Mağazacılık ve perakendecilik konusunda uzman ve serbest danışmanlık yapan eğitmen Hakan Ömer Gider, eğitim sırasında özellikle çalışanların mağazalara gelen müşterileri karşılamasının önemi üzerinde durarak onlara ticaret ve satışın püf noktaları ile ilgili bilgiler aktardı.

Müşteriye doğru davranış şekillerini 11 başlık altında toplayan Gider, bunların; gülümseme, onurlandırmak, dinlemek, anlamak, soru sormak, sunulan ürünler için müşterinin seçme şansını arttırmak, müşteriye ihtiyacından fazlasını satmamak, müşteriyi sıkboğaz etmemek, satılan ürünü bir başka uygun ürünle tamamlamak, gerektiğinde tamamlayıcı ürün önermek ve müşterinin karar vermesine yardımcı olmak olduğunu belirtti.

Katılımcılara, eğitimin ikinci bölümünde kişilik analizi yapılarak onlara öncelikle kendilerini ve daha sonra da müşterilerini tanımanın yolları aktarıldı.