Dolarda son aylarda meydana gelen yükseliş, üretici ve ihracatçıyı zor durumda bırakırken, dünya devi Microsoft'u da düşündürüyor. Ürünlerini satabilmek için sabit kur uygulaması yapan Microsoft Türkiye, doların bu kadar oynak olmasından şikayetçi. Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Halil Gökoğlu, dünya devinin ülkede 26 yıldır hizmet verdiğini ve iş ortaklarıyla birlikte 130 bin kişiye istihdam sağladıklarını vurguladı. Ülke ekonomisinin de kendilerini etkilediğini kaydeden Gökoğlu, "Doların artmasıyla ilgili bizim de kaygılarımız var." dedi.

Doların 2,73 TL'ye kadar tırmanması ve nereye kadar çıkacağı en büyük merak konusu oldu. Uzmanların görüşüne göre 2 -3 aylık dilimde 2,50 seyrinde gideceği belirtilen doların uzun vadede 3,20 seviyelerine çıkacağı ifade ediliyor. Dolardaki bu dalgalanma 2014 yılında 400 milyon dolar ciro elde eden Microsoft Türkiye'yi düşündürüyor. Dünya cirosunun yaklaşık 78 milyar dolar olduğu öğrenilen Microsoft'un Türkiye'deki 16.4 milyar dolarlık bilişim pazarında iş ortaklarıyla beraber geçen yıl 5.6 milyar dolarlık pazara sahip oldu. 2015 yılı içerisinde Türkiye'de bilişim sektörü yüzde 5 büyüme hedeflerken Microsoft Türkiye'nin büyüme hedefinin ise yüzde 10 olduğu ifade edildi.

'DOLARLA İLGİLİ KAYGILARIMIZ VAR'

Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Halil Gökoğlu, doların artmasıyla ilgili kaygılarının olduğunu, kurdaki dalgalanmaların yatırımcıyı, üreticiyi ve tüccarı etkilediğini söyledi. Stabil ekonomilerde herkesin daha rahat hareket ettiğini vurgulayan Gökoğlu, "Kurun bu kadar oynak olması alışveriş kararını etkiliyor. Bizim öngörülerimizi de etkileniyor." dedi.

Microsoft Türkiye'nin bu dolardaki dalgalanmaları bertaraf etmek için yurt dışından destek alarak sabit kur kampanyaları düzenlediklerini kaydeden Gökoğlu, geçen ay dolar 2,6 iken 2,3'e sabitlediklerini ve ürünlerini satmaya çalıştıklarını belirtti.

'MİCROSOFT, TÜRKİYE'DEN BEYİN İHRAÇ EDİYOR'

Microsoft Türkiye, her yıl yetenekli olduğunu düşündüğü 40-50 öğrenciyi seçerek yurt dışına gönderiyor. Bu öğrencileri Amerika'daki merkezde eğitime ve sınavlara tabi tutan Microsoft, daha sonra da bu öğrencilere dünyanın çeşitli ülkelerinde iş imkânı sağlıyor.

Türkiye'den Microsoft'un beyin göçü ihraç ettiğini belirten Halil Gökoğlu, bu kişilerin sadece yazılımla uğraşanlar değil, satış pazarlama da da başarılı gördükleri kişiler olduğunu açıkladı. Türkiye'deki genç nüfus potansiyelinin çok önemli olduğuna değinen Gökoğlu, "Gençleri biraz daha heveslendirip destek olmalıyız. Birçok sektörlere teşvikler veriliyor. Bu bilişim sektörü biraz daha sevdirilse çok güzel fırsatlar çıkar. Öz sermaye gerektirmeyen ya da az gerektiren çok büyük fabrika, arsa arazi yatırımlar yapmanızı gerektirmeyen bir sektör. Sadece nitelikli beyinleri bulacaksınız, onların önünü açacaksınız onlara üretken oluncaya kadar destek olacaksınız üretip dünyaya satacaklar." diye konuştu.

'SATIŞ VE PAZARLAMA ARTIK ÇOK KOLAY'

Satış ve pazarlamanın da artık çok kolay olduğunu vurgulayan Gökoğlu, yapılan yazılımın Microsoft, Apple ve Google marketlerde kolaylıkla satılabildiğine dikkat çekti. Gökoğlu, Microsoft Türkiye çalışanları tarafından geliştirilen bir yazılımın Türkiye'deki birçok bankada kullanıldığını, hatta bu yazılımın Dubai, Malezya ve Londra'daki bankalara da satıldığını söyledi.

Microsoft Türkiye'de 400 kişinin çalıştığını ve 5 bin iş ortağıyla beraber 130 bin kişiye istihdam sağladıklarını açıklayan Gökoğlu, Microsoft'un Türkiye'deki elde ettiği her 1 dolarlık gelir için iş ortaklarının 13,75 dolar kazandıklarını vurguladı.