Yiyecek-içecek sektörünün önde gelen isimlerinden Tat Gıda, süt ürünleri kategorisine iddialı bir giriş yaptı. Geçen yıl Moova’yı satın alan şirket, bu çerçevede yaptığı çalışmalar sonrasında SEK markasıyla peynir kategorisinde 35 ürünü piyasaya sürdü. SEK’in peynir kategorisinde ilk 3 marka arasında yer almasını hedefleyen Tat, SEK ve Pastavilla markalarıyla 2015 yılını yüzde 15 büyüyerek 1 milyar TL ciro ile kapatmayı planlıyor.

Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, Divan Otel'de düzenlediği basın toplantısı ile SEK markasına ait yeni ürünlerini ve hedeflerini paylaştı. Domates, süt ve süt ürünleri, makarna iş kollarını ana odak alanları olarak belirlediklerini aktaran Kesimer, "Büyüme stratejilerimizi bu iş kolları üzerinden ilerletme kararı aldık. Bu alanlarda inovasyon, teknoloji, yatırım ve marka yatırımı ile büyümeyi ve 2015 yılında 1 milyar TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyoruz." dedi.

Süt ürünlerinde başarının iyi sütten geçtiğini kaydeden Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, bu konunun uzmanı olan SEK’in peynir kategorisinde ilk 3 marka arasında yer almasını hedeflediklerini belirtti. Tat, SEK ve Pastavilla markalarıyla 2015 yılını yüzde 15 büyüyerek 1 milyar TL ciro ile kapatmayı planladıklarını kaydeden Kesimer, Tat Gıda’nın büyüme stratejisi çerçevesinde yeni satın almaları ve işbirliklerini de değerlendirdiklerini söyledi.

2014 yılının Ağustos ayında önemli bir satın almayı gerçekleştirdiklerinden bahseden Kesimer, "Moova AŞ’yi 2014 Ağustos ayında satın aldık. 32,3 milyon TL değer ile satın aldık. Bu sayede 150 kişiye kalıcı istihdam sağlarken, 350 ton süt işleme kapasitesine sahip bir işletmeye daha sahip olmuş olduk. Satın almadan sonra geçen sürede özellikle son 6 ayda yoğun çalışmalarımız oldu yeni peynirlerimizi, yeni çeşitlerimizi hazırlamak için. Bu hazırlık süreçlerini de sizinle paylaşmaktan son derece heyecanlıyım." şeklinde konuştu.

SEK’de velinimetlerinin süt olduğunu vurgulayan Tat Gıda Genel Müdürü Kesimer, "Biliyoruz ki süt ürünlerinde başarının yolu iyi sütten geçiyor. SEK olarak amacımız iyi sütten yapılan ürünlerini tüketicilerimize sunmak. Markamızın geçmişinden gurur duyuyoruz. Özümüzü kaybetmeden tüketicilerimizi sağlıklı ve lezzetli yeniliklerle tanıştırmak bizim misyonumuz." diye konuştu.

2014’ün şirket için verimli ve stratejik hamlelerin yapıldığı bir yıl olduğunu da aktaran Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, 2015 yılına dair hedeflerini ise şu sözlerle aktardı:

"Tat Gıda olarak markalarımızı güçlendirmeye ve tüketicilerimize sağlıklı ürünler sunmaya devam edeceğiz. Son 5 yılda özellikle teknoloji ve marka yatırımlarımızı artırdık her 3 markamız için. 2015 yılında markalarımıza 55 milyon TL civarında yatırım yapacağız. Bunun önemli bir kısmı da peynir kategorisinde ve SEK markasında olacak. Kısa ve uzun vadeli planlarımız çerçevesinde şirketimizi büyütecek fırsatları, yenin satın alma ve işbirliklerini değerlendireceğiz."

Tanıtım toplantısında yeni reklam filmi de basın mensuplarıyla paylaşıldı.