Nas, eğitimde başarıyı yükseltmek için, öğretmen, veli ve öğrenci odaklı projeler bazında çalıştıklarını dile getirerek özetle şunları söyledi: “Kahramanmaraş, okulöncesi eğitim istatistiklerine göre, 2009-2010 eğitim öğretim yılı itibariyle Türkiye ortalamasının altında idi. 2010-2011-2012 yıllarında ilimize özgü olan Geleceğimiz İçin Okulöncesi Eğitim Projesini düzenleyerek uygulamaya geçirdi. 2009-2010 yılında 5 yaş grubunda toplamda 12.020 öğrenciyle % 42.71 olup Türkiye ortalamasının altında olan okullulaşma oranımız, 2010-2011 yılı sonunda 15.010 öğrenciyle % 57.30'a ulaştı. Ocak 2012 tarihinde genel toplamda 18.074 öğrenciye ve 5 yaş grubunda 16.760 öğrenciyle okullaşma oranı % 76,85 oldu. (5 Yaş Çağ Nüfusu: 21.810) Projedeki Slogan cümleler: Minikler okula geldi, Müdür bey odasını verdi, Okul Öncesi, Eğitimin İncisi, Okul öncesi, Eğitimin Birincisi, Okulöncesi, Geleceğimizin Güvencesi, İLKÖĞRETİM: 2008-2009 ve 2010 yıllarında zorunlu eğitime devam etmeyen ve okula hiç gitmeyen yaklaşık 3.920 öğrenci var iken, 2010-2011 yıllarında ailelerinin ikna edilmesiyle okula kavuşturulmuştur. Bu eğitim öğretim yılında, ilköğretim çağında olup okula gitmeyen ( yurt dışında bulunan 321 öğrenci hariç) hiçbir öğrenci kalmamış ve okullulaşma oranı % 99.78 e çıkmıştır. (Çağ Nüfusu: 177.785) SBS SINAV SONUÇLARI: 2010-2011 Eğitim öğretim yılında yapılan SBS sınavlar Kahramanmaraş geçen seneye kıyasla büyük başarı elde etti. Son 7 yıldır SBS sınavlarında sürekli düşüş gösteren Kahramanmaraş İlinde 2010 yılında Seviye Belirleme sınavına giren öğrencilerimizin SBS ortalaması 278,763 idi. Kahramanmaraş Akademik Başarıyı Geliştirme Projesi SBS alanında yerel bir proje olarak uygulanmaya başlandı ve 2011 8. sınıfta SBS ortalamaları 283,959'a yükseldi ve 5,196 puanlık yükseliş sağlanmıştır.2009”“2010 Seviye Belirleme sınavında Türkiye geneli 1 öğrencimiz 500 tam puan almışken, 2010-2011 Seviye Belirleme Sınavında 13 öğrencimiz 500 tam puan alarak Türkiye birincisi oldular. Veriler MEB sitesinden alınmış olup il sıralamasını yayımlanmamakta olup sadece il sbs ortalamaları verilmektedir. ORTAÖĞRETİM: Ortaöğretimde 2008 ile 2010 yılları arasında okullaşma oranı ortalama % 53 iken, bu rakam 2010-2011 ve 2011-2012 eğitim öğretim yılında yapılan “İLKÖĞRETİME ELVEDA, LİSEYE MERHABA PROJESİ” ile birlikte (2008-2009 da 53.011 olan öğrenci sayımız) özellikle köyler ve kasabalarda yapılan yoğun çalışmalarla 63.315 öğrenciye ulaşılarak okullulaşma oranı net % 76,75'e yükseltilmiştir (Çağ nüfusu yaklaşık 82.488 kişidir). YGS-LYS SINAV SONUÇLARI: 2010 üniversite sınavlarında il ortalaması 232,691 puan ile Türkiye'de son on il içine düşmüş olan Kahramanmaraş, Kahramanmaraş Akademik Başarıyı Geliştirme Projesi YGS alanındaki yerel bir proje olarak uygulanmaya başlanmasıyla 2011 üniversite sınavlarındaki il ortalamasının 246,516 puana yükselişi ile son on il içinden kurtulmuştur. 2010 yılında yapılan Lisans Yerleştirme Sınavında Kahramanmaraş'ta Türkiye geneli ilk 1000'e giren öğrenci sayımız 12 iken, 2011 Lisans Yerleştirme Sınavında ilk 1000'e giren öğrenci sayımız 35'e çıkmıştır. 2010 yılı Lisans Yerleştirme Sınavında il birincisi Türkiye 47. olmuşken, 2011 yılında il birincisi olan öğrenci Türkiye 7. olmuştur. Veriler ÖSYM den alınmış olup Türkiye sıralamaları verilmemekte olup sadece il ortalamaları verilmektedir. İlimizde 2003 yılına kadar 4.558 derslik yapılmışken; 2003-2011 yılları arası 2.572 derslik tamamlanarak toplam 7.130 derslik eğitim-öğretime açılmıştır. 2003 yılına kadar, ilköğretim ve ortaöğretimde 6.376 öğrencilik pansiyon yatak kapasitesi bulunmakta iken; 2003-2011 yılları arası yeni yapılan pansiyonlarımızla 3.274 yatak kapasitesi oluşturularak toplam 9.650 öğrencilik pansiyon öğrencilerimizin hizmetine sunulmuştur. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Bakanlığın Türkiye genelinde yaptığı Bu Benim Eserim Proje yarışmasına ilimiz sadece 268 proje ile az proje üretin iller arasında iken, 2010-2011 de, bu sayı 2.365 projeye ulaşarak Türkiye 7. Olmuştur. Mesleki eğitim alanında yapılan proje yarışmalarında Kahramanmaraş ülke genelinde bir önceki yıla göre yüzde yüz artış gösteren il olmuştur. TÜBİTAK ve MEB arasında ortak yapılan bu yarışmalarda, ilimiz 226 proje üreterek Türkiye'de en çok proje üreten iller arasında bölgede birinci, ülkede 6. sırada yer almıştır. ENERJİ VERİMLİLİĞİ PROJE YARIŞMASI TÜBİTAK ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Elektrik İşleri Etüt İdaresi (EİEİ) Genel Müdürlüğü işbirliği ile düzenlen Enerji Verimliliği Proje Yarışmasında, Türkiye genelinde hazırlanan toplam 172 projenin 78 tanesi ilimizde hazırlanmış olup, ilimiz proje başvurusunda Türkiye 1. olmuştur. EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI PROJE YARIŞMASI Kahramanmaraş, Eğitimde Teknoloji Kullanımı Proje Yarışmasında, 81 il içinde Türkiye 1. oldu. OYAK LİSELER ARASI MATEMATİK YARIŞMASI OYAK ve TÜBİTAK işbirliği ile ülke genelinde Liseler Arası Matematik Yarışması düzenlendi. Yarışmalarda İlimiz Türkiye üçüncüsü oldu. ANA KIZ OKULDAYIZ OKUMA YAZMA PROJESİ Bakanlığımızca yürütülen okuma yazma kampanyası devam ediyor. Önceki yıl Türkiye genelinde 46. sıradaydık. Yapılan gayretli çalışmalarla Türkiye 20. olduk. EĞİTİM HER ENGELİ AŞAR PROJESİ Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Milli Eğitim Bakanlığı ve İlgili Devlet Bakanlığı ile Türkiye Beyazay Derneği koordinatörlüğünde yürütülen “Türkiye'nin Sosyal Sorumluluk Kampanyası”dır. Kampanya çalışmalarının ilk iki yılında yapılan çalışmalarla Türkiye'deki en başarılı 15 il arasında yer almış ve Cumhurbaşkanlığınca ilimiz taktir plaketi ile taltif edilmiştir.” (haber46.com)