Almanya'da federal hükümet, çokça tartışılan araçlardan otoyol geçiş ücreti (Maut) alma konusunu tartışacak. Başbakanlığın planlama listesine göre konuyla ilgili yasa için 26 Mart’ta Meclis’te karar verilecek.

Buna göre parlamenter süreç 8 Mayıs’ta Eyalet Temsilciler Meclisi’nde (Bundesrat) sonuçlanacak. Federal Ulaşım Bakanlığı’nın planlamasına göre otoyol ücreti 2016 yılından itibaren alınacak. Bununla birlikte yasa tasarısında otoyol ücretinin yılın başında mı yoksa sonunda mı başlayacağı konusunun açık bırakıyor. Masraflar kesildiğinde ücret yılda 500 milyon Euro gelir getirecek.

Bakanlık zaman planlamasının Meclis’in elinde olduğunu bildirmekle yetinirken, tam da bu konuda bir dirençle karşılaşıyor. Sosyal Demokrat Parti (SPD) Parti Grubu Başkan Yardımcısı Sören Bartol, “Meclis’te otoyol ücreti konusunda sürüklenmek istemiyoruz.” dedi. Büyük planların zamana ihtiyacı olduğunu anlatan Bartol, “Hiçbir konuda alelacele davranmamalıyız.” şeklinde konuştu. Bartol, veri korumadan sınır bölgelerdeki sorunlara kadar her türlü konuyu iyice ele almak gerektiğini savundu.

Hristiyan Sosyal Birlik’ten (CSU) ulaşım uzman Ulrich Lange ise SPD’ye koalisyonun bu projesini bloke etmeme çağrısında bulundu. Hükümetin yasa tasarısı, otobanları kullanan herkesten otoyol ücreti alınmasını öngörüyor. Almanya vatandaşları ise ödedikleri miktarı araç vergisi üzerinden geri alabiliyor.