Avrupalı Türk İşadamları ve Sanayicileri Derneği (ATİAD), Kuzey Ren Vestfalya (KRV) Eyaleti İş Ajansı ile birlikte Türk kökenli gençleri ve ailelerini meslek seçimi konusunda bilgilendirme projesi FIBO’yu tanıttı. Proje ailelerin konuya ilgisini çekmek ve meslek eğitim bilincini daha hızlı ve geniş kitleye ulaşması için 20 Mart’tan itibaren reklam spotu aracılığıyla Türk televizyon kanallarına taşındı. Türk kanallarının farklı reklam kuşaklarında da üç ay boyunca yayınlanacak reklam spotunun tanıtımı, ATİAD’ın genel merkezinde yapıldı.

Tanıtım toplantısında ATİAD Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Sarıyar, KRV eyaletinde meslek eğitimi gören göçmen gençlerin yarıya yakınının sayıları 350’nin üzerinde olan meslek dallarından sadece on tanesinde yoğunlaşmış durumda olduklarını vurguladı. Sarıyar, "Meslek eğitim konusunda bilgi eksikliği yaşanıyor. Türk kökenli gençlerin sadece dörtte biri arzuladıkları meslek eğitimini yapabilmektedirler." dedi.

Meslek eğitimi konusunda özellikle yabancı uyruklu gençlerin uğradığı haksızlıklar ya da ön yargılar olduğuna da dikkat çeken Sarıyar, "Bunları da gidermek önemli. Sırf gençlerimizin meslek isteği değil, bunları da eğitecek meslek yerlerinin eğitme isteği olması lazım. Almanya’da yüzde 60 meslek eğitimi sunabilecek meslek verebilecek iş yerlerinin, şu ana kadar yabancı uyruklu bir gence meslek yeri sağlamamış ya da o imkanı sunmamış veya bir şekilde istenilmiyor." şeklinde konuştu.

KRV Çalışma, Uyum ve Sosyal İşleri Bakanlığı’ndan Roland Matzdorf, televizyon spotlarıyla, meslek arayanlarla işverenleri buluşturarak, daha çok kitle ve kesime hitap ettiklerini belirtti. ATİAD Genel Müdürü Sağlam ise FIBO projesi ile mümkün olduğunca çok sayıda Türk kökenli genç ve ailesinin ilgisini meslek eğitimi konusuna çekebilmeyi, onları etkili bir şekilde bilgilendirmeyi ve ileride daha fazla Türk gencini meslek eğitimine kazandırmayı kendilerine amaç edindiklerini söyledi.