Üniversiteye girecekler için 16 Temmuz 2015'e kadar devam edecek tercih döneminde İzmir Üniversitesi’ne ilgi, Türkiye sınırlarını aştı. Tercih döneminin ilk haftasında internet sitesini günde 140 bine yakın kişi ziyaret ederken 400 kişiye yüz yüze, 800’den fazla kişiye de telefonla danışmanlık hizmeti verildi.

Yıl boyunca çeşitli fuarlar aracılığı ile Türkiye ve dünyanın dörtbir yanında tanıtılan İzmir Üniversitesi, 6-16 Temmuz tercih dönemini de yoğun geçiriyor. Bu süreçte üniversitenin internet sitesinin ziyaretçi sayısı 140 bine yaklaştı. Sayfa gösterimi ise sadece ilk haftada 755 bine ulaştı. İnternet sitesi ziyaretçilerinin yüzde 70’inin yeni kullanıcılar olmasının, İzmir Üniversitesi’ne ilginin artışının göstergesi olduğunu ifade eden Rektör Prof. Dr. Kayhan Erciyeş, bir üniversite için en iyi tanıtımın, öğrenci ve akademisyenlerinin başarıları olduğunu söyledi. Rektör Erciyeş, “Öğrenci ve akademisyenlerimizin yurtiçi ve yurtdışında gösterdikleri başarılar, her yıl üniversite adaylarında İzmir Üniversiteli olma isteğini arttırıyor. Bu da hedeflerimizi daha yukarılara taşımak için bizlere motivasyon kaynağı oluyor.” dedi.

2014-2015 akademik yılı boyunca Dubai’den Almanya’ya, Rusya’dan Irak’a kadar çeşitli ülkelerdeki dokuz fuarda, Türkiye’de ise beş bölgedeki 13 ilde düzenlenen eğitim fuarlarında tanıtılan İzmir Üniversitesi'nin internet sitesi, tercih döneminin ilk haftasında hem dünya hem de Türkiye’nin dört bir yanından ziyaret edildi. "www.izmir.edu.tr"yi, aralarında ABD'nin de bulunduğu Almanya, Avustralya, Gürcistan ve İngiltere gibi pek çok ülkeden yeni kullanıcı ziyaret ederken Türkiye’den İstanbul, Ankara ve Antalya’nın yanısıra Adana ve Diyarbakırlı üniversite adayları da akademik ve sosyal olanaklar hakkında bilgi aldı.