Senelerden beridir aklımı karıştırır bu husus: Neden Kahramanmaraş'ta demiryolu olduğu halde yolcu taşımacılığı yapılmıyor veya yapılamıyor? Halbuki Kahramanmaraşımızın ne Osmaniye'den ne de Gaziantep'ten eksik kalır bir yanı yok bence bu bakımdan. Haydi demiryolu olmasa, yolcu taşımacılığının da olmaması doğal diyeceğim. Çünkü ortada bir demiryolunun varlığı yok olmuş olacak. Ama öyle bir durum da yok. Kahramanmaraş'ta demiryolu da var, tren garı da var. E peki neyi bekliyoruz yolcu taşımak için? Kahramanmaraşlılara tahsis edilecek birkaç tren seferini mi yoksa? Haydi diyelim ki yolcu seferlerinin başlaması için bakım ve yenilikler yapılması lazım. Yapılsın o zaman, ne eksikse o yapılsın ki Kahramanmaraşlılar ucuz seyahatin keyfini çıkarsın. Hem biz kara yoluna yüklenmekten hem de karayolu bu kadar kazalardan ve çilelerden kurtulsun hem de vatandaş daha güvenli bir seyahat olanağına sahip olsun. [B]Diğer bir tabirle karayolları da nefes alsın, vatandaş da”¦[/B]Kahramanmaraş'ın ilçesi olan Türkoğlu'nda tren yolculuğu için seferler yapılıyor. Peki Türkoğlu'na kadar gelen tren seferi neden Kahramanmaraş'a kadar gelmiyor? Kahramanmaraş'ın kendi ilçesi olan Türkoğlu'ndan eksiği nedir? İnanın bu soruların cevabını şu ana kadar bulmuş değilim. Şunu da çok iyi biliyorum: Tren seferleri konulursa birçok sorun ve sıkıntı doğacaktır, bunun da farkındayım. Özellikle karayollarından tepkiler gelecektir. Karayollarında şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmalar en başta tepkilerini koyacaklardır buna, “Ekmeğimizi elimizden alıyorsunuz!” diye. Ama hiç kimse feryat figân etmesin. Karayollarında yolcu taşımacılığı yapan firmalar 10 kazanacağına 7 kazanır, 5 kazanır. Yine ekmeklerini yerler yani bir şekilde. Ama ya vatandaşın istekleri ne olacak? Vatandaş neden demiryollarına 5 veya 7 vereceğine karayollarına 10 versin? Karayollarında yolcu taşımacılığı yapan sevgili firmalar! Sizin ekmek hakkınız var, bu doğru ama bizim de ucuz seyahat, farklı seyahat, güvenli seyahat hakkımız var. Kimse sadece kendi menfaatini düşünerek bu meseleye bakmasın. Çünkü bu şehirde karayollarında çalışan yolcu firmalarından çok yüz binlerce vatandaş var. Bu kadar vatandaş göz ardı edilmemeli bence. Açıkçası ben bir vatandaş olarak ve birçok vatandaşın da benim bu düşünceme ortak olduğunu düşünerek şunu söylemek istiyorum: Kahramanmaraş'ın çehresi biraz da olsa değişmeli. En başta da demiryollarına bakım yapılarak, demiryolları yolcu taşımacılığına açılmalı. “Aynı hamam aynı tas” dememek için demiryollarının faaliyete geçirilmesi çok büyük bir gelişme olur bence Kahramanmaraş adına. Düşünün bir kere; Kahramanmaraş-Osmaniye, Kahramanmaraş-Gaziantep, Kahramanmaraş-Adıyaman, Kahramanmaraş-Malatya seferleri ve yapılması çok zor olur ama Kahramanmaraş-Kayseri seferleri için gerekli alt yapı ve hazırlıklar yapılsa ne kadar iyi olur Kahramanmaraş için ve Kahramanmaraşlı için! Bizim Eskişehir-Ankara-Kocaeli'de yapılan hızlı tren seferleri gibi bir şansımız yok belki ama en azından normal tren seferleri için demiryolları yapılsın ve Kahramanmaraş'tan en azından 2-3 yere sefer düzenlensin, şimdilik o da yeter diye düşünüyorum. Bunun için en büyük adres de tabii ki Kahramanmaraş Valiliği'dir, Sayın Valimiz Mehmet Niyazi Tanılır'dır. [B]Sayın Valimiz ve Sevgili Vatandaşlar: Sizce yanlış mı düşünüyorum?[/B] Saygılarımla”¦