Sabancı Grubu bünyesinde bulunan Temsa’nın taşıtlarına 2014’te ilgi arttı. Şirket, geçen sene bin 907 otobüs, 312 midibüs sattı.


Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, sektörün ve şirketin satış adedini basın toplantısı ile açıkladı. Çelik, sektörün otobüs satışlarının 2014’te 2013’e göre yüzde 19 daralarak 6 bin 348 adet olduğunu bildirdi. “Bu ortamda biz 2013’te bin 253 adet olan satışlarımızı bin 907’ye taşıdık.” dedi.


Çelik, geçen sene toplamda bin 44 adet şehirler arası otobüs satıldığına işaret etti. Bu otobüslerin 256’sının Temsa ürünü olduğuna temas etti.



2014’te şehir içi otobüs satışlarının 816 adet olduğunu anlatan Çelik, şunları ifade etti:

“301 Avenue sattık. Şehir içi otobüs satışının yüzde 73’ünü teşkil eden LF segmentinde Avenue’nun payı yüzde 51, tüm şehir içinde ise yüzde 37 oldu. Avenue bu rakamlarla seneyi ilk sırada tamamlamayı başardı. 27-29 yolcu midibüs segmentinde de ilk sırayı aldık. Midibüste toplam satış 4 bin 488, bizim Prestij Super Deluşe’un satışı da bin 312. 2014 için bin Prestij satış hedefi belirlemişken, ürünümüzün müşterilerin büyük beğenisini toplaması hedeflerimizi de aşmamızı mümkün kıldı. Midibüs satışlarının yüzde 74’ünü Prestij Super Deluxe taşıtlarının da bulunduğu 27-29 yolculu segmen teşkil ediyor. Prestij Super Deluxe, kendi segmentinde yüzde 39 pay ile 2014’ü birinci tamamladı. Tüm midibüs segmentinde ise 20 adetlik Prestij City ve 18 adetlik MD9 LE ile birlikte yüzde 30 pay elde etti.”


Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, 2015’te 9 yeni ürün tanıtacaklarını dile getirdi.