Türk Eğitim Sen (TES) tarafından geleneksel hale getirilen “Bir Bahar Günü Vadide Birlikte Yürümek” temalı yürüyüş yaklaşık 200 eğitimcinin katılımı ile Göreme beldesinde bulunan Kılıçlar Vadisi’nde gerçekleştirildi.

TES Nevşehir şubesi önünde toplanan eğitimciler, minibüslerle Göreme’de bulunan Kılıçlar Vadisi girişine taşındı. Meyve suyu, ton balığı, barbunya, ekmek ve sudan oluşan kumanyalar tek tek poşetlenerek katılımcılara dağıtıldı. Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen şapkası da hediye edilen katılımcılar, yaklaşık 4 bin metre uzunluğundaki vadi yürüyüşüne başladı. Eğitimciler papatya çiçeklerinin görsel manzarası ve kokusuyla başladıkları yürüyüşte, kimi zaman dar kanyonlarda, kimi zaman güvercinlerin kanat çırpışlarına tanık olarak doğayla iç içe 5 saatlik bir yürüyüş gerçekleştirdi. Vadi içerisinde bulunan mağara, kilise ve sarnıçları da inceleme fırsatı bulan eğitimciler, günün sonunda yorgunluğun yanında keyifli bir gün geçirmenin mutluluğunu hep birlikte yaşadı.
Türk Eğitim Sen Nevşehir Şubesi Başkanı Tayfur Urgenç, amaçlarının yıl boyunca okullarda eğitimin tüm yükünü ve sorumluluğunu üzerinde hisseden eğitimcilerin doğada stres atmalarını ve birbirleri ile kaynaşmalarını sağlamak olduğunu söyledi.

Sendika olarak yaptıklarını çalışmaları da anlatan Urgenç, "Geçen haftalar içerisinde üyelerimizin mali ve özlük haklarının iyileştirilmesi yönünde çalışmalar yaptık. Bunun yanında Kutlu Doğum Haftası, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, bayan üyelerine sabah kahvaltısı, Asılsız Ermeni iddiaları, Kaymakam Kemal Bey hatırlamak gibi sosyal ve toplumsal duyarlılık gerektiren projeleri de gerçekleştirdik. Bu hafta da vadi yürüyüşünü hep birlikte gerçekleştiriyoruz. Bugün üyelerimizle birlikte vadideyiz. Yarın okullarda öğretmenler odasında, hizmetli veya memur odalarında olacağız. 1 ay içerisinde 100 kuruma ziyaret gerçekleştirdik, ziyaretlerimiz ve çalışmalarımız sürecektir. Türk Eğitim Sen; üyelerinden aldığı güç ile çalışmalarına devam edecek, masa başı ve protokol sendikacılığı yapmayacaktır.” dedi.