Geçen sene, Eylül ayında, bir toplantıda Belediye Başkanı Sayın Mustafa Poyraz'ın, bu konudaki söyledikleriyle ilgili olarak aşağıdaki satırları yazmıştım. Aynı konu gündemime gelirken, o satırları sizlerle de paylaşmak istedim: “Sayın Poyraz'ın, birçok soruya verdiği cevap, gayet makul ve tatmin ediciydi ama Kahramanmaraş'la ilgili olarak, değişik platformlarda sık sık dile getirilen ve şehrin gelecekteki en önemli ihtiyacı olabilecek raylı ulaşım sistemiyle ilgili söyledikleri beni, gerçekten, şaşırttı. Her projede, şehrin en az 50 yıllık geleceğinin düşünüldüğünü söyleyen Başkan, raylı ulaşım sistemiyle ilgili olarak neden bu kadar karamsar ve şevk kırıcı konuştu anlayamadım. Neler mi söyledi Sayın Poyraz? Efendim, Kahramanmaraş için, toplu taşımada raylı ulaşım sistemi hikâyeymiş. Çünkü eğer raylı hat döşenirse, mevcut yollar çok daralacakmış ve orta refüj namına hiçbir şey kalmayacakmış. Ayrıca bizde eğimi yüksek olan yerlerimiz çokmuş. Raylı hat ulaşımını faaliyete geçiren şehirlerden, mesela Gaziantep, bundan dolayı zarar ediyormuş falan. Tam bu sırada Başkan Bey'e soruyorum; ”˜Yer altında neden düşünülmüyor? Raylı ulaşımın esaslısı, metro şeklinde yer altında olur. Bunu, neden hedeflemiyorsunuz?' Başkan Bey'in cevabı: ”˜Buna çok para lazım, o kadar bütçemiz yok. Ankara Büyükşehir Belediyesi bile, metroyla baş edemeyince, bakanlığa devretmek zorunda kaldı. Raylı ulaşımda sadece Konya zarar etmiyor.' şeklinde oldu. Yani şu an, Kahramanmaraş için ihtiyaç olmayan herhangi bir şeyin, gelecek 20, 30 ya da 50 yıl zarfında, elzem bir ihtiyaç olmayacağı ne malum? Hele hele bu, tüm dünyada, toplu taşımada tercih edilen metro ise”¦ Şu an bütçe yetmeyebilir ama en azından başlanması için gerekli planlamanın düşünülmesi lazım. Kaldı ki bu tür kapsamlı projelerde, belediyelerin bütçesinin yanı sıra değişik kurum ve kuruluşlardan finans destekleri de bulunabilir. Ayrıca, şehir içindeki eğimli yerlerin çokluğu da bahane edilmemeli. Düz yerlerden başlanabilir bu projeye. Birçok metro projesine imza atan ve geçen 12 Haziran 2011 seçim döneminde Ak Parti milletvekili aday adayı olan Cengiz Atalar'a danışmak zor olmasa gerek. Ya toplantıda Başkan'ın sağ yanında bulunan Başkan Yardımcısı Sayın Cevdet Kabakçı bu konuda neler dedi biliyor musunuz? Kabakçı, Sayın Poyraz'ın söylediklerini teyit etmek istediği için şu ifadeleri kullandı: ”˜Ben bir örnek vereyim arkadaşlar. Eskişehir raylı ulaşım yetkilileriyle görüştüm. Aylık 500 milyon TL personel ve işletme gideri varmış. Zarar ediyormuş. Kaldı ki günlük yolcu kapasitesi, bizimkinin birkaç katı. Bizde, şayet gerçekleşirse, raylı ulaşım aracını kullanacak günlük yolcu sayımız 20 bindir. Bu kadar az yolcuyla, böyle bir işletmeyi nasıl çalıştırırız? Bize, sistem hazır kurulsa bile, biz kapısına kilit vurmak zorunda kalırız.' Allah Allah”¦ Sayın Kabakçı! Şehrimiz için yapılacak raylı sistemin büyüklüğü, hattın uzunluğu ve istihdam edilecek personel kapasitesi Eskişehir'le nasıl kıyaslanabilir? Tabi ki Eskişehir'in nüfusu bizimkinin 2 katı olduğu için, oranınkinin maliyeti ve gideri daha fazla olacak. Bizde de aynı maliyeti ve aynı gideri bulacak diye bir şey mi var? ”˜Bir işe başlamak için, önce niyetlenmek gerekir' değil mi?” Bu arada, Geçen Mübarek Ramazan Bayramı'nda menfur bir saldırıya uğrayan Belediye Başkanımız Sayın Poyraz'a, Allah'tan acil şifalar dilerken, saldırıyı da şiddetle lanetliyorum.