Almanya’nın eğitim sistemine ayrıştırıcı ve sosyal olarak seçici olduğu eleştirileri yıllardır yapılıyor. Akademisyen çocuklarının yüksek okula gitme oranları yüzde 77 iken akademisyen olmayan ailelerin çocuklarında bu oranın ancak yüzde 23’te kaldığını araştırmalar ortaya koyuyor. Kuzey Ren Vestfalya (KRV) Bilim Bakanı Svenja Schulze eğitim sisteminde kendini gösteremeyen ‘işçi çocuklarını’ üniversiteye kazandırmak için harekete geçti. “Başarı etnik ya da sosyal kökene bağlı olmamalı” diyen Schulze’nin başlattığı projeye göre Ruhr Havzası’nda yedi üniversite ile anlaşma imzalandı.

Proje ile seçilen üniversiteler, okulları dolaşarak özellikle etnik olarak göçmen ve sosyal olarak alt tabakalardan çocukları arayacaklar. Eğitim sisteminde kendine yer bulamayan ve zeki olmasına rağmen başarı gösteremeyen çocuklara rehberlik yapacaklar. Bu şekilde kabiliyetli ve zeki çocukların eğitim sistemi içerisinde kaybolmalarının önüne geçilmek isteniyor. Anlaşmaya göre Westfälische Hochschule Gelsenkirchen, TU Dortmund, FH Dortmund, Duisburg-Essen Üniversitesi, Bochum Üniversitesi gibi yedi üniversite proje için 2020 yılına kadar devletten yıllık 500 bin Euro destek alacaklar.

Bakan Schulze, “Seçilen bu üniversiteler inandırıcı konseptler ortaya koyarak ayrıcalığı olmayan ailelerde kabiliyetli çocukları nasıl destekleyeceklerini ve nasıl yüreklendireceklerini gösterdiler.” diyerek hükümet olarak bu iş için 6,4 milyon Euro ayırdıklarını dile getirdi. KRV’de proje geçen yıl Gelsenkirchen Westfälische Hochschule’de başlatıldı ve aktüel olarak yıllık 500-600 kişiye rehberlik yapılıyor. Bakanlık bu proje ile akademik ve akademik olmayan aile çocukları arasındaki yüksek okula gitme oranı farkına bir denge getirmeyi amaçlıyor.