KASKİ'den 'Arıtma Cihazı Pazarlamacılarına Dikkat' Açıklaması

Bir süredir Kahramanmaraş'taki içme sularının kirli olduğuyla ilgili olarak ortaya atılan iddialar KASKİ'yi harekete geçirdi. KASKİ yaptığı açıklamada Arıtma Cihazı Pazarlamacılarını hedef aldı. İşte KASKİ'nin konuyla ilgili olarak yaptığı açıklama:

KASKİ'den 'Arıtma Cihazı Pazarlamacılarına Dikkat' Açıklaması

Bir süredir Kahramanmaraş'taki içme sularının kirli olduğuyla ilgili olarak ortaya atılan iddialar KASKİ'yi harekete geçirdi. KASKİ yaptığı açıklamada Arıtma Cihazı Pazarlamacılarını hedef aldı. İşte KASKİ'nin konuyla ilgili olarak yaptığı açıklama:

08 Ocak 2018 Pazartesi 21:20
KASKİ'den 'Arıtma Cihazı Pazarlamacılarına Dikkat' Açıklaması
banner208

Bir süredir Kahramanmaraş'taki içme sularının kirli olduğuyla ilgili olarak ortaya atılan iddialar KASKİ'yi harekete geçirdi. KASKİ yaptığı açıklamada Arıtma Cihazı Pazarlamacılarını hedef aldı.

İşte KASKİ'nin konuyla ilgili olarak yaptığı açıklama:

Vatandaşlarımızı evlerinde ziyaret ederek su arıtma cihazı satan kişilerce içme suyu konulan bir kaba iki tane metal çubuk konularak herhangi bir güç kaynağına bağlanması sonucunda söz konusu suda kahverengimsi bir renk ve çökeltiler meydana gelmektedir. Aynı işlemin arıtılmış suda denendiğinde ise herhangi bir değişikliğin meydana gelmediği görülmektedir.

İçme suyunda medyana gelen renk değişimi ve çökelti oluşumunun sebebi söz konusu satıcı tarafından yapılan bir elektroliz olayıdır. Ancak burada özel üretim metaller kullanılmaktadır. Kullanılan metaller genelde saflık düzeyi yüksek demirle kaplanarak iletken olan içme suyu ile reaksiyona girmesi sonucu demirin bir kısmının suya dağılarak renginin değişmesine ve çökelti oluşmasına sebep olur.

Arıtılmış Suya Bir Miktar Sofra Tuzu Atın

Söz konusu satıcılar tarafından arıtılan suda ise minerallerin büyük oranda sudan uzaklaştırılması nedeniyle söz konusu elektroliz olayı oluşmamakta ve suyun renginde herhangi bir değişiklik veya çökelti oluşumu meydan gelmemektedir. Eğer arıtma cihazından alınan suya bir miktar sofra tuzu atılması durumunda suyun iletkenliği artacaktır. Böylece bu suda da elektroliz olayı meydana gelecek ve suyun renginde değişme ve çökelti oluşumu meydana gelecektir.

Söz konusu işlemlerde suyun renginin değişmesi ve çökelti oluşumu suyun kirliğinden değil suda bulunan ve suyun mineral dengesi için gerekli olan klorür gibi faydalı iyonlar sebebiyledir. Yapılan araştırmalarda bu şekilde arıtma cihazları aracılığıyla suyun iyon ve minerallerden arındırılması vücut sorunlarına sebebiyet verdiği bilinmektedir. Bağırsak mukoza zarı metabolizma ve vücudun mineral dengesi ile diğer bedensel işlevler üzerinde oluşabilecek sorunları doğrudan etkiler. Vücuda sıfır magnezyum ve kalsiyum alınması ve bakterilerin oluşmasına sebep olur. Vücudun mineral ve su metabolizmasını tehlikeye atarak iç denge mekanizmaları üzerinde olumsuz etki yapar.

Birçok su arıtma cihazı satıcısı yukarıda bahsedilen pazarlama tekniğini kullanarak cihazlarını pazarlamaya çalışmaktadır.

Genel Müdürlüğümüzce Kahramanmaraş genelinde vatandaşlarımıza birinci sınıf kalitede içilebilir içme suyu verilmektedir. Sağlıklı içilebilir nitelikte olan içme sularımızın hem kontrol ve takibi hem de fiziksel, kimyasal ve bakteriyolojik analizleri Genel Müdürlüğümüze ait üç ayrı laboratuvarın yanı sıra İl Sağlık Müdürlüğünce düzenli olarak yapılmaktadır.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Alperen 2018-01-13 21:21:04

Tavşantepe mahallesinde oturuyorum.Sular 2 gün bulanik akti.Kasgiyi aradim sebebini sordum. bana dönüş yapacak oldular cevap gelmedi hala cevap bekliyorummmm.

Avatar
ökkeş 2018-01-11 14:00:02

46 gün geçti halen kaski müdürü görevden alınmadı amaaaaaaa

Avatar
i.B. 2018-01-10 17:30:30

özrü kabahatinden büyük. yuh artık be, yuh. milletle resmen dalga geçmektir bu

Avatar
Bilirkişi 2018-01-10 16:56:07

evinizin metal su boruları eskiyse iki günde musluktan hiç su akmamışsa , musluğu açtığınızda aynı resimdeki gibi sarı paslı su gelir , evinin borusu metal ve eski olan evlerde direk musluktan su içmeyiniz, borularda beklemiş su paslı su oluyor çocuklara ise kesinlikle içirmeyiniz...

Avatar
fatih 2018-01-10 16:15:32

sularımız pis içmeyin içirmeyin kaski kendini kurtarmak peşinde çünki maraşta alt yapı yok karasudan gelen borular yeni ama depo dağılım şebekeleri 100 yıllık kanalizasyon karışıyor haberiniz olsun ( madem su temizse tüm şehir neden ishal oluyor bunun bir cevabını versinler heralde hepimiz aynı yemeği yemiyoruz ) :)

Avatar
Ahmet ulutürk 2018-01-09 23:13:46

Kaskiyi aradık hürtiyet mahallesinde su miye kesilfi diye onlar da sular kirli hastalanmayın diye kestik dedi. Ula siz sıyumuz pis diyorsunuz biz mi diypruz

Avatar
Gemci 2018-01-09 20:36:26

İnsanlarımız biraz makul olmaya davet ediyorum.hiç dikkat ediyormusunuz som 3 yıldır maraşın yağır ve kar almadığına.kaynakların azalması barajların boşalmadı kaynak sularının yaşanan kuraklıklar nedeniyle azalmasını kimse düşünmezmi acaba sadece oturduğu yerden yorum yazmak insanları tühmet altında bırakıp kul hakkına girmen bukadar kolay olmamalı.yetkilileri eleştirmek yerini fikir sunmak daha iyi olmazmı.

Avatar
Maraşlıyım 2018-01-09 17:00:34

Allah belanizi versin marasimizin güzelim suyunu mahvettiniz turkiyede tekti suyu icemiyoruz su anda akan suları bu kadar vebali nasıl tasiyacaksiniz

Avatar
KÜRŞAT46 2018-01-09 15:50:08

Güler misin Ağlar mısın

Avatar
Genel İzleyici 2018-01-09 13:00:00

Şu atma konusunda Gandi Kemal'i geçtiniz.Yani hatayı kabul etmek yere daha sıvıyorsunuz.Şimdi nereye baksam su arıtma cihazı satanlara laf atıyorsunuz suçunuzu kabul edin sınıfta kaldınız.Yani ancak sağa sola laf yetiştirin siz şimdi rahatsız olan herkes Su arıtma kullanıyor ya da su arıtma cihazı satanlar mı geldi. Herkes yalan tek siz doğrusunuz zaten hep siz doğruyu söylersiniz.Utanmada yok Yağ gibi üste çıkıyorsunuz daha da ...Söylenecek bir şey tez zaman sizden kurtulmak dileğiyle diyelim....

Avatar
Hep Doğrusöyler 2018-01-09 12:26:20

İnsanda biraz utanma olur be.

Avatar
ede 2018-01-09 10:15:18

ARITMA CİHAZLARI KONUSUNDA SÖYLEDİKLERİNİZE DOĞRU ANCAK BU SULARIMIZIN KİRLİ OLDUĞU GERÇEĞİNİ DEĞİŞTİRMEZ. ONLAR YANLIŞ SİZ DOĞRU DEĞİLSİNİZ İKİNİZ DE YANLIŞSINIZ.

Avatar
asılkahramanmaraşlı 2018-01-09 09:26:18

onunm için mi vatandaş habire ishal oluyor.Beceremiyornuz,bari başkalarına da iftira atmayın.Sizden ala pazarlamacı mı olur...

Avatar
ökkeş 2018-01-09 09:17:33

kaski müdürü daha istifa etmedimi .amaaaaa

Avatar
gökhan 2018-01-09 08:24:38

NİYE O ZAMAN TÜM AİLEDEKİ HEPİMİZİN BAĞIRSAKLARINDA MİKROP ÇIKIYOR SATIN TEMİZ SUYU ANTEP E SONRA PİS SU BİZE KALSIN

Avatar
Ercan 2018-01-09 08:16:37

Kaski kendi sularına kirli der mi ? sularımız kirli derse parayı nerden kazanacak ? madem suyunuz temiz suyun içine kloru neden atıyorsunuz ?

Avatar
YAW HE HE 2018-01-09 08:11:31

A K P NEYİ KABULLENDİKİ BU SUÇU KABULLENSİN.YAPTIKLARI HER İŞ YANLIŞ ABUK SUBUK İŞLERRRRRRRRRRR.

Avatar
metin 2018-01-09 06:58:40

bizim eve bir tane pazarlamacı girmedi ama bizim bütün aile hastanelik oldular doktorlar söylediği suya bağlı mikrop hastalığı

Avatar
mustafa 2018-01-08 23:12:56

sayın kaski sanırım çok fazla bilim kurgu filmi izliyorsunuz sular kirli bunu kabullenmek istemeyişinizi anlarım ama suçu başkalarının üzerine yıkmak ne demektir onu anlayamıyorum... marsu size her bir şişe için mi ödeme yapıyor acaba her bir koli için mi?

Avatar
AHMET K. 2018-01-08 23:02:50

ALLAHTAN KORKUN. 10 GÜNDÜR ÇEŞME SUYUNU AGZIMIZA ALAMIYORUZ. 4 KİŞİLİK AİLEMİZ TIP FAKÜLTESİNDE ACİLLİK OLDUK, MİSAFİRLERİMİZ BİZDEN GİTTİKTEN SONRA OSMANİYE DE HEPSİ HASTANELİK OLDU. ACİL DOKTORU BİLE ALIŞMIŞ TAHLİL BİLE YAPMADAN DİREK FLACYL YAZIP GÖNDERİYOR. KARDEŞİM KAYAK MERKEZİ TELEFERİK GİBİ GÖSTERMELİK İCRAATLARI BIRAKIN HALKIN SAĞLIĞINI DÜŞÜNÜN. İNANMIYORSANIZ TELEFONUMU VEREYİM HASTANE KAYITLARINA BAKIN...

Avatar
Dansöz müsünüz? 2018-01-08 22:53:00

Sayın Kaski çalışanları ( çalışanları derken yöneticileri ) Neden fakir fukaranın üzerine suç atıyorsunuz ? Az birşey delikanlı olunda kabullenin.. çocuğum kaç gündür hasta ev yüzü görmedi kaç gündür hastanedeeeeeeeeee!!! kim ödeyecek bunun vebalini... velakin bir çok haber sitesine baktım hiç kimse bu konuya deyinmemiş sayın maraş haber46 çalışanları size bir baba olarak tesekkür ediyorum ellerinizden öpüyorum bu konuyu gündeme getirdiğiniz için... ama haklı haksız bunu ortaya çıkarırsanız gerçek habercilik yapmış olursunuz.. yorumumu onaylayacağınızı düşünmüyorm bu kelımelerden snra ama yinede başarılar diliyorum

Misafir Avatar
katılıyorum 2018-01-08 22:55:59 @Dansöz müsünüz?

işteee arkadaşım paranın gücü dediğin gibi gündemi üzerlerinden alıp fakir fukaranın üzerine fırlatıyolar ... arıtma ne alaka ALLAH aşkına bari belediye falan diyeydiniz çakma kaski..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Esra topal 2018-01-08 22:44:12

Tamam aritmacilar sorun benim evimde arıtma yok çocuklarım hâlâ hastanede yatıyor.su kirli değil madem doktorlar neden sudan diyor.

Avatar
Hakki 2018-01-08 22:27:24

Ungut mah sular kirli hep isal karin agrisi var pazarlamaci diyip siyrilmayin koseli mah sular bazen camur akiyor vadi mah de sulardan pislik geliyor gidin baskasina anlatin palavralari

banner215

banner122

banner222

banner223

banner226

banner154

banner191

banner126

banner224

banner217

banner225