Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Elektronik Sistemler Şube Müdürlüğü’nce hizmete sunulan Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile E-Devlet kapsamında etkin ve verimli bir belge yönetim sistemi alt yapısı oluşturulması, gerekli yazılım sistemi kurularak Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve bağlı birimlerinde ile elektronik belge sistemi kullanmakta olan diğer kurumlar arasında kolay ve kesintisiz elektronik belge akışının sağlanması ve bu sayede haberleşme ve kırtasiye giderlerinden tasarruf edilmesi hedeflendi.

İlk olarak kurumun evrak ve doküman işlemlerinin süreç ve iş akışlarının tasarlanmasından sonra elektronik ortama taşınarak evrakların elektronik ortamda ve mobil ortamlarda imzalanabileceği altyapı kurularak sistem devreye alındı.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile hem kurum olarak kağıt israfı minumum seviyeye inecek hem de vatandaşların dilekçeleri anlık sorumlu birimlerin önüne düşecek ve hizmet kalitesi en üst seviyeye çıkacak.

Büyükşehir Belediyesi web sitesine konulan e-belediye bölümüne belge sorgulama eklenerek vatandaşların alacakları kod numarası ile buradan giriş yaparak verdikleri dilekçenin veya kendilerine ulaşacak olan cevabın nerede olduğuna dair bilgi sahibi olabilecekler.