Yıldırım Belediyesi, ramazan ayının gelmesi ile birlikte ilçede hizmet veren pastane, lokanta, fırın, market, kuruyemişçi ve pazarlarda periyodik denetimlerini artırdı.
Halk sağlığını korumak için gıda imalathanelerini denetleyen Yıldırım Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı ekipler, temizlik, gramaj, etiket ve satış noktalarının düzenlenmesi konusunda uyarılarda bulundu. Ekmek fırını ve tatlı imalathanelerinde yapılan denetimlerde, çalışanların iş kıyafetlerinden taban ile tavan temizliğine kadar gıda üretimi yapılan işletmelerde dikkat edilmesi gereken tüm temizlik kurallarına uyulup uyulmadığı denetlendi. Çalışanların temizlik sertifikalarını da denetleyen belediye ekipleri, depolarda son kullanım tarihi geçmiş gıda ürünü kontrolü de yaptı. Ekipler denetimlerini pazaryerlerinde de sürdürüyor. Yıldırım’daki tüm pazarlarda terazilerin doğruluğu, mühürlerin sağlamlığı gibi ölçü ayar denetimlerinin yanı sıra pazaryerlerine giriş çıkış düzeni, fiyat etiketleri ve temizlik gibi konularda denetimler gerçekleştiriliyor.
EKMEK VE PİDENİN GRAMAJINA DİKKAT
Zabıta ekipleri, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından, Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliği kapsamında ekmek gramajının yeniden belirlendiğini hatırlatarak, vatandaşların da bilgilenmesi için fiyat-gram tarifelerinin görünür bir noktaya asılması konusunda esnafı uyardı.
Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali, “Yıldırım’ı hak ettiği konuma getirmek adına tüm ekiplerimiz ile 7/24 çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu mübarek ayın vazgeçilmezlerinden ramazan pidesi ve ekmeğin gramaj tespiti, çalışanların kılık kıyafeti ve mekanın temizliği gibi konularda titiz bir çalışma sürdürüyoruz. Denetimler sırasında esnafımızı eksiklikleri ve hataları konusunda uyarıyoruz. Yaptığımız kontrollerde uyarılan konularda hata tekrarlanıyorsa cezai işlem uyguluyoruz. Esnafımız da yapılan denetimler sonrası eksikliklerini gideriyor” diye konuştu.
7/24 ÇÖZÜM MERKEZİ
Yıldırım Belediyesi’nin 7 gün 24 saat görev yapan Çağrı Merkezi’nin 444 16 02 numaralı telefonunu arayan, yada facebook ve twitter’daki ‘Yıldırım Çözüm Merkezi’ne mesaj yoluyla başvuran vatandaşların şikayetleri, Yıldırım Zabıtası tarafından anında işleme konularak işlem yapılıyor.