Dünyanın ilk ticari uçuşunun gerçekleştiği 1914 yılından günümüze yıllık gerçekleştirilen 32 milyon uçak seferi ile havacılık, günlük hayatın önemli bir parçası haline geldi.

Airbus’ın Küresel Pazar Tahmini'ne göre; önümüzdeki 20 yılda yaklaşık 5 trilyon dolar değerinde 32 bin 600 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. Havacılık sektörü sayesinde her yıl 3 milyar yolcu ve 50 milyon ton yük havayolu ile taşınıyor. Hesaplamalarda havacılık, küresel gayrisafi milli hasılaya yıllık 2.4 trilyon dolar katkı sağlıyor.

Küresel pazar tahminleri; önümüzdeki 20 yıl içerisinde (2015-2034) küresel yolcu trafiği yılda ortalama yüzde 4.6 büyüyecek. Bunun yanı sıra 32 bin 600 adet 100’ün üzerinde koltuk kapasiteli (31 bin 800 yolcu ve 10 tonun üzerinde yük taşıyabilen 800 adet kargo uçağı) 4.9 trilyon dolar değerinde yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. 2034 yılına kadar yolcu ve kargo filolarının sayısı ise 2 katının üzerine çıkacak.

Günümüzde dünyadaki filo sayısı 19 bin iken sözü edilen tarihe kadar uçak sayısının 38 bin 500’e çıkacağı kaydedildi. Mevcut 13 bin 100 yolcu ve kargo uçağı yakıt tasarruflu modelleri ile yenilenecek.

ORTA SINIF SAYISI İKİYE KATLANARAK 5 MİLYARA YÜKSELECEK

Tahminlere göre toplam 6 milyar insandan oluşan gelişmekte olan ekonomiler, dünya çapındaki havayolu trafik artışının kaynağı olacak. Yüzde 3.8’lik büyüme oranına sahip Batı Avrupa ve Kuzey Amerika gibi gelişmiş ekonomilere kıyasla gelişmekte olan ekonomiler yılda yüzde 5.8’lik bir artış gösterecek.

Gelişmekte olan ekonomiler aynı zamanda bugün dünya özel tüketim oranının yüzde 31’ini oluştururken bu rakam 2034’te yüzde 43’e yükselecek. Ekonomik büyüme oranı; Çin, Hindistan, Orta Asya, Afrika ve Latin Amerika gibi gelişmekte olan ülkelerde dünya ortalamasını geçecek. Bunun dolaylı etkisi olarak da orta sınıf sayısı ikiye katlanarak 5 milyara yükselecek.