Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Ortaokulunda; öğrencilerin araştıran, sorgulayan, bilgiyi yapılandıran, bilimsel yöntemleri kullanabilen ve öğrendiklerini günlük yaşama taşıyabilen bireyler olarak yetiştirilmesi amacıyla her yıl düzenlenen “Dil-Bilim Şenliği”nin, bu yıl 14’üncüsü Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Ortaokulu İncek Kampüsü’nde gerçekleştirdi.
Bilim ve teknolojinin öneminin vurgulandığı, bilimsel merak duygusunun üst düzeye çıkartıldığı, öğrencilerde takım çalışmasının, özgün bir ürün çıkartılmasının ve sunum deneyimlerinin oluşturulmasının amaçlandığı Dil-Bilim Şenliği 5, 6, 7 ve 8’inci sınıf öğrencilerinin Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, İngilizce, Teknoloji Tasarım ve Bilişim Teknolojileri derslerinden hazırladıkları projeleri kapsıyor. Dil-Bilim Şenliği’nde Ankara Üniversitesi bünyesinde kurulan ’Hidroket’ adlı öğrenci topluluğunun, alternatif enerji kaynaklar kullanarak tasarladıkları hidrojen, güneş ve batarya elektrikli otomobillerde sergilendi. Müzik dinletisi ile başlayan şenlikte açılış konuşması yapan ANKÜ Okullar Genel Koordinatörü Prof. Dr. Çağlayan Dinçer yaratıcı fikirleri projeye dönüştürmek adına bilimsel araştırmalar yaparak sorunlara çözüm üreten bireyler yetiştirmenin önemini vurgulayarak emeği geçen öğrencilere, öğretmenlere ve jüri üyelerine teşekkür etti. Dil-Bilim Şenliği’nde Ankara Üniversitesi’nin akademik kadrosundan oluşan jüri üyeleri, öğrencilerin çalışmalarını inceleyerek, değerlendirmelerini yaptı. Her dalda çeşitli kategorilerde derece alan projelere madalyaları, yapılan tören ile verildi. Kapanış konuşmasını yapan ANKÜ İlkokul ve Ortaokul Müdürü Yahya Akdağ, bilimsel proje hazırlayan öğrencilerin edindikleri sorgulama ve bilimsel düşünme becerilerini eğitim yaşantılarına aktarabilmeleri ile gurur duyduğunu ifade etti.