2014’ü sıçrama yılı olarak ilan eden CarrefourSA, 2015 yılını vites büyütme dönemi olarak belirledi. Türkiye’deki 20’nci yılını geride bırakan şirket, yeni dönemle birlikte 2014 yılında satışlarını yüzde 20 artırarak cirosunu 3,1 milyar TL’ye, net karını da 100,5 milyon TL’ye ulaştırdı. Böylece 5 yıl sonra kâr açıkladı.

Şirketin yıllık değerlendirme toplantısı, Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet T. Nane’nin katılımıyla Sabancı Center’da gerçekleşti. Toplantıda, Haluk Dinçer ve Mehmet T. Nane, şirketin Sabancı Holding’e geçmesiyle elde edilen başarıları ve 2015 yılında atılacak adımları paylaştı.

Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Haluk Dinçer, dünya ve Türkiye ekonomilerini değerlendirdikten sonra Sabancı Holding olarak sektörün bekledikleri gibi büyüdüğünün altını çizerek, 2015 yılında da bu büyümenin devam edeceğini öngördüklerini vurguladı. CarrefourSA olarak geçen yıl yüzde 20 büyüdüklerini açıklayan Dinçer, "Devam eden dalgalanmalara, ekonomik olumsuzluklara rağmen CarrefourSA için büyümenin devam edeceği bir yıl olmasını hedefliyoruz." dedi. Dinçer, konuşmasına şöyle devam etti:

"Geçmiş yılların perakende büyüme oranlarına baktığımızda perakende sektöründeki büyümenin ülke ekonomisindeki büyümenin reel öneminin yaklaşık 2 katı kadar olduğunu görüyoruz. Bu anlamda 2015 yılında büyüme trendinin de devam edeceğini öngörüyoruz. Gıda perakende sektörünün 2018 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 6 seviyesinde bir büyüme gerçekleştirmesi bekleniyor. Pazar payı olarak baktığımızda CarrefourSA olarak içinde yer aldığımız modern perakende sektöründeki payı yaklaşık yüzde 35-40 civarında."

Geçen yıl elde ettikleri başarıda doğru lokasyonlarda, doğru market yatırımlarının ve insan kaynaklarına yaptıkları yatırımın etkili olduğunu aktaran Dinçer, ayrıca şu bilgileri verdi:

"Büyüme, market konsepti, insan kaynakları ve teknolojik alt yapı alanlarında geçen yıl tam 165 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. 2014 yılında 120 yeni marketi hizmete açarak bugün 41 ilde toplam 366 market ile Türkiye çapında hizmet veriyoruz. CarrefourSA olarak iç ve dış konjoktürdeki zorluklara rağmen geleceğe odaklanıp çıtayı hep yüksek konumlandırıyoruz."

2015 CİRO HEDEFİ 4 MİLYAR TL

CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet T. Nane de sıçrama yılı olarak tanımladıkları 2014’ün ardından 2015 yılını da vites büyütme dönemi olarak ilan ettiklerini kaydetti. 2014’te elde ettikleri başarıya benzer, kayda değer bir karlılık ve ciro artışı beklediklerinden bahseden Nane, 2015'te satışlarını 2014'e oranla yüzde 30 artırmayı planladıklarını, hedeflerinin 2015 sonunda 4 milyar TL ciroya ulaşmak olduğunu ifade etti. Türkiye’nin dört bir yanında 200 yeni market açmayı düşüdüklerini anlatan Nane, 2 bin 500 kişiye de istihdam sağlayacaklarını vurguladı.