İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü'nün elektronik ulaşım kartı ihalesinden sonra yaşanan sistem krizi, yaklaşık iki haftadır çözülemiyor. Ücretsiz geçişlerden dolayı kamu zararı oluşurken belediye, çözüm olarak 15 yıl önceki kağıt bilet uygulamasını yeniden başlattı. Bu durum ise toplumun hemen her kesiminden tepki çekti. Elektronik ulaşım kartlarına aktivasyon işlemi yapılamadığı için bakiyenin yetersiz görünmesi, yolcularla şoförler veya güvenlik görevlileri arasında tartışmalara sebep oluyor. Aktarma merkezleri, iskeleler, mtro ve İZBAN istasyonlarında satışa sunulan kağıt biletlerden almak isteyen vatandaşlar ise uzun kuyruklar oluşturdu. Kuyruklarda zaman zaman gerginlik yaşanırken bu durumun, sahte biletleri de gündeme getirileceği savunuldu.

Mehmet Aydın isimli vatandaş, iki haftadır konunun çözüme kavuşmamasına ve buna karşılık yıllar sonra tekrar bilet uygulamasına geçilmesine tepki gösterdi. Her seferinde güvenlik görevlileriyle kavga etmekten bıktığını dile getiren Fulya Demir ise yaşanan mağduriyeti bir türlü anlayamadığını kaydetti. İhale sürecinde bu tür aksaklıkların planlanması gerektiğine dikkat çeken Aylin Kocabaş da, “Madem yeni bir firmayla ihale yapıldı, o zaman neden bu tür aksaklıklar önceden hesaplanmadı? İki haftadır şoförlerle, güvenlik görevlileriyle kavga ediyoruz. Hem bizim mağduriyetimiz hem de belediyenin kamu zararı bu şirketten nasıl tahsil edilecek? Bu kadar da olmaz ama.” diye konuştu.