Antalya'da 21-24 Ocak 2015 tarihleri arasında düzenlenecek 26. Anfaş Otel Ekipmanları Fuarı'nın tanıtım toplantısına katılan POYD Başkan Yardımcısı Hakan Duran, gazetecilerin Antalya'daki otellerin yenilenme ihtiyaçlarıyla ilgili sorusuna cevap verdi. Antalya'da turizmin 1980'lerde başladığına ve ilk otellerin 34-35 yıllık mazisi bulunduğuna kaydeden Duran, kendisinin uzun yıllardır 24 senelik geçmişi bulunan Belek turizm bölgesinde görev yaptığına değinerek, "Belekteki otellerin içinde bile neredeyse yüzde 50’ye varanı yenilenme dönemine girdi. Otellerde bizim tarzımızda, her şey dahil bazında konaklamalı, misafiri tamamen içeride tutan sistemde, büyük volumlarla çalıştığımızı düşünürseniz yıpranma payı 5-6 seneden sonra başlıyor. Bugün 6 senelik mazisi olan bir otelde bile yenilenme dönemi başlamış demektir." diye konuştu. 

Genel Müdürlüğü'nü yaptığı Regnum Carya Golf ve SPA Resort'un yeni bir yatırım olmasına rağmen kendisini ziyaret eden satıcıların son çıkan yeniliklerden bahsettiğine değinen Duran, "Bu şunu gösteriyor, 5 yıllık mazisi olan bir otelin bile artık ciddi yenilenmeye ihtiyacı var. İyi bir yenilenme yapmak isterseniz, trendi yakalayabilmek, rekabet ortamında ayakta kalabilmek istiyorsanız ekonomik olarak en kötüsü 5-6 milyon dolardan başlayan bir yenileme gideri var bu işin içinde. Benim bildiğim sadece Belek'te 7-8 otel çok ciddi paralarla yenilemeye girmiş vaziyette." diye konuştu.

'EN KÖTÜ OTELİMİZ BİLE AVRUPA'NIN EN İYİSİ'

Duran konuşmasını şöyle sürdürdü: "Ayakta kalabilmek için otellerinizi yenilemek zorundasınız. Çünkü artık rekabet sadece benim yanımdaki otelle veya Kemer, Alanya bölgesi otellerle değil, biz dünyanın diğer ülkeleriyle yarışıyoruz ama hala iddia ediyorum bizim en kötü otelimiz Avrupa'daki bütün otellere beş basar. Onun için bizi kolay kolay ne kimse geçebilir ne de yıkabilir."

'KENDİNİ YENİLEMEYENLER KAYBOLDU'

Kemer Göynük'teki Club Phasalis Otel'in sahibi Mustafa Çalık da 1988'de açılan tesisinin bugün kadar geniş kapsamlı 3 yenilemeden geçtiği bilgisini paylaştı. Müşterinin konakladığı otelden, harcadığı paranın karşılığını almak istediğini, eski şezlong kullanmak istemediğini anlatan Çalık, "Kemer bölgesinde bizimle beraber yapılan tesislere bakıyorum yenileme ve tanıtım yapmadıkları için bazı markaların isimleri duyulmamaya başladı. Biz yenilenme ve tanıtımlarımızı yaptığımız için tesisimiz kendini koruyor. Yenileme yapılması lazım." diye konuştu.