Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, 3. havalimanının gecikmesinin söz konusu olmayacağını 2018’in ilk çeyreğinde ilk uçağı indirmeyi hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, ''3. havalimanının gecikmesi söz konusu olmayacak. Ben iki hafta evvel oradaydım. Bir teftiş yaptık. Orada da gördüğümüz odur ki harıl harıl çalışılıyor. Ve takvime de uygun ilerliyor iş. 2018’in ilk çeyreğinde biz orada operasyona başlamayı ilk uçağı indirmeyi uçurmayı hedefliyoruz." dedi.

DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, DHMİ Florya Sosyal Tesisleri’nde basın mensuplarıyla iftar yemeğinde bir araya geldi. 3. havalimanında bir gecikmenin söz konusu olmayacağını belirten Yıldırım, "3. havalimanı'nın gecikmesi söz konusu olmayacak. Ben iki hafta evvel oradaydım. Bir teftiş yaptık. Orada da gördüğümüz odur ki harıl harıl çalışılıyor. Ve takvime de uygun ilerliyor iş. Tabi ki bu çok büyük bir proje olduğu için şunu söylemek lazım. Küçük projelerde bile beklenmeyen bazı hadiseler zuhur ettiğinde ufak tefek şeyler olabiliyor. Bu normaldir. Böyle büyük projede bu hayli hayli olabilir ama olmaması için her türlü tedbir alınıyor. Buradaki oynama bir iki ayı geçecek bir oynama olmayacaktır. Şuan ki öngörümüz o şekildedir. 2018’in ilk çeyreğinde biz orada operasyona başlamayı ilk uçağı indirmeyi uçurmayı hedefliyoruz. Bu ilk etap olacaktır. İki pist ve bir terminal olarak işe başlayacaktır. Ondan sonra inşaat uzun süre durmayacak. Üçüncü pist sonra dördüncüsü diğer ek binalar terminaller yapılarak en sonunda bütün etaplar bittiğinde 150 milyonluk kapasiteye ulaşmış olacak.’’ ifadelerini kullandı.

'ORDU-GİRESUN HAVALİMANINDA BİR EKSİĞİMİZ YOK'

‘Ordu- Giresun havalimanında bir eksikliğimiz yok’ diyen Yıldırım şöyle konuştu: ''Şu yapılmadı bu edilmedi diye şeyler onlar çok doğru bilgiler değil. Ama sizinde çok iyi bildiğiniz gibi Atatürk Havalimanı gibi her türlü donanımı yerinde olan havalimanlarında bile meteorolojik şartlar dolayısıyla pas geçmeler her zaman görülen hadiselerdendir. Kaldı ki Ordu-Giresun deniz üzerinde bir havalimanı olduğu için sise çok maruz kalıyor. Bölge zaten sis olaylarının görüldüğü Karadeniz genel olarak böyle bir bölgedir. Sis çöküp görüş belli bir seviyenin altına düştüğü zaman ne olursa olsun uçakların inmesi söz konusu değil yani pilotun belli bir mesafeden belli bir yükseklikten pisti görmesi gerekir. Aksi takdirde iniş olmaz.’’