Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri, rotasını Afrika’ya çevirdi. Su Ürünleri Tanıtım Grubu, (STG) Afrika’nın en zengin ülkesi konumundaki Güney Afrika’da düzenlenen AFRICA'S BIG SEVEN 2015 Fuarı’na katılarak Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptı. Güney Afrika’nın, Afrika Kıtası’nın en zengin ülkesi olduğunu ve 52 milyonluk nüfusu ile geniş bir pazar konumunda olduğunu belirten STG Başkan Yardımcısı Faruk Kemal Babila, zengin yer altı kaynakları ile siyasi ve ekonomik açıdan istikrarlı ve diğer Afrika ülkelerine açılan kapı özelliği taşıdığını kaydetti.

Afrika ülkelerine açılan kapı özelliğini taşıyan Güney Afrika’yı, pazar arayışı içerisinde olan STG için fırsat olarak gördüklerini dile getiren Babila, “Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri sektörü, Afrika pazarına açılma kararı almış, ilk olarak STG, Angola’da 27-30 Kasım 2014 tarihleri arasında FIP Angola Balıkçılık Fuarı’na katılmıştı. Tanıtım grubu gelecek için potansiyel pazar olarak gördüğü Afrika’da ikinci tanıtım faaliyetini ise Güney Afrika'da 21-23 Haziran 2015 tarihlerinde Johannesburg şehrinde bu yıl 12. kez düzenlenen Africa's Big Seven Fuarına katılım sağlayarak gerçekleştirdi. Geçmişte az bir miktarda konserve ihracatı yaptığımız bu ülkeye daha fazla ihracat yapabilmek için pazar olanakları üzerinde araştırma yaptık, ziyaretçilerin ülkemiz su ürünlerine olan ilgilerini tespit ettik. Talep ettikleri ürünlerle iştigal eden firmalarımızın irtibat bilgilerini verdik.” diye konuştu.

Bu yıl 12. kez düzenlenen fuara, 60 ülkeden katılımcı olduğu ve 10 bin kişinin ziyaret ettiği bilgisini de veren Babila, şöyle devam etti: “350 civarında firmanın stantla katılımı var. Türkiye'den 20 firma katılıyor. Tanıtım grubu olarak Su Ürünleri Tanıtım Grubu yanında Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu ile Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu da katılıyor.”

‘DİREKT UÇUŞLAR İHRACATIN ÖNÜNÜ AÇACAK’

Fuar boyunca Güney Afrika ile ticari ilişkileri geliştirmek için yeterli talebin olduğunu gördüklerini de aktaran STG Başkan Yardımcısı Babila, “Türkiye’den direk uçuşların da olması ihracatımızın önünü açacak ve Afrika pazarına girişte ülkemiz su ürünleri sektörün büyük avantaj sağlayacaktır.” dedi. Güney Afrika’da büyük mağaza zincirleri ve perakendecilerin mevcut olduğuna da değinen Babila, “Ayrıca uygun iklimi, kumlu doğal plajları, dağları, doğal parkları, vahşi hayvanları ve ülkede yaygın olarak kullanılan İngilizce dilinin avantajı sayesinde turizm bakımından önemli avantajlara sahip. Turizm sektörü yaklaşık 1 milyon kişiye doğrudan ve dolaylı olarak istihdam olanağı sağlıyor, GSYİH’ye yüzde 8’lik bir katkısı var. Tanıtım Grubu olarak bu avantajı da kullanmak, turistlere Türk balığı yedirmek istiyoruz.”