Vodafone Türkiye’nin ev sahipliğinde bu yıl ilki düzenlenen Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi yapıldı. 'Yarına hoş geldiniz' temasıyla yapılan zirvede, dijital dünyanın lider isimleri ağırlandı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, artık sağlıktan bankacılığa, tarımdan hizmete, her sektörde çok büyük bir değişim yaşandığını belirterek, dijital dönüşümün önemine dikkat çekti. Öğüt, "İşte bu nedenle bizler Vodafone Türkiye olarak Kasım 2013 tarihinde geniş stratejik programımızı dijital dönüşüm paketi ismiyle lansa ettik. Çünkü biz Vodafone Türkiye olarak misyonumuzu Türkiye dünyanın en ileri geniş bant teknolojileri ile Türkiye’deki herkese daha iyi bir gelecek için ilham vermek olarak belirlerdik.” dedi.

Açılış konuşmasından sonra yapılan ünlü isimlerin katıldığı oturuma geçildi. Gökhan Öğüt yönettiği oturuma; konuşmacı olarak Doğan TV Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ, TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran-Symes, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi ve ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay katıldı.

KORSANLA MÜCADELE VE DİJİTAL HAKLARIN KORUNMASI

Doğan TV Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ, korsana ve korsan ürün kullanımına dikkat çektiği konuşmasında, veri güvenliği ve dijital haklar üzerinde de durdu. Yalçındağ, "Amerika ve Avrupa korsanla mücadelede dijital hakların korunmasında büyük yol kat etmesine rağmen Türkiye’de hala bu konuda yapılacak çok şey var. Yeni kanunlar çıkarılıyor, yeni düzenlemeler çıkarılıyor ama her birimizin korsan bir içeriği izlemenin ve izletmenin aslında emek hırsızlığı olduğunu bilmeliyiz. Bunun hem yasal düzenlemelerle hem de bizlerin bilinçlenmesiyle bunun birer gönüllü elçisi olarak yayılmasını sağlamakla bu dönüşümün sadece değer yaratmak değil gerçekten bilançolar da görülen önemli bir şey olacağını görüyoruz.” şeklinde konuştu.

"BİLGİ EKONOMİSİNE DÖNÜŞÜM HIZLA DEVAM EDİYOR"

TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran-Symes da dünyadaki dijital ekonomi etrafındaki bütün gelişmeleri takip eden bir çalışmaları olduğunu belirterek, "Aslında biz bu sene çalışmalarımızı bu iki senelik dönemde dokuz ana tema altında topladık. Bunlarında tam ortasına dijital ekonomiyi koyduk. Buna farklı açılardan bakıyoruz. Bi kere şunu çok net görüyoruz ki bilgi ekonomisine dönüşüm hızla devam ediyor.” ifadesini kullandı.

"YAZILIM SEKTÖRÜNDE 300 BİN AÇIK VAR"

Konuşmasında yazılım sektörü üzerinde duran Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi de şunları söyledi:

"İki gün önce Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanımız ile yaptığımız sohbette de gündeme geldi. Yazılım sektöründe Türkiye’nin 300 bin kişi eksiği var. Bu 300 bin kişiyi nereden bulacağız ? Bunu kısa vadede bulmamız mümkün değil. Öneri şu oldu; şu anda da yüzbinlerce üniversite mezunu gencimiz işsiz dolaşıyor. İşkur ile bir çalışma yaparak bir yıllık bir dijital okur yazarlık eğitimi vererek bu üniversite mezunu gençlere özellikle de sektördeki 300 bini karşılama hedefi var. O yüzden bizim bu konuda atacağımız adımlar ülkemiz için çok önemli. Az önce bahsettiğimiz gibi dijitalleşme yolunda gereken çabayı göstermezsek büyük bir sıkıntımız var.”

DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE OBAMA'NIN SEÇİM STRATEJİSİ

Oturumun konuşmacılarından olan ve 'dijital guru' olarak kabul edilen Beyaz Saray Eski İletişim Direktörü Dan Pfeiffer da sunumunda Beyaz Saray’da uygulanan dijital stratejiyi anlattı. Beyaz Saray’ı dijital dünya ile tanıştıran kişi olarak bilinen Pfeiffer, 'Dijital Bugün' konulu sunumunda, Beyaz Saray’da iletişim, politika ve dijital strateji konularında edindiği deneyimleri aktardı; sosyal medyanın özellikle siyaset iletişimindeki rolüne değindi. Dijital değişimin öneminden bahsederken ABD Başkanı Barack Obama'nın seçim stratejini örnek gösterdi. Pfeiffer, "Obama’nın başkan olmasında gençlere yönelmesi ve onları seçim sürecine dahil etmesi büyük rol oynadı. İnterneti en yoğun kullanan grup olan gençlere ulaşmanın tek yolu ise dijital dönüşümden yararlanmaktı. Dolayısıyla, seçim kampanyamızın merkezinde dijital operasyonlar vardı. Biz geleceğe yatırım yaptık. Yeni teknolojilere inandık ve dijital bir strateji izledik. Bu stratejide de başarılı olduk. Başkan Obama sadece seçimi kazanmakla kalmadı, siyaset dünyasına da yeni bir disiplin getirdi. Hedefimiz, internet ile politikayı değiştirmekti. Böylece Obama, ABD tarihinde interneti kullanan ilk başkan oldu.” dedi.