Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kayseri Milletvekili Çetin Arık, yeni eğitim öğretim yılı ile birlikte Suriyeli çocukların okullara dağıtılması konusunu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı. Hiçbir alt yapısı olmayan uygulama ile hem mevcut öğrencilerin hem de Suriyeli sığınmacı çocukların mağdur edileceğini vurgulayan Arık, “13 yıldır eğitimi yazboz tahtasına çeviren AKP yeni bir uygulamaya imza atarak, birbirinin dillerini bilmeyen çocukları aynı sınıfta eğitim görmeye zorladı. Bu garabetin dünyada örneği var mıdır?” diye sordu.

Cumhuriyet Halk Partisi Kayseri Milletvekili Çetin Arık, yeni eğitim öğretim yılının başlaması ile birlikte başta Kayseri olmak üzere Suriyeli sığınmacıların olduğu illerde Suriyeli çocukların mevcut sınıflara yerleştirilmesi konusunu Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıdı. Milli Eğitim Bakanlığı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na bir soru önergesi veren Arık, konuyla ilgili yaptığı açıklamada uygulamanın eğitim sisteminde zafiyete neden olacağını vurguladı. “13 yıldır eğitimi yazboz tahtasına çeviren AKP yeni bir uygulamaya imza atarak, birbirinin dillerini bilmeyen çocukları aynı sınıfta eğitim görmeye zorladı. Bu garabetin dünyada örneği var mıdır?” diye soran Arık, “Eğitim bileşenlerini hiçe sayarak, aklına gelen her düşünceyi uygulamaya geçiren AKP zihniyeti bu konudaki olumsuz istikrarını devam ettirmiştir. Eğitim bilimcilere, öğretmenlere, velilere ve konunun tarafı öğrencilere sorulmadan salt göz boyamak amacıyla yapılan bu uygulama eğitimin sorunlarını daha da artıracağı aşikardır.” diye konuştu.

CHP Milletvekili Arık, Milli Eğitim Bakanı Avcı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde ise şu görüşleri dile getirdi: “Aşağıdaki sorularımın Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından yazılı olarak yanıtlanması için gereğini arz ederim. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Suriyeli sığınmacı çocukların devlete bağlı ilköğretim okullarına 3’er 4’er kişi yerleştirildiği bilinmektedir. Suriyeli sığınmacı çocukların okullara yerleştirilmesi için Milli Eğitim Müdürlükleri’ne bir genelge gönderilmiş midir? Eğer gönderilmiş ise bu genelgenin hukuki dayanağı nedir? Suriyeli sığınmacı çocuklar hangi kriterlere göre okullara alınmakta, devam edecekleri sınıf neye göre belirlenmektedir? Tek kelime Türkçe bilmeyen Suriyeli çocuklar ile tek kelime Arapça bilmeyen öğretmenler ve herhangi bir 3. ortak dili olmayan öğrencilerin birbirleri ile uyumuna ilişkin bir eğitim planı oluşturulmuş mudur? Türkçe bilmeyen Suriyeli çocuklar ve Arapça bilmeyen öğretmenlerimize bu eğitim öğretim yılında nasıl bir müfredat öngörüyorsunuz? Kültürel farklılıkları bariz bir şekilde görülen her iki grup çocuklar için kültürel çatışmayı önleyici pedagojik bir programınız var mı? Eğitim-öğretim yılı içinde bariz bir şekilde yaşanacak olan eğitim seviye farkının Türk çocuklarının eğitimlerini geri bırakacağı yönündeki kaygıları bertaraf edecek bir planınız var mı? Suriyeli çocukların bilmedikleri bir dilde eğitim görmelerinin sıkıntılarını nasıl aşacaksınız? İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nde temel bir hak olarak altı çizilen Eğitim Hakkı bu uygulama ile garabete uğratılmış olmayacak mı? Kayseri’de kaç devlet okulunda kaç Suriyeli çocuk bu şekilde eğitim görmektedir? Bu sayı Türkiye genelinde kaçtır? Türkiye genelinde Suriyeli çocukların eğitimi için ayrılan para miktarı nedir? Sınıfında Suriyeli çocuk bulunan Türk öğrenci sayısı kaçtır? Bu uygulamanın uygulandığı her hangi bir özel okul var mıdır? Suriyeli sığınmacı çocuklara yönelik özel sınıflar oluşturulup, Suriyeli sığınmacı öğretmenler nezaretinde bir programa geçilerek, devlet okullarına dağıtılan çocukları bu sınıflarda toplayarak eğitim almalarını sağlamak yönünde bir planınız var mı? Ortaya koymuş olduğunuz bu uygulamanın Dünyada bir örneği var mıdır, araştırdınız mı?”