Sirkeci’de feribota bineceği sırada denize düşen otomobilde ölen Ecesu davasında mütalaasını açıklayan savcı, feribot kaptanının 2 yıldan 15 yıla kadar hapsini istedi.

İstanbul 16. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki duruşmaya sanıklardan kaptan Erkan Atalay İm katıldı. Davadan çekildikleri için Ecesu’nun ailesi gelmedi.

Mahkeme başkanı, dosyanın mütalaa hazırlaması için savcıya gönderildiğini belirtti. Duruşma savcısı Taner Tabel de mütalaasını açıkladı. Savcı Tabel, üç ayrı bilirkişi raporunda farklı oranlarda kusur belirlendiğini ancak ceza yargılamasında yüzdelik oran sistemi bulunmadığını belirtti. Kaptan İm’i asli kusurlu gösteren birinci ve üçüncü raporu dikkate aldığını belirten savcı, İm hakkında taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve birden fazla kişinin yaralanmasına neden olmaktan 2 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası talep etti.

Savcı, usta gemici Özay Yaşar ve çımacı Levent Dönmez hakkında ise dosya içeriğine göre kusur görmediğini belirterek beraat kararı verilmesini istedi.

Mütalaa üzerine söz alan İm’in avukatı, usulsüz keşif yapıldığını buna bağlı olarak usule uygun bilirkişi raporu alınmadığını ileri sürdü. Kendilerinin uzman kişiye yaptırdıkları incelemede görüntülerin doğru incelenmediğini tespit ettiklerini kaydeden avukat, bütün taleplerin ve delillerin değerlendirileceği yeni bir bilirkişi raporu alınmasını talep etti. İm’in avukatı, talebinin kabul edilmemesi durumunda ise mütalaaya karşı savunma hazırlaması için süre talep etti.

Diğer iki sanığın avukatı ise mütalaaya katıldığını ve müvekkillerine beraat verilmesini istedi. Mütalaaya karşı savunma için süre veren mahkeme duruşmayı erteledi.

Sirkeci’de feribota bindiği sırada feribotun hareket etmesi üzerine Ebru Güleren Yılmaz’ın kullandığı otomobil denize düşmüştü. Olayda Yılmaz’ın kızı Ecesu Yılmaz ve annesi Şaziye Güleren hayatını kaybetmişti.

BİLİRKİŞİ RAPORLARI

Soruşturma sırasında alınan ilk bilirkişi raporunda feribotun kaptanı sanık Erkan Atalay İm, tam kusurlu bulunmuş, anne Yılmaz ise kusursuz bulunmuştu. Yargılama sırasında alınan 2. bilirkişi raporunda ise anne Yılmaz bu kez yüzde 45 oranında tali kusurlu bulunmuştu. Anne Yılmaz’ın kazayı önleyebilecek zorunlu hareketleri yapmadığı, tecrübeli bir araç kullanıcısı olmadığı belirtilmişti. Bu raporda kaptan Erkan Atalay İm ise yüzde 30 oranında tali kusurlu gösterilmişti. Yoğun çalışma nedeniyle zihin sağlığı açısından olumsuz koşullar oluştuğu, olumsuz çalışma koşullarının da kazaya neden olduğu anlatılmıştı. Mahkeme bu iki rapor arasındaki çelişkinin giderilmesi için 3. bir rapor istemişti. 3. raporda kaptan İm için, “Göz ile kapakların kapatıldığına, gemisine araç ve yolcuların tamamının bindiğine emin olduktan sonra kalkış manevrasına geçmeliydi.” denildi. İm’in yüzde 70 asli kusurlu olduğu belirtilen raporda diğer sanıklarla birlikte anne Yılmaz’ın ise kusursuz olduğu belirtilmişti. Son raporda İDO’nun ise yüzde 30 ile tali kusurlu olduğu anlatılmıştı.