Bankalar artık karttan para kazanamayacak. Özcan Pektaş, "Taslağın yasallaşması ile, yıllardır kanayan bu yara ortadan kalkacak" dedi.Tüketici kanunu değişiyor. Önümüzdeki günlerde, Başbakanlığa gönderilmesi beklenen Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'da Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı Taslağı'nda yer alan düzenleme ile, kredi kartlarından alınan yıllık aidata ilişkin tartışmalara son nokta konulacak. Şimdiye kadar, bireysel yapılan başvurularla, yerel mahkemeler tarafından birçok kez iptal edilen yıllık kredi kartı ücreti, yeni taslağa göre, kartın verildiği tarihte sadece bir kez alınacak. Konuyla ilgili BUGÜN'e açıklama yapan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, yeni taslakta, kredi kartı ücretinin bir kereye mahsus alınacağına ilişkin açık husus bulunduğunu belirterek, "Meclis'te bu madde kabul edilir ve yasal hale gelirse, bu kanayan yara ortadan kalkacak" dedi. Kredi kartı üyelik ücretinin azami tutarı ise BDDK tarafından belirlenecek. MAHKEMENİN YÜKÜ AZALACAK Pektaş, şon şekli verilen yeni taslağın sonbaharda Meclis'e gelmesinin beklendiğini kaydetti. "Hükümetin taahhütü var, yeni yasa en geç yıl sonuna kadar çıkacak" diyen Pektaş, yeni düzenlemede kredi kartlarına ilişkin yenilikleri şöyle anlattı: "Yeni taslağın yasallaşması ile 2009'dan itibaren tüketici kredi kartı talep ettiğinde banka tarafından bir kez bedel ücreti alınacak. Ondan sonra yılık ücret başlığı altında ücret alınmasını ortadan kaldırıyoruz." Kredi kartı aidatlarıyla ilgili vatandaşların bireysel açtıkları davalara da işaret eden Pektaş, "Bu madde kabul edildiği taktirde, tüketici mahkemelerinde ve hakem heyetlerinde, bu konudaki sıkıntılar ortadan kalkacak. Mahkemelerin yükü azaltılmış olacak" diye konuştu. TÜKETiCiNiN HAKKINI ARAMASINI DAHA FAZLA TEŞViK ETMELiYiZ İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Barlak, tüketicinin hakkını aramasını daha fazla teşvik etmek gerektiğini belirterek, "Esnafı, firmaları, şirketleri de ayrı bir tarafa koymamamız lazım. Onlara, kendilerinin de tüketici olduğu hatırlatılmalı" dedi. İTO'da yapılan "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Toplantısı"nda konuşan Barlak, tüketici haklarının korunmasının herkesin yaşam standardını ileri noktaya çekeceğini belirterek, bu konunun geliştirilerek daha iyi konuma getirilmesi gerektiğini vurguladı. Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği Genel Başkanı Fuat Engin ise hakem heyeti çalışmalarında ve hakem heyeti uygulama ve kararlarında oluşan sorunlara değindi. Heyetlerin, ürünü kullanan veya faydalanan yerine ürünün faturası adına kesilen kişinin şikayette bulunması yönünde ısrarcı olduğuna değinen Engin, bu konuların tüketicide bezginliğe yol açtığını belirtti TEŞEKKÜR MEKTUPLARI ALIYORUZ Özcan Pektaş, kredi kartı borçlarında temel sıkıntının, kredi kartı borcunun yine kredi kartı ile ödenmesi olduğunu söyledi. Borç sarmalına girmiş kredi kartı sahiplerine, "kredi kartı borcunuzu tüketici kredisi ile kapatın" çağrısını yineleyen Pektaş, şunları söyledi: "Bu önerimiz bugün de geçerli. Tüketici kredisinin aylık faizi bugün ortalama yüzde 1.5, kredi kartlarının aylık faizi yüzde 4.5 civarında. Biz diyoruz ki, kredi kartı borcunuzu bir başka kredi kartı alıp, yine yüzde 4.5 faizle ödemek yerine, tüketici kredisine başvurun. Borcunuz tutarında, bir-iki yıl vadeli tüketici kredisi alın, kredi kartı faiz oranlarının üçte biri oranındaki bir aylık faizle borcunuzun tamamını kapatın." Bu arada, kredi kartı borcu olan birçok tüketicinin yaptıkları çağrı üzerine, borçlarını tüketici kredisi ile kapatmaya başladığını da belirten Pektaş, buna ilişkin teşekkür mesaj ve mektupları aldıklarını anlattı. Pektaş, "Gösterdiğiniz yolu kullanarak, daha yüksek faiz ödemekten kurtulduk' diyorlar ve teşekkür ediyorlar" dedi.