Bu dönemde 300'e yakın bayisine yeni mağaza konseptini uygulayan, 100 bayisini daha iyi mağazalara taşıyan Avea, 200'e yakın yeni bayi açılışı ve bu renovasyon için 40 milyon lira yatırım yaparak yıl sonuna kadar bayi kanalının büyük bir kısmını yenilemiş olacak. Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, şirketin Anadolu yatırımları ve yeni mağaza konseptleri hakkında bilgi verilen toplantıda yaptığı konuşmada, iş ortaklarıyla (bayiler) yakın çalışmalarının son derece olumlu sonuçlar verdiği 2011'de Anadolu yatırımlarında da hız kesmediklerini, yeni bayiler açıp mevcut bayilerinde de renovasyona giderek Türkiye genelinde toplam münhasır mağaza alanlarını yüzde 40, dış cephe büyüklüklerinde görünürlüklerini ise yüzde 50'ye yakın artırdıklarını anlattı. Bu süreçte bayi organizasyonuna ve alt yapı çalışmalarına yatırımları sürdürdüklerini, hem yenilenen mağaza konseptleri hem de ürün portföyleri ile Avea kanalının cihaz satışlarındaki pazar payını yüzde 50 arttırdıklarını belirten Akdemir, ''Renovasyon çalışmamızda ne kadar doğru tercihler yaptığımızı ise müşteri geri dönüşlerimiz gösterdi. Avea satışlarının yüzde 25'ten fazlası, bu yeni noktalarımız üzerinden gerçekleştirildi'' dedi. Akdemir, Kahramanmaraş ve Gaziantep'te aynı günde gerçekleşen 14 bayi açılışı sonucu Türkiye genelinde münhasır bayi sayısının 900'lere yaklaştığını ifade ederek,bu yıl münhasır ve toptancı bayilerinde binin üzerinde ek istihdam sağladıklarını, sadece Avea İletişim Merkezi ve Avea Dağıtım Merkezleri ile Gaziantep'te yarattıkları istihdamın 145, Kahramanmaraş'ta ise 65 olduğunu, bu iki ilde gerçekleşen açılışlar sonrası Avea'nın, bölgede toplamda en fazla perakende noktasına sahip mobil operatör durumuna gelirken, bu iki kentte toplam bayi sayısının 29'a ulaştığını kaydetti. -TERSİNE BEYİN GÜÇÜ- Erkan Akdemir, Kahramanmaraş ve Gaziantep'te gerçekleştirilen yatırımların Türkiye'nin doğusuna verdikleri önemin bir göstergesi olduğunu vurgulayarak, ''Avea olarak Anadolu'ya yapacağımız yeni yatırımlarla istihdam yaratmaya devam edeceğiz. Bayi ağı dışında bölgeye network yatırımı yaparak bölgedeki iletişim kulesi sayımızı yüzde 30 artırdık ve Gaziantep'te yüzde 99,5, Kahramanmaraş'ta yüzde 96'nın üzerinde nüfus kapsamasına ulaştık. Yatırımlarımız ağırlıklı olarak 3G kapsamasına yönelikti. Önümüzdeki yılda da yine 3G kapsamamızı artıracak bir plan yapıyoruz'' şeklinde konuştu. Bölge için istihdam yaratmanın yatırımın karşılığını almak kadar mutluluk verici olduğunu, bölgeye yapılmış olan satış yatırımları sayesinde Avea abonelerinin almış oldukları hizmet kalitesinin de önemli ölçüde arttığını belirten Akdemir, yeni mağaza konseptleri ve renovasyon çalışmalarının yansımasına değinirken de, ''Bu değişimle birlikte özellikle faturalı segmentte hızlı bir artış sağladık. Türkiye genelinde de dekorasyonu yenilediğimiz 300'e yakın noktada hem cihaz hem hat satışları hızla artmaktadır. Tüm bu çalışmalara paralel olarak son 3 ayda bölgede satışlarımız yüzde 10 oranında artış gösterdi'' dedi. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Akdemir, bayilik yapısını kuvvetlendirdiklerini, kendilerine rakiplerinden gelen bayiler de bulunduğunu, Türkiye'de kendileri için 10 öncelikli ilden ikisinin Kahramanmaraş ve Gaziantep olduğunu, satış kanalı dönüşümünü İzmir, Samsun, Kahramanmaraş ve Gaziantep'te gerçekleştirdiklerini ifade ederek, bu dönüşümü yaparken mağazaların yerleri, metrekareleri ve görünürlükleri konusunda çalıştıklarını, lokasyon noktasında yetersiz gördükleri bayileri ise kapattıklarını anlattı. Yaklaşık 1 yıl önce Türkiye'de cadde cadde, sokak sokak, ticaretin ve yaya trafiğinin olduğu noktaları haritalandırdıklarını belirten Akdemir, ''Şu anda Türkiye'nin tüm sokaklarını ezbere biliyoruz. (Bayilik sisteminde) her ilin caddesine göre farklı bir strateji alıp uyguladık, tersine beyin göçü bile yaşandı'' dedi. -YAYLALARDA KESİNTİSİZ 3G TALEBİ- Avea Üst Yöneticisi Akdemir, Türkiye coğrafyasının zor olduğunu ifade ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Kapsama anlamında en zor coğrafyalardan bir tanesi ve müşteri beklentisi çok yüksek. BTK verilerine göre yüzde 97'nin üzerinde nüfus kapsaması var. Müşteri özellikle yaz aylarında çok mobil. Müşteriyi devamlı takip ediyoruz. Örneğin Çanakkale'den başlayıp Antalya'ya kadar uzanan sahil şeridinde müşteri hem karada hem denizde kesintisiz data ve ses kullanmak istiyor, etraftaki ülkelerin ağına girip orayla ilgili roaming yapmak istemiyor. 1 yıl içerisinde projeyi bitirdik. Şu anda Çanakkale'den başlayıp Antalya'ya kadar olan sahil şeridinde turizmin, deniz turizminin yoğun olduğu bölgede istiyoruz ki, müşterimiz denizde de hızlı bir 3G ve ses kullanımı gerçekleştirsin, aynı zamanda komşu ülkelerin ağına girmesin. Yaz tatilinde müşteri çok hareketli ve eskiye göre daha fazla hareket ediyor, kesintisiz 3G'yi kullanmak istiyor. Örneğin sadece yazın kullanılan yaylalar... Orada da isteniyor. Yayla şenlikleri ve büyük maçlar gibi anlık ihtiyaçları karşılamak üzere 100'ün üzerinde mobil araç var. Bu, kule paylaşımı noktasında bizi zorunlu bir işbirliğine doğru götürüyor. Son dönemde Vodafone ile altyapı paylaşımı noktasında işbirliği giderek artıyor. O konuda her iki taraf da istekli. Çünkü bu müşteriye erişme noktamızı iyileştirip aynı zamanda daha uygun fiyatlı servis vermemizi sağlayacak bir şey. Diğer operatörün de bu konuda bir işbirliğine girmesini bekleriz. Kendilerinin böyle bir işbirliğine girmesi ticari anlamda en güzeli...'' Türkiye'de mobilitenin arttığını vurgulayan Akdemir, bir soru üzerinde, sahip şeridindeki kapsamayı hem karada hem de Türkiye'nin adalarında yaptıklarını bildirdi. Akdemir, Avea'nın 2011 büyümesinin şu anda öngördükleri seviyede gerçekleştiğini ifade ederek, ''2011'in başına kadar olan daralma sona ermiştir. İlk 6 ayda yüzde 18 büyüdük'' dedi. Erzincan'daki çağrı merkezi operasyonundan son derece memnun olduklarını dile getiren Akdemir, yakında İzmir'de çağrı merkezi çalışmalarına başlayacaklarını, burada 200 kişilik istihdam hedeflediklerini de kaydetti.