Okullarda engelli ve engelsiz öğrencilerin birlikte ders görmesi (Inklusion) uygulaması konusunda Birleşmiş Milletler’den (BM) kırık not alan Almanya’da, yapılan bir araştırma sonucunda daha fazla bütçe ve kadro ihtiyacının olduğu ortaya çıktı.

BM’in Almanya’da okullarda Inklusion uygulamasında sorunlar olduğu değerlendirmesini eleştiren Eğitimciler Birliği’nin (VBE) Federal ve Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Teşkilatı Başkanı Udo Beckmann bu konuda öğretmenlerin katıldığı ‘Öğretmelerin bakış açısıyla Inklusion’ konulu anketin sonucunu paylaştı. Almanya genelinde yapılan anket sonuçlarına göre, bu konuda politik açıdan acilen harekete geçilmesi gerekiyor.

Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 98’ine yöneltilen ‘inklusion uygulamasında öğretmen ve özel pedagogların birlikte olup olmaması’ ile ilgili soruya, her on öğretmenden dokuzu ‘gerekli olduğu’ cevabını verdi. Araştırmaya göre öğretmenlerin yarıdan fazlası okullarının teknik açıdan engellilerin kullanımı için uygun olmadığı görüşünde. Öğretmenlerin engelli ve engelsiz öğrencilere birlikte ders vermeleri ile ilgili ek formasyon düzeyini ise öğretmenlerin yüzde 36’sı ‘iyi’ olarak değerlendirmezken yüzde 41’i ‘iyi sayılır’ değerlendirmesinde bulundu.

Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlere hızlı bir şekilde engelli ve engelsiz öğrencilere birlikte ders verebilecek ek formasyonun sağlanması ve okulların engelli öğrencilerin kullanımına uygun hale getirilmesinin öncelikle ele alınması gereken konular olduğu dikkat çekiyor. VBE Başkanı Udo Beckmann, Inklusion’la ilgili olarak gerek kadro gerekse derslikler, teknik donanım ve finansman açısından federal, eyaletler ve yerel yönetimlerin ortak çalışmalarının önemine işaret etti.