BEYPEN, ardında uzun bir tecrübenin beslediği yeni ama iddialı bir marka. Kazancını üreterek artıran, memnuniyet esasına dayalı hizmet anlayışı ile geliştiren iki ortağın samimi ve gayretli çalışmalarından doğan bir marka.

1995'te mütevazı çalışmalarla başlayan yolculuğun şimdilerde Kahramanmaraş ekonomisine katkı saplayan beğenilen isimleşmiş firması. İş ve işçi güvenliğine, üretim kalitesine ve müşteri memnuniyeti gibi hemen hemen her konuda duyarlılık gösteren BEYPEN ortaklarında Adem CEYHAN Beyefendi ile söyleşiyi iş yerinde yapıyoruz. Başardıkları güzel işleri anlatmaktan hicap duyan samimi bir insanla konuştuğumun farkındayım. Bizi kırmayıp cevap verdiler. Teşekkür ediyoruz.

BEYPEN nasıl başladı?

PVC sektöründe son zamanlarda büyük talep var. Artık daha hızlı üretim ve daha kaliteli hizmet anlayışı gelişiyor. Dikilen apartmanların yüzlerce kapı pencere ihtiyacı oluyor. İnşaat, ülkemizde lokomotif sektörlerden biri. Biz bu işin çıraklık ve ustalık dönemlerini biliyoruz. Hep bu işlerle büyüdük, şimdi de kendi işimizi yapıyoruz. Herkes bildiği işi yapsa kalite ve güven de artar. Sektörde güzel işler yaptıkça kendiliğinden çevreniz oluşuyor ve sonra iş hacminiz dolu da olsa insanlara hayır diyemiyor ve talepleri karşılamak için ha bire çalışıyorsunuz. Hizmette sınır yok.

Pazarlama konusunda izlediğiz yol nedir?

Bizim belli periyotlarla ilgili müteahhitlere, müşteri portföyümüzde olan kişilere ziyaretlerimiz hiç eksik olmaz. Bu günden sonra sadece Kahramanmaraş'a değil çevre illere de hizmet götüreceğimiz için daha geniş bir çalışma içinde olacağız. Ortaklarım ve teknik arkadaşlarımızla bu konunun toplantılarını yapıyor, kendimize yol haritası çiziyoruz. Bu sadece dolaşmakla değil, yazılı-görsel daha değişik ortamlarda bunu sağlamaya çalışıyoruz. Bir de bayisi olduğumuz firmanın bölge bayilikleri, bölge müdürlükleri olduğu için kendileri de zaten belli bir pazarlama ağında dolaşıyor, gerekli hususlarda yardımcı oluyorlar. Böylelikle müşterinin taleplerini görmüş oluyoruz. 

Şirketinizin ana parametreleri nelerdir, yani nelere dikkat ediyorsunuz?

Herkeste olması gereken iş takibi, iş ahlakı, verilen sözlerde durma”¦ Bizim işimiz yaptıktan sonra takip edilmesi gereken bir iş. Şuan 1995'ten bu yana yapıp ve gerektiğinde takip ettiğimiz işlerimiz var. Ne zaman yaparsak yapalım, eğer biz yapmışsak o bizim işimizdir. Yeter ki yapabileceğimiz bir şey olsun, telafi edeceğimiz bir şey olsun. Bu eski iş, yeni iş demeden servis imkânlarımızla müşterimizi memnun etmeye çalışırız. Yani müşterinin
memnuniyeti için verilen hizmetleri takip ediyoruz. Bu konuda elimizde uzun yılların envanteri vardır. Nerelerde iş yaptık, hizmet verdik, ne kadar tamir tadilat yenileme gerekiyorsa bunları yapmaya çalışıyoruz.

Sektörünüzde markalaşma ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Bizde bitmiş doğrama olarak marka sıkıntısı var. Anadolu'da markalaşmak için daha epey çalışma gerekecek. Çünkü marka olmanın sorumluluğu ve bu seviyeye ulaşmanın bir maliyeti var. Marka; bir ürünün veya hizmetin kimliğidir. Bir malı diğerinden ayırmakta,
malın yararlarını ve kalitesini sembolize edebilmekte, hatırlanmasına katkıda bulunabilmektedir. Ürünler fabrikalarda, markalar zihinlerde oluşturulur. İnsanlar bir markayı satın alırken sadece o ürünü değil, ürün hakkındaki tüm algıyı satın alıyor. Marka üründen öte bir şeydir. Hedef kitle ve ürün arasında kurulan ilişkidir.

Bu yılki hedef cironuz, kapasite artırma durumunuz nedir?

Yeni yerimize taşınalı bir yıl oldu. Makinelerin kurulması, seri çalışmanın başlatılması ve diğer işlemlerin bitirilmesi derken 2013 Şubat ayının başında üretime başladık. Maddi getirisi olarak ilk sene Kahramanmaraş içerisinde çokça ek ilave öngörmedik. Çevre illerde var olan fakat şehrimizde olmayan üretimler vardı. Farklı şehirlerden getirdiğimiz ürünleri yıllarca kullandık, şimdi ise yerli üretime geçip müşterinin isteğine kısa sürede cevap verebileceğimiz ürünleri en yeni teknoloji ile sunabiliyoruz. Büyümeyi artırmak isterken mevcut hizmetlerimizde aksama olmasın diye temkinli ilerlemek istiyoruz. İlerleyen yıllarda istihdamı ve teknolojik alt yapımızı artırıp daha fazla alanda hizmet vermek misyonumuz arasında.

Şehrimizde Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası ve KALİDA gibi iş dünyasına hitap eden sivil toplum kurum ve kuruşlar hakkında düşünceleriniz, beklentileriniz var mı?

STK'lar günümüzde üyelerinin sesini ilgili yerlere duyurabilen güçlü yapılar oldu. Demokratik ülkelerde sivil toplumun yapacağı şey var. Üyeler ile kamu yetkilileri arasında köprü olabilen STK'lar, tek başına başarılamayan işlerin birlik olup halledilmesi şeklinde olduğundan örgütlü ve bilinçli toplumun da temelini oluşturuyor. KMTSO yeni bir seçimle yeni bir yapılanmaya girdi. Bu genç ve yeni yapılanmanın odamıza bir hız kazandırması temennisindeyim. KALİDA ise bizleri bazen sektörel bazen daha geniş katılımlı toplantıda bir araya getiriyor, tanıştırıyor ve bilgilendiriyor. Bu birlikten bazen iş yapma imkânı da doğuyor. Her alanda sivil toplum bilincinin artması çok önemli.