İkinci kuşak işletmeci bugün yüzbinlerin damak tadına hitap ediyor

Babalarının işlerini kendilerine devretmesi ile yeni bir boyut kazanan Tatlı Park bugün 5 şubesi ile Kahramanmaraş’a hizmet veriyor. İkinci nesil işletmeci 24 yaşındaki Abdullah Tahir İşler: “Yeni jenerasyon sektörü bambaşka bir boyuta taşıyacak” dedi.

Uzunca bir süre tekstil işiyle uğraştıktan sonra tatlı sektörüne giren Mustafa İşler, tüm yoğunluğunu oğullarına devretti. İkinci jenerasyon ise Tatlı Park’ı bugün 5 şube, onlarca çalışan ve yüzbinlerce kişinin damak zevkine uygun hale getirdi. Tatlıdan tuzluya, unludan şerbetliye kadar 300’e yakın ürün ile Kahramanmaraş’a hitap eden Tatlı Park, yeni bir boyutta hizmet veriyor.

KALİTE İÇİN 3 BİN KİLOMETRE YOL YAPTI

Tatlı Park Binevler Şubesi açılmadan önce Eğe Kahvaltısı ile Doğu kahvaltısını birleştirmek ve şubesinde kaliteli hizmet verebilmek için Abdullah Tahir İşler, yaklaşık 3 bin kilometre yol yaparak peynirden zeytine, yağdan bala kadar bir çok ürünün kalitelisini topladı. Kendisine ipek yolu benzeri bir yol çizen İşler, hafta sonları temiz, taze ve kaliteli kahvaltı yapmak isteyenler için Eğe ve Doğu’dan zeytin, yağ, peynir, tereyağı, Reçel ve birçok ürünü getiriyor. Ayrıca gençlerin sevdiği hamburger tarzı ürünleri ise deneyimli personelleri ile kasaptan alınan etlerin çekilmesi ile yaptırıyor. Kırmızı etten oluşan köfteler ve organik yiyecekler ile oluşan hamburger, gençlerin en çok rağbet ettiği ürünler arasında yer alıyor.

KONSEPT ŞUBE

Konu hakkında Haber 46’ya bir açıklama yapan Tatlı Park Binevler Şube Sorumlusu Abdullah Tahir İşler: “Firma olarak 2009 yılında kurulduk. Mustafa İşler babam tarafından kuruldu. Daha önce tekstil işiyle uğraşıyorduk. Ama bu sektördeki açıklığı, kalitesiz üretimi, ucuz üretimin çok olduğunu, pahalı üretimin de ulaşılmaz olduğu zamanlar, bizde ara yolu bulmak için, yani hem kaliteli hem uygun düşüncesi ile bu yola girdik. 2018 yılında Binevler şubemiz ile 5’inci şubemize ulaştık. Binevler şubemiz konsept şubemizdir. Biz bu dalda ilk kez yürüyoruz. Bu dalda da farklı bir konsept yapmak istedik. Diğer pastanelerden ve kafelerden farklı olmak istedik. Menümüz daha zengindir. Kahramanmaraş’a pasta kültürü getirdik. Kahramanmaraş’ta daha önceki yapılan pastalar, artık ilkel pastalar. Makaronlu pastalarımız da var. Makaronu başka yerde yiyenler ancak 1 tane yiyebiliyor. Ama bizim burada yapılan makaronları 5-6 tane yiyebiliyorsunuz. Çünkü olması gereken malzeme ile yapılıyor. Olması gereken ustalık ile yapılıyor. Şehre çikolata kültürü getirdik. Ham maddesi Belçika’dan geliyor. Biz burada eritiyoruz, dolgularını hazırlıyoruz, çikolata haline getirip müşterilerimize sunuyoruz. Bizim getirmiş olduğumuz kültürlerden”

KAHVALTI KÜLTÜRÜ GETİRDİK

Şehre yeni bir kültür daha getirdiklerini belirten Ahmet Tahir İşler şöyle konuştu: “Aynı zamanda yeni bir kahvaltı kültürü getirdik. Eğe ile Doğu kahvaltısını birleştirdik. Çeşit çeşit peynirlerimizden tutunda, yağlarımız, ballarımız Türkiye’nin ayrı ayrı illerinden temin ediliyor. Biz zeytin için Ayvalık’a gidip firma araştırdım. Bir peynir için Trakya’da tur yaptım. Ben 3 bin kilometre yol yaptım kahvaltı menüsü için. Bunların hepsini bu mekanda buluşturduk. Kahvaltı da çok yoğun ilgi görüyor. Bazı zamanlar yetişemiyoruz. Müşterilerimiz de bize kalitemizin değerini gösteriyorlar.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ

Yıl 2018 oldu. Eski topraklar artık işlerini oğullarına ve gençlere bırakıyor. Bu bizim gibi birkaç firma bizim gibi yeni jenerasyon işi eline alıyor. Yeni kuşak ise sosyal medyanın içinde, sosyal ortamın nasıl ilerlediğini izliyor ve fark ediyor. Artık sosyal medya çok güçlü etkili yerler. Böyle yerlere de insanların izlemek istediği görmek istediği, insanların merak ettiği şeyleri, berrak ve şeffaf şekilde çekiyoruz, arkaya müzik koyarak yayınlıyoruz. İnsanların da hoşuna gidiyor. En azından çalışma ortamı ve personellerimizi görüyorlar. Temizliğimizi, malzememizi yapılışı görüyor. Yerken rahat bir şekilde yiyorlar. Nasıl bir ortamda üretildiğini biliyorlar, nasıl bir ortamdan çıktığını biliyorlar.

AÇILMADAN ÖNCE 1 SENE BEYİN FIRTINASI YAPTIK

1 sene boyunca Eğe, Trakya, Marmara mekan gezileri, menü çalışmaları, beyin fırtınaları, hangi konsepte nasıl açılmalı? Neler satılmalı? Nasıl giydirilmeli? Masada ki tuzluk nasıl olmalı? Peçete nasıl olmalı gibisinden her şeye ayrı ayrı kafa yoruldu. Profesyonel bir şekilde girildi. Günümüzde, zengin bir iş adamı parasını kafeye veriyor, açıyor kafe çok şaaşalı, çok güzel milyonlar harcanmış. Ama 3-6 ay sonra heves gidince kafede müşteri kalmıyor. İşi bilmeden girdikleri için. Biz bu işin hem imalatçısıyız, Hem işi biliyoruz. Hem adap usul biliyoruz. Profesyonel bir hizmet veriyoruz.

PASTA KÜLTÜRÜ OLUŞTURDUK

Bizim pastalarımız için geliyorlar. Normalde Kahramanmaraş’ta pasta kültürü zayıftır. Çok gelişmemiştir. Daha çok şerbetli tatlılara yönelmiştir. Zaten bizim hani bu şubeden önce şerbetli tatlı işimiz tavandaydı. Şehrin en çok tatlı satanlarından biriyiz, yine öyleyiz. Bu şube ile bir pasta kültürü oluşturduk. Prenses kremalı pastalar, labneli pastalar, pastacı krameli pastalara büyük bir kesim tarafından tercih ediliyor.

HAMBURGER’E YENİ BİR SOLUK

Evde yediğiniz hamburgerin tıpa tıp aynısını biz burada aynısını sunuyoruz. Şu anda hamburger sayışlarımız gayet iyi. Bir defa denemiş olan yemiş olan devamlı istiyor. Bu başardığımızı gösteriyor. Müşteri artık hazır köftemi diye sormuyor.

BİZ YENİ KÜLTÜR GETİRMEYE ÇALIŞIYORUZ

Herhangi bir firmanın yaptığı bir işin aynısını yaparsanız taklit olur. Bu da başarı getirmez. Olmayan bir şeyi yaparsanız ayrı bir kitleniz olur. Enflasyonla mücadele de şöyle daha erken bu işe girecektir. Çalışmalar pankartlar falan bunlar organizasyon işi. Neden böyle bir şeyi tercih ettik. İnsanların tüketimleri azalmaya başlamıştı. Üç güne bir gelen insan haftada ayda bir geliyordu. Kilo kilo tatlı alınırken bir iki kilo alınıyor. 100 gr 200 gr gibi rakamlara düşmüştü.

TATLI PARK FOTO GALERİ

BUTİK HALE GELİYORUZ

Fıstık fiyat konusunda sürekli değişiklik gösteren bir üründür. Fıstık yine 170-200 liraya çıkar ve artık dayanacak gücüm kalmaz. Fiyatlarla oynamak zorunda kalırız. Fıstık fiyatları sabit kaldıkça ve vatandaşlar bizi tercih ettikçe fiyatlar yine aynı kalır. Devasa dükkanlar, satışlar, ürünler artık demode oldu. Artık butik yerler ön plandadır. Bizim diğer pastanelere oranla menümüz dardır. Butik bir konseptimiz vardır. Butik odaklandığınız belli başlı işlerde çok iyi olmaktır. Küçük yerlerde 25-30 masalı mekanlarda bunu gerçekleştirebilirsiniz. Daha büyük mekanlarda bunu yapmak zordur. Orada fabrikasyon hizmeti verilir. Biz butikleşmeyi istiyoruz. İmalattan halka tarzında bir mekan düşüncemiz vardır. Kaliteli bir ürün satmak istiyorsanız en taze ürünleri alıp pazarlamak lazımdır. Şehir dışından gelen insanlar daha çok şoklu dondurma yaptırıyorlar. Dondurmanın bu şekilde satışa faydası oluyor. Turistlerimize şoklu dondurma yapıp gönderiyoruz. Babamız bu sektörde başladı. bizleri ikinci jenerasyon olarak bu sektörde yetiştirdi. Bizlerde bu sektöre yeni bir soluk kazandırdı.