Almanya Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt (CSU), Almanya’da otoyollarda geçiş ücreti alınmasına yönelik planına karşı çıkan Avrupa Birliği (AB) ve Avusturya’ya sert çıktı. Motorlu taşıt vergisinde indirim yapılması ulusal bir konu olduğunu vurgulayan Dobrindt, Brüksel’in değerlendirme yetkisi olmadığını savundu.

Hıristiyan Sosyal Birlik (CSU) Partili Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt’in hazırladığı Karayolları Geçiş Ücreti Yasası, bugünlerde Avrupa Birliği (AB) Komisyonu tarafından değerlendiriliyor.

Komisyonun, yarınki toplantısında yasanın AB hukukuna aykırı olduğu yönde karar vereceğine kesin gözüyle bakılıyor. Bakan Dobrindt ise AB Komisyonu’na yönelik sert açıklamada bulundu. Augsburger Allgemeine gazetesine konuşan Dobrindt, Federal Meclis ve Eyalet Temsilcileri Meclisi (Bundesrat) tarafından kabul edilen bir yasaya karşı komisyonun bir girişimde bulunması için yasal yetkisi olmadığını savundu. Dobrindt’e göre otoyol ücreti alınmaya başladıktan sonra Alman sürücülere motorlu taşıtlar vergisinde yapılması, Almanya’nın yetki alanında olan bir konu.

Brüksel’in herhangi bir değerlendirme yapma yetkisi olmadığına dikkat çeken Dobrindt, “AB’nin Almanya’daki motorlu taşıtlar vergisini değerlendirebileceği varsayımı bile yanlış.” dedi. Dobrindt, AB Komisyonu’ndan bağımsız Avrupa Adalet Divanı’nda Almanya’ya dava açacağını duyuran Avusturya’ya da sert eleştiride bulundu. Avusturya’nın yabancı sürücülere ayrımcılık yaptığını ifade eden Dobrindt, “Avusturya’da eşit muamele yapılmadığını şu örnekle gözler önüne sermek mümkün: Felbertauer Tüneli’nde yabancılar 10 Euro geçiş ücreti ödüyor, Avusturya’nın bölgelerinden gelen sürücüler ise 4 Euro.” diye konuştu. Avusturya’da 1997 yılında otoyol ücreti alınmaya başlandığında işyeri ile ev arasındaki gidiş geliş harcamalarının vergiden düşürme payının yükseltildiğini örnek verdi.

Dobrindt, İngiltere’nin geçen yıl kamyonlardan ücreti alınmaya başladıktan sonra vergi indirimi yaptığını dile getirerek, “Bu iki konu hakkında AB’nin şikayet edeceği bir şey olmadı.” dedi.

Karayolları Geçiş Ücreti Yasası’na karşı dava açılması durumunda bile herhangi bir değişikliğe maruz kalmayacağını vurgulayan Dobrindt, “Biz kimseye ayrımcılık yapmıyoruz.” diyerek, otoyol ücretinin hem yerli ve hem yabancı sürücülerden alınacağına dikkat çekti. Dobrindt ayrıca AB ile mahkemelik olmaları durumunda diğer ülkelerdeki otoyol ücretlerinin de ele alınması kaçınılmaz olacağı uyarısında bulundu.

AB Komisyonu yarınki oturumunda bu yasanın AB hukukuna aykırı olduğu yönde karar vermesi durumunda ilk başta Almanya’ya ihtar mektubu gönderecek. Almanya’nın ise bu mektuba cevap vermesi için 8 hafta zaman tanınacak. Bu süre içinde yasayla ilgili şüpheler bertaraf edilmemesi durumunda AB Komisyonu’nun Avrupa Adalet Divanı’na dava açması bekleniyor.