Merakla güzergâhları inceledik. Ancak hiçbir güzergâh Kahramanmaraş'tan geçmiyordu. Zamanında Türkiye'nin batısını doğusuna bağlayan otoyolun Kahramanmaraş yerine Gaziantep'ten geçirilmesine ses çıkarmayan zihniyet yine sessiz. Kimse ağzını açıp tek kelime etmiyor. [B]Kimse Kahramanmaraş'ın kör noktada bırakılmasına tepki göstermiyor.[/B] Şaşkınım. Acaba bu güzergâhlardan birinin mutlaka Kahramanmaraş'tan geçmesi gerektiğini iddia eden ve bu konuda çırpınan HABER46 hata mı yapıyor? Günlerce bekledik, basınıyla, siyasetçileriyle, işadamlarıyla, halkıyla, öğrencisiyle, sivil toplum örgütleriyle topyekûn bir tepki gösterilecek mi acaba diye”¦ Kimseden çıt çıkmadı. Bu gün (1 Ekim Perşembe günü) Kent Konseyi'nin Genel Kurulu yapılacak. Biz de orada olacağız. Orada bu konu gündeme gelecek mi bilmiyorum”¦ [B]Kent Konseyi bu konuda girişimlerde bulunmayacaksa hangi konuda çalışacak çok merak ediyorum.[/B] Konsey, Ulaştırma Bakanlığının otoyollarla ilgili açıklamada bulunduğu gün [B]“acil”[/B] koduyla toplanmadıysa ne zaman toplanacak? Başka bir oluşumun daha derin bir uykuda olduğunu görüyorum. Kahramanmaraş Platformu. Pek çok sivil Toplum Kuruluşunun bir araya gelmesiyle oluşan Kahramanmaraş Platformu'da inanılmaz şekilde suskunluğunu koruyor. Oysa çok dinamik bir oluşum biliyorum. Pek çok kritik konuda en hızlı tepkileri vermekle meşhurlar. Örneğin Kahramanmaraş Platformu ; [B]Deniz Kuvvetleri Eski Komutanı Oramiral Güven Erkaya'nın Ölümünün Ardından Yazdığı Yazı Nedeniyle 167 Bin TL Tazminat Cezasına Mahkûm Edilen Yazar Abdurrahman Dilipak'a hızlı bir şekilde destek açıklaması yapmıştı.[/B] Yapsın, bizce mahsuru yok. Ama, Kahramanmaraş Platformu'nu ne kadar ilgilendirir bu konu. Kahramanmaraş Platformu [B]doğu Türkistan'da yaşanan katliamlara da sert tepki göstermişti.[/B] Ne güzel yapmışlardı bence. İyi etmişlerdi. Ama, bu platform neden Kahramanmaraş'ın gelişimine katkı sağlamak için bir şeyler yapmaz. Adı üstünde Kahramanmaraş Platformu”¦ Abdurrahman Dilipak'ın aldığı cezayla ya da Doğu Türkistan'da yaşanan katliamlarla ilgilenmeyi üzerlerine vazife sayıyorlar ama nedense Kahramanmaraş'la ilgili konulara karşı çok soğuk davranıyorlar. Yazık”¦ Kahramanmaraş Platformu'nun bu konuyla ilgili ne gibi çalışmalar yaptığını öğrenmek istiyorum. Gerçekten bizim bilmediğimiz bir çaba içerisindeyseler özür dilemek isteriz platformdan”¦ Gelelim asıl konumuza. Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2023 yılına kadar tamamlanması planlanan 12 otoyoldan hiçbiri Kahramanmaraş'tan geçmeyecek. Oysa bu 12 otoyol Türkiye'nin her tarafını sarmış durumda. Tüm bölgeler ve hemen hemen tüm illerden geçecek. Kahramanmaraş'tan geçmeyecek. Bu gün bir dostum soruyor. [B]“Ne bir fabrikan var, ne de turizm tesisin. Bu yollardan sana ne? Kahramanmaraşlının böyle bir kaygısı yok. Kahramanmaraşlının kaygısı sana mı düştü?”[/B] Evet, bana düştü. Bize düştü. Kimlerin sustuğu, kimlerin umursamadığı umurumuzda bile değil. Biz bu işin peşini bırakmayacağız. Haber46 uyarı görevini yapmaya devam edecek. En azından tarihlere kayıt düşsün”¦ Yarın, [B]susmadığımıza susturulamadığımıza[/B] bu yazılar ve altında yazılı yorunlar şahitlik yapacak. Esen kalın”¦ [B]İLGİLİ HABER[/B] [URL=http://www.haber46.com.tr/-haber-5480-12-yeni-otoyol-yapilacak-Kahramanmaras-yine-yok-haberi.htm#]12 YENİ OTOYOL YAPILACAK, KAHRAMANMARAŞ YOK[/URL]