Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası (ADRO) Başkanı İsa Akdağ, Alanya’dan-Antakya’ya kadar dünyanın en çok ören yerine, en çok turistik mekanlarına, en uzun sahillerine sahip bir bölge olan Çukurova’nın, turizmde neden başarısız olduğunu anlayamadığını söyledi.

Akdağ, yaptığı açıklamada, Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye’nin sahip olduğu tarihi, kültürel ve doğal güzellikleri ile her biri başlı başına birer kültür hazineleri olduğunu belirterek, ''Peki neden biz bu hazineleri satamıyoruz? Sebebi belli, illerin değil bölgenin pazarlanması gerektiğini herkesçe biliniyor ancak birlikte hareket edilmiyor.” ifadelerini kullandı.

ADRO'nun geçen yıl bölgeyi bir şemsiye altında buluşturmayı başardığını ve Doğu Akdeniz Turizm Platformu'nu (DATUP) oluşturduklarını anlatan Akdağ, şunları kaydetti: ''Ama bu sadece odanın istemesi ve zorlaması ile olmuyor. DATUP’a ne devlet kurumları ne belediyeler nede STK’lar sahip çıktı. Bölge’nin en büyük sorunu birlik, beraberlik ve ortak tanıtım. Yine bu yıl ikincisini düzenlediğimiz, Çukurova Turizm Ödüller, bir bölge turizm markası yarattığımız halde, bölgenin duyarsızlığı bir kez daha canımızı acıttı.”

Aslında iller bazında çokta güzel çalışmalar yapıldığını aktaran Akdağ, “Ancak bireysel çabalar sonuç vermiyor. Dört ilimiz bir an önce güçlerini birleştirmeli ve ortak tanıtım kanalını kullanmalı. İller değil bölge konuşmalı. Türkiye’de Çukurova, yurtdışında Kilikya konuşmalı. Dünya’da eşi benzeri olmayan Adam kayalar bir an önce gün yüzüne çıkartılıp tanıtılmalı, Kızkalesi markası oluşturulmalı, Tarsus’u inanç merkezi ilan etmeli özellikle bu kapsamdaki inanç turizmi engellerinin üzerine cesaretle hep birlikte gidilebilmeli. Kazanlı ve Çukurova Hava Limanı projeleri bölge olarak takip edilmeli, siyasilerden hep birlikte hesap sormalı. Adana’daki Türkiye’nin en büyük müzesi biran önce bitirilmeli, Anavarza bölge markası yapılmalı. Karatepe ve Kastabala bu halkaya dahil edilmeli. Hatay-Tarsus-Mut hattını inanç turizmine açılmalı ve St Paul’un Kilikya ayak izleri adı altında bir dünya markası destinasyonu yaratılmalı. Dört ilin valilikleri ortak bir tanıtım fonu oluşturmalı ve her ay Türkiye ve dünyada bölge reklamları geçmeli.” şeklinde konuştu.