İşte o büyük sorunlardan birisi de siz de takdir edersiniz ki şüphesiz “sıra kuyrukları”dır”¦ Türkiyemizin savaşlarda bile mâkus talihini yenerek özgürlüğüne kavuştuğunu görürken, nedense sıra rezaletleri bir türlü mâkus talihini yenemedi”¦ Banka müşterileri bankalarda sıra özgürlüğüne kavuşamadı ne yazık ki! Hastanelerde, bankalarda, PTT'lerde, vergi dairelerinde ve daha bunun gibi birçok kurumda ”˜Sıra Rezaleti'ne rastlamak işten bile değil. Vatandaş, müşterisi olduğu bankalardan hızlı ve güvenilir bir hizmet beklerken, maalesef hız konusunda bankalarda sıra kuyruklarında hep rezil rüsvâ olmuştur. Daha geçen gün sıra rezaletinin örneğini yaşadığım bir bankada, olan ve bitenlere şöyle bir baktım da, Türkiye'de bu bankaları kurup, illerde şubelerini açan banka sahiplerine “Yazıklar olsun!” demekten ne ben kendimi alabildim ne de diğer müşteriler”¦ İçerisindeki Bireysel Müşteri Servisi'nde bulunduğum katta 13 tane gişe bulunmasına rağmen, sadece 2 tane müşteri temsilcisinin müşterilerle yüz yüze görüşüp, işlemlerini yapması ne anlama geliyordu, inanın buna akıl sır erdiremiyorum. Ne kadar komik bir durum ki, çalışan 13 gişeden sadece 2 tanesindeki müşteri temsilcisi, otomatik sıra tabelası ile sırası gelen müşterilerle ilgileniyor, diğerleri ise gelen müşterilerle değil, başka işlerle ilgileniyordu. Burada hem müşteriler beklemek zorunda kalıyor, hem de orada çalışan az sayıdaki müşteri temsilcileri işlerini çok hızlı yapmak mecburiyetinde kaldıkları için akşama kadar kafalarını bilgisayardan kaldıramıyorlar, oturdukları koltuklarını akşama kadar terk edemiyorlar. Peki 13 gişeden neden sadece 2 tanesi gelen müşterilerle ilgileniyor da, diğerlerinin en azından 2-3 tanesi daha müşterilerle ilgilenmiyor? Alt kattaki gişe işlemleri zaten hakeza aynı rezalette. Gişe işlemleri için alt katta bulunan müşteriler, bu sefer gişeden ve gişe elemanından yoksun değiller. Ama nedense burada da ikili hatta üçlü sıra sistemi ile beklemekten ve bekletilmekten yine kurtulamıyorlar. Bankaya gelen müşteriler, bankalardan düzenli, eşit haklı ve seri bir hizmet beklerken, ilk önce banka müşterisi olanlar ve olmayanlar, sıra kuyruklarında ayırt ediliyor ve her defasında 2-3 saat, hatta daha fazla bekletilmekten kurtulamıyor. Şahit olduğum bu bankada, “Lânet olsun sisteminize ve sıranıza!” deyip kaçan insanları mı, kaçmayıp da işlemini yapmak mecburiyetinde olduğu için sinirini içine atıp sebatla bekleyen insanları mı veya sıra biletini alıp da kendisine 2-3 saat gibi bir sürede ancak sıra geleceğini düşünen ve dışarıdaki işlemlerini halletmeye gidip tekrar bankaya gelmeyi düşünen insanları mı ararsınız? Hepsi tüm bankalarda mevcuttur, hiç şüpheniz olmasın! Peki kardeşim, bankalarda neden tek sıra sistemi yok ve neden 13 gişeden sadece 2 gişe çalışıyor? İnsanları bekletmek ve dolayısıyla insanlara çile çektirmek, banka sahiplerinin ve yöneticilerinin acaba hoşuna mı gidiyor? Bu söylediğim rezaletler sadece örnek verdiğim bu bankada değil, hemen hemen tüm bankalarda da mevcut. Kısacası örnek verdiğim banka, bunlardan sadece birisidir. O yüzden sözlerim ve yakınmalarım tüm bankalaradır. “Müşteri Memnuniyeti” denen lafı telefonlarda söylerken ve iyi bir hizmet vermeye çalışırken, neden banka sahipleri ve il temsilcileri aynı “Müşteri Memnuniyeti” için sıra rezaletlerine ve uygulanan ikili-üçlü sistemlere bir çözüm bulamıyorlar? Müşterilerinizin sayesinde para kazanıyorsunuz ama neden o kazanç karşılığında müşterilerinize iyi bir hizmet sunamıyorsunuz? Sizler gerçekten de bankalarınızın hizmetinden memnun olduğumuzu mu düşünüyorsunuz ya da memnun olmadığımızı bilip de “Boş verin, nasıl olsa herkes buradan işlemlerini her şeye rağmen yapıyor!” deyip bizlerin sıkıntılarını görmezden mi geliyorsunuz? Hani çok eskiden, “Sıraya girer misiniz lütfen?” reklâmını görüp de sıra rezaletinin o zaman bittiğini düşünen insanlar var mı, onu bilmiyorum ama eğer o zamanda öyle düşünen insanlar varsa, şimdiki duruma bir baksınlar, bankadaki sıra çilesi bitmiş mi bitmemiş mi anlarlar. Uzun sözün kısası, bankalardaki bu sıra rezaletine son vermek, banka sahiplerinin ve yöneticilerinin boyun borcudur. Banka sahiplerinden, yönetici ve temsilcilerinden şu soruların cevabını bekliyorum: Bankalarınızdaki sıra rezaletine son vermek için banka sahiplerinin ve illerdeki temsilcilerinin çalışmaları var mı? Her ilde olmasa da en azından bankaların Türkiye'deki merkez şubesinde bununla ilgili proje çalışmaları yapılıyor mu? İkili ve üçlü sistemin müşterilerinize ve bankanıza hiçbir iyiliğinin olmadığını, aksine sizlerin ve müşterilerinizin işlerini yavaşlattığını göremiyor musunuz? Müşteri Memnuniyeti istiyorsanız, bu sıra rezaletlerini çözecek alternatif çözümlerin gerektiğini bilmiyor musunuz? Yoksa bu konularda âciz misiniz? Saygılarımla”¦