bir türlü yapılamıyor. Onlarca mahalleyi birbirine bağlayan yolun ne zaman yapılacağı ise merak konusu. Kahramanmaraş siyasetinin hep gündeminde olan yol için ise geçmiş tarihte basına yapılan açıklamalar ise şöyle: “
2016
KARAYOLLARI 5. BÖLGE MÜDÜR YARDIMCISI BÜLENT HACAK
2016 yılında Kahramanmaraş'ta yapılan Ulaştırma Çalıştayı öncesi dönemin Karayolları 5. Bölge Müdür Yardımcısı Bülent Hacak, ''Çağlayancerit’in alternatif yolunun da masaya yatırılması bekleniyor.'' demişti. 5 Temmuz 2017'de ise AK Parti 26.Dönem Kahramanmaraş Milletvekili Nursel Reyhanlıoğlu, Karayolları Şube Şefliğini ziyareti sonrasında, Kahramanmaraş – Çağlayancerit arasında ki 63 kilometrelik yolun yapımına 3 haftaya kadar başlanacağını ifade etmişti.
2016- KAHRAMANMARAŞ’A DAVET
29 Haziran 2019'da ise Kahramanmaraş’ın Dulkadiroğlu ile Çağlayancerit İlçeleri arasına yapılması planlanan kara yolu noktasında TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç ise Karayolları Bölge Müdürlüğü ekiplerini kente davet ederek, çalışmaların hızlandırılması, kamulaştırma ve diğer sorunların çözümü noktasında nasıl bir yol izleneceği konusunda toplantı organize etmişti. Vatandaşlar yolun ne zaman yapılacağını merak ediyor.

TEKLİF VERİLDİ
Kahramanmaraş’a en yakın ilçelerden olan Çağlayancerit, ulaşımını Pazarcık Gölbaşı istikametindeki, uzun yolla sağladığı için ulaşım problemi yaşıyordu. Doğukent üzerinden ulaşım sağlanan yol ise onlarca köy içerisinden geçiyor ve bölgede S çizerek devam eden yol kış aylarında hava şartları nedeni ile kullanılamayabiliyor. Çağlayancerit’in, yaklaşık 25 yıldır dillendirdiği ancak bir türlü yatırım programına alınmayan, Çağlayancerit’i Doğukent üzerinde Kahramanmaraş’a bağlayan alternatif yol için halk merakla bekliyor.
Çağlayancerit ile Doğukent arasındaki 40’a yakın Bertiz Köylerini de yakından ilgilendiren yol için yatırım programına alınması için teklif verildi. 2016 yılının ilk Koordinasyon Toplantısı’nda konuşan dönemin Kahramanmaraş Karayolları 5. Bölge Müdür Yardımcısı Bülent Hacak, söz konusu yolla ilgili yatırım programına alınması için teklif yapıldığını belirterek şöyle konuştu: “Çağlayancerit’e Maraş istikametindeki yolumuzla ilgili çalışmamız var. Emanet ve ihaleli olarak proje çalışmalarını hemen hemen tamamladık sayılabilir. İhale yapmamızla ilgili keşifleri bu projeden çıkarabiliriz. Yatırım programına teklifi yapıldı. Yatırım programına alınması durumunda bununla da ilgili çalışmalar yapılacak. Yollarımız, ödenekler nispetinde daha hızlı yapılır. Bana ne kadar ödenek verirseniz; ben o kadar çalışabiliyorum. Biz, yapacağız inşallah. Ama iki yılda bitmez; üç yılda biter. Bir güzel haber daha! Orada eksik köprülerimiz vardı. Onların da proje ihaleleri de bu hafta içinde netleşecek.” Çağlayancerit halkının, “Çağlayancerit’in tek kurtuluşu” olarak baktığı Çağlayancerit Doğukent arasındaki yolun yapılmasıyla, hem Çağlayancerit’in kaderi değişecek hem de bölgede hareketlilik başlayacak. Bugün geniş katılımla Kahramanmaraş’ta yapılacak olan Ulaştırma Çalıştayı’nda, Çağlayancerit’in alternatif yolunun da masaya yatırılması bekleniyor.''
Bu açıklamalar 2016 yılında yapılmıştı. Aradan geçen zaman nerede ise 3 yıl olmak üzere ancak henüz yolun yapımına başlanmadı.

İMRAN KILIÇ
8 Eylül 2017 ise AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili İmran Kılıç, ''Bu yolumuzun projesi tamamladı ve ihale aşamasındadır. Özellikle ilk 20 kilometresi olmazsa olmaz diyebileceğimiz bir konumdadır. Kahramanmaraş Havaalanı kavşağından Doğukent’e oradan da Ayvalı Barajına kadar olan bölüm için bir projemiz var. Bu yolun çift gidiş geliş şeklinde yapılması, ilimiz açısından ve şehrimizin doğusunun gelişimi açısından çok önemlidir. Bu yol daha sonra Çağlayancerit'e bağlanacaktır'' demişti.

KARAYOLLARINA ZİYARET
Dönemin Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Nursel Reyhanlıoğlu ise 5 Temmuz 2017 günü sosyal medya üzerinden yaptığı bir paylaşımda, Karayolları Şube Şefliğini ziyaret ettiğini ve Kahramanmaraş – Çağlayancerit arasında ki 63 kilometrelik yolun yapımına 3 haftaya kadar başlanacağını ifade etmişti. Reyhanlıoğlu, ayrıca Bertiz ile Beşenli yolunun da bu yol ile bağlanacağını söylemişti. Vatandaşlar bu yolların tamamlanması ile birlikte Çağlayancerit ile ulaşımın daha kısa sürede tamamlanacağını ve daha düzgün bir yol kullanacaklarını düşünerek, çalışmaların tamamlanmasını sabırsızlıkla bekliyordu. Reyhanlıoğlu’nun paylaşımının üzerinden 15 ay geçmesine rağmen henüz bir gelişme duyurulmadı.
2017
63 KİLOMETRELİK YOL YAPILIYOR
Reyhanlıoğlu'nun paylaşımının ardından 2 ay sonra 08 Eylül 2017'de AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili İmran Kılıç'a, Nursel Reyjanlıoğlu'nun paylaşımı hatırlatılarak, aradan 3 hafta geçtiği ancak bir gelişme yaşanmadığı, son durumun ne olduğu sorulmuştu. Konu ile ilgili gelen sorular üzerine Kılıç, çift şerit yolun müjdesini vermiş ve sözlerine şöyle konuşmuştu; ‘’Kahramanmaraş’ı,  Doğukent üzerinden Çağlayancerit’e bağlayan 63 kilometrelik bir yolumuz var. Bu yolumuzun projesi tamamladı ve ihale aşamasındadır. Özellikle ilk 20 kilometresi olmazsa olmaz diyebileceğimiz bir konumdadır. Kahramanmaraş Havaalanı kavşağından Doğukent’e oradan da Ayvalı Barajına kadar olan bölüm için bir projemiz var. Bu yolun çift gidiş geliş şeklinde yapılması, ilimiz açısından ve şehrimizin doğusunun gelişimi açısından, şu anki kaldırılamaz hale gelen trafiğin rahatlatılması açısından da çok önemlidir. Yolun daha ileriside Nacar ve Beşenli tarafına doğru ilerlemektedir. Buradan Çağlayancerit’e kadar bu yol bağlanacak’’ demişti.

GÜVENÇ
Haziran 2018'in son haftasında ise Kahramanmaraş’ın Dulkadiroğlu ile Çağlayancerit İlçeleri arasına yapılması planlanan kara yolu noktasında TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç , Karayolları Bölge Müdürlüğü ekiplerini kente davet ederek, çalışmaların hızlandırılması, kamulaştırma ve diğer sorunların çözümü noktasında nasıl bir yol izleneceği konusunda toplantı organize etti.
Bu kapsamda Kahramanmaraş’a gelen Karayolları Genel Müdürlüğü 5. Bölge Müdür Yardımcısı Ahmet Hakan Şengüler ve ekibi’nin katılımıyla toplantı düzenlendi. TBMM İçişleri Komisyon Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç, en önemli amaçlarının Dulkadiroğlu-Çağlayancerit arasındaki güzergahta oturan tüm mahalle sakinlerinin standardı yüksek bir yola kavuşmasını sağlamak olduğunu söyledi.

YENİ MÜDÜR KAHRAMANMARAŞ’TA 
Güvenç, “Karayolları Genel Müdürlüğü 5. Bölge Müdür Yardımcısı Ahmet Hakan Şengüler ve Karayolları ekibi Kahramanmaraş’ımızda. Ağırlıklı gündem maddemiz, Dulkadiroğlu-Çağlayancerit arasındaki mevcut yolun iyileştirilmesi ve bu güzergahta oturan tüm mahallelerimizin sakinlerinin standardı yüksek bir yola kavuşmasını sağlamak. Kamuoyunun bildiği üzere bu konuda uzun süredir çalışıyoruz, şehrimizde yaptığımız Ulaştırma Çalıştayları’nda da belediye başkanlarımız gerek bakanımıza, gerek genel müdürümüze konuyu iletmişlerdi. Açıkçası son seçim çalışmalarında da bölge halkımız özellikle bu güzergahın iyileştirilmesi konusunda bizden talepte bulundular. Bölge halkı bizim her şeyimiz, Kahramanmaraş’ın dinamosu olan, kadim şehrin en eski sakinleri. Dolayısıyla seçim biter bitmez Bölge Müdürümüzü aradım, bu konuda ne durumdayız, hangi noktaya geldik, bir değerlendirelim dedim. Sağ olsun, Bölge Müdür Yardımcısı Ahmet Hakan Şengüler, sabah erken saatlerde ekibiyle birlikte geldi. Güzergah üzerinde çalışmaları yaptık. Toplam 51 kilometre olan yeni yol güzergahıyla ilgili bilgiler aldık. Kamuoyuyla paylaşmamız gereken konu şu, Çağlayancerit ve Dulkadiroğlu Belediye Başkanlarımızın mutabakatıyla MADO Kavşağı’ndan ilk 16 kilometrenin bir an önce imar sorunlarının, kamulaştırma problemlerinin çözülerek ihaleye hazır hale getirilmesine mutabakat sağladık Karayolları’mızla. Bizde bunun ihale edilmesi için Ankara’da milletvekili arkadaşlarımızla elimizden gelen çabayı göstereceğiz'' ifadelerine yer vermişti.

16 MAHALLE İSTİFADE EDECEK
Güvenç, yeni yolun yapılmasıyla birlikte 16 mahallenin istifade edebileceğini belirterek, “Onun ötesinde, geriye kalan 40 küsür kilometrenin Boylu’dan geçerek Çağlayancerit’e ulaşması için de proje çalışmalarının devam ettiğini, hatta son aşamaya geldiğini sevinerek gördük. Ayrıca yeni bir öneri olarak belediye başkanlarımızın Beşenli’den Bozlar üzeri de ayrı bir bağlantıyla Kahramanmaraş’ın doğudan gelecek trafiğe açılması için bir mutabakat sağladık. Karayolları yetkililerimizde o konuda alternatif bir çalışma yapacaklar. Ben bu yolun hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum, erken saatlerde ilimize teşrif eden karayolları ekiplerimize de çok teşekkür ediyorum. Halkımızın sorunlarına son derece duyarlılık gösterip, gerek seçim çalışmalarında gerek ondan öncesinde gerekse de sonrasında bu sorunu bizlere taşıyan, ısrar eden halkımız adına Dulkadiroğlu Belediye Başkanımız Necati Okay’a, Çağlayancerit Belediye Başkanımız Üzeyir Kızılseki’ye çok teşekkür ediyorum. Bu yol bizim olmazsa olmazımızdır. Bütün ekip olarak, il teşkilatımızla, belediyelerimizle, milletvekillerimizle bunun peşinde olacağız, takipçisi olacağız ve İnşallah kısa sürede de ilk bölümün ihalesini yaptıracağız. Böylece bölgede direk bu işten istifade edecek Beşenli, İbolar Obası, Küçüknacar, Kuzucak, Bulanık, Peynirderesi, Yusufhacılı, Dereköy, Boylu, Başdervişli, Kemallı, Yenipınar, Hacı Eyüplü, Bahçeli ve Kılağlı Mahallerimizin rahatlayacağı, insanlarımızın oradan rahatlıkla günlük olarak Kahramanmaraş’a işlerini görmek üzere gelip gidebilecekleri bir yol standardı sağlamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz” dedi.

BİZİM SEÇİM VAAİDİMİZ BURASIYDI
Çağlayancerit Belediye Başkanı Üzeyir Kızılseki ise 2014 yerel seçimlerinde bu yol bizim vatandaşlarımıza da vaadimizdi. Şuan da hedeflediğimiz noktaya çok yakınız ve başaracağımıza inanıyorum” dedi.
Kızılseki yaptığı konuşmada, “Birinci güzergahımız Narlı-Pazarcık ayrımından Çağlayancerit arasındaki şuanda inşaatı devam eden yolumuzdu ki, bölge müdürlüğümüzden değerli arkadaşlarımızdan bugün bilgileri aldık. Yapımı devam eden bu yolumuzla ilgili kamulaştırma çalışmalarımız hızla devam ediyor. En kısa zamanda da İnşallah, inşaatını tamamlayabileceğimizi ümit ediyorum. Bir diğer husus ise ortak hedefimiz olan Çağlayancerit-Dulkadiroğlu arasındaki sadece Çağlayancerit’i değil, bölgedeki tüm köyleri Çağlayancerit’i daha ileride kuzey ilçelerimizin Kahramanmaraş’a ulaşımını da ilgilendirecek güzergahtı ki, 2014 yerel seçimlerinde bu yol bizim vatandaşlarımıza da vaadimizdi. Bugünkü toplantıdan önemli sonuçlar elde ettik, çok sevinçliyiz. İnşallah projesi hazır olan bu yolumuzun, 2019 yatırım programına alınması için tüm milletvekillerimizle, belediye başkanlarımızla, bölge müdürlüğümüzle birlikte hızlı bir şekilde gayret göstereceğiz. Bu yolu da yatırım programına alıp, en kısa süre içerisinde inşaatına da başlayabileceğimizi ümit ediyorum. 2014 yılında şunu söylemiştik, Çağlayancerit halkına, Pazarcık güzergahındaki yolumuzun inşaatını bitireceğiz, 2019’a kadar. 2019 öncesi de Çağlayancerit-Dulkadiroğlu arasındaki yolumuzu da İnşallah yapım işlerine başlayacağız demiştik. Şuan da hedeflediğimiz noktaya çok yakınız ve başaracağımıza inanıyorum. Şimdiden bu bölgede yapılacak yolun bölge halkına ve ilçemize şimdiden bu bölgede yapılacak yolun bölge halkına ve ilçeme hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ediyorum” dedi.

Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2018, 13:37
YORUM EKLE
YORUMLAR
TC'li
TC'li - 2 hafta Önce

bir hal kavşağını yapamayan kaç km yol yaparsa yapsın... oy moy yok size az yiyin çok çalışın bizde görelim oy verelim

mhp
mhp @TC'li - 2 hafta Önce

karayolları farklı ülkeye mi ait dış mihrakmı

???
??? @TC'li - 2 hafta Önce

Bİrader hal kavşağını karayolları yapıyor,

M Ali Küçüktüfekçi
M Ali Küçüktüfekçi - 2 hafta Önce

baştan sona laf salatası,sizden hizmet bekleyenlere yazık.

elbistanlı 44
elbistanlı 44 - 2 hafta Önce

göksun Elbistan yolu neden durdu

batıköylü
batıköylü - 2 hafta Önce

batı köylerini şehre yakınlaştıracak köprü de yapılmadı. batı köylerinin köprüye ihtiyacı var. daha ne kadar beklenecek köprü için.

???
??? @batıköylü - 2 hafta Önce

Sayın batıköylü kardeşlerimiz köprü ve bağlantı yollarında ki belediyenin istimlak etmek istediği 1 liralık harap araziye 50 lira isterse daha çok beklerler köprüyü

ALi
ALi - 2 hafta Önce

Bizim Reisimiz var canım, yollar bitmese de olur, siz bizdensiniz mantığı, %80 di 55 oldu biraz hizmet geldi ha gayret 50 nin altına düşürelim de hizmet gelsin. Reis anlasın artık çantada keklik olmadığımızı.

HÖKKEŞ
HÖKKEŞ - 2 hafta Önce

eee ben bunu yıllardır söylüyorum

Nurettin Zen
Nurettin Zen - 2 hafta Önce

Dağlı adamın yoluna ne işi olur yav. 3071
de yapılır, biter.

İKİ ANLAMİYLA
İKİ ANLAMİYLA - 2 hafta Önce

İki anlamıyla da kaderi malesef....

malik ejder
malik ejder - 2 hafta Önce

Bir kaynaktan okumuştum Kayseri- maraş demiryolu projesi 1937 yılında proğrama girmişti aaaaaama her yıl bütçeye 1 tl ödenek konur

kahramanmaraş'lı
kahramanmaraş'lı - 2 hafta Önce

yola ne gerek var bizim reisimiz var.durmak yok oy vermeye,yatırıma imrenmeye devam edeler/bacılar.

46 46
46 46 - 2 hafta Önce

Susuz urfa yolsuz maraş ya diyarbakırların.diyor mahsuni

Ahmet Demi̇r
Ahmet Demi̇r - 2 hafta Önce

haber için teşekkürler haber46. emeğinize sağlık

bu şehrin insanı
bu şehrin insanı - 2 hafta Önce

Şu konular da gündeme gelirse çok güzel olur
1- YOLLAR (Ekinözü-Ilıca- Kahramanmaraş yolu, Kadirli –Andırın –Göksun yolu, )
2- İSTİHDAM ( ilçelerimize küçük ,orta ölçekli fabrikalar kurularak yatırımlar yapılarak insanlara iş imkanı sağlanması)
3- TARIM VE HAYVANCILIK ( bu sektörün sorunları çözülürse şehrimiz ekonomik olarak çok daha canlı hale gelecektir)
4- TURİZM ( sadece Yedikuyuları ön plana çıkarmak yerine ilçelerdeki turizm alanlarının da gerekli tanıtımının yapılması )
5- EĞİTİM ( Şehrimizin eğitim sorunları çözülmelidir)
6- BÜYÜKŞEHİR ( Merkezden ilçelere ilçelerden merkeze günde en az iki defa belediye otobüs seferi olmaldır.

gökhan
gökhan - 2 hafta Önce

hal kavşağını ödenek yok diye eski hale getiren karayollarımı yapacak 63 km yolu bu hal kavşağı heralde maraşta değil biz körüz ya

Maraşlım....
Maraşlım.... - 2 hafta Önce

Dulkadioğlun'da oturmayanlar başkan ,yardımcı ve meclisütesi oluyorlar....Bu kafanın hizmeti bukadar olur...Cerit diğer tarafa uğraşacağına burayı açtırsaydı...İlgili ve yetkili herkesin sösü var ama...Hangiyüzle gelip oy isteyecekler.....

Dereli
Dereli - 2 hafta Önce

Hep ayni

Yollar
Yollar - 2 hafta Önce

Yollar :
1- Kadirli -Andırın -Göksun yolu.
Bu yol tamamlanıp bittiğinde iç Anadolu Akdeniz e bağlanmış olacak . Ekonomik olarak bölgeye çok şey katacak .
2- Ekinözü - Ilıca- Kahramanmaraş yolu . Bu yol tamamlanırsa sağlık turizmi çok daha fazla tanınacak .
3- Kahramanmaraş -Andırın yolu. Bu yol yayla turizmi için çok önemli . Eğer sır barajı üzerine köprü yapılırsa yol kısalacak ve ulaşım kolaylaşacak
Yollar Kahramanmaraş için çok önemli vesselam

Goksunlu
Goksunlu - 2 hafta Önce

Dikkat ettiniz mi bilmem bu tür yalan sözler hep bir seçim zamanı konuşulur akabinde bir defa daha dile gelmez o yüzden alıştık artık bir soze bir de söyleyen e bakmak gerek

KÜÇÜKCERİT
KÜÇÜKCERİT - 2 hafta Önce

K.MARAŞ' A MÜSTAHAK MALESEF...:((

Memetseka
Memetseka - 2 hafta Önce

Son yılların en güzel haberi bu haber kaşınmalı devamı olmalı ayda bir fırına sürülme liki ses getirilmeli.

Gedemenli
Gedemenli - 2 hafta Önce

Kaç kıldır hangi parti var maraşta. Savunmaya gelince vatan millet Sakarya icrata gelince yok. Sıyasetin İmami yoktur.yalan üzerine kurulmuş. Millet anası alıyor hükümet sogancı kovalıyor sözde götüren her yerden götürüyor.

göksunlu
göksunlu - 7 gün Önce

kahramanmaraşım çağlayanın çok ama ağlayanın yok


SIRADAKİ HABER

banner122

banner124

banner227

banner235

banner224

banner154

banner55