AK Parti Manisa Milletvekili Selçuk Özdağ’ın 19 Haziran 2015 tarihinde ‘yapımını başlandı’ diye açıklama yaptığı Sabuncubeli Tüneli’nde çalışmaların daha başlamadığı ortaya çıktı. Manisa-İzmir arasını karayoluyla 15 dakikaya indirmek için 9 Eylül 2011 tarihinde yapımına başlanan ancak Koçoğlu Şirketler Grubu'nun 4 Kasım 2014 tarihinde iflas etmesi sebebiyle inşaatı duran Sabuncubeli Tüneli'nde, çalışmaların önümüzdeki günlerde başlayacağı belirtildi. Ayrıca, tünelin AK Parti Milletvekili Özdağ’ın dediği gibi 2017 yılının ilk üç ayında değil de yapılan sözleşmeye göre 2018'de bitirileceği bildirildi.

Manisa İl Koordinasyon Kurulu toplantısı Manisa Valisi Erdoğan Bektaş başkanlığında Şehzadeler Kaymakamlığı toplantı salonunda yapıldı. Burada konuşan Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Sabuncubeli Tüneli için Ramazan Bayramından sonra kazmayı vuracaklarını söylediklerini, aşağı yukarı o aşamaya geldiklerini söyledi. Şu anda gerekli mobilizasyonların sağlandığını belirten Müdür Uraloğlu, “Önümüzdeki günlerde inşallah burada çalışmalara başlayacağız. Yaptığımız ihaleye göre tünelin bitiş tarihi 2018 yılının başı olarak gözüküyor. Bizim burada normalde 7-8 aylık gecikmemiz oldu. Diğer ihaleyi fesih ettik biliyorsunuz. Aşağı yukarı 8 aylık bir gecikmemiz oldu. Müteahhit ile konuşuyoruz. Biz bunu 2017 yılının sonuna yetiştirme ile ilgili bütün gayretimizi sarf edeceğiz ama sözleşmeye göre bitiş tarihi 2018 yılı başı gözüküyor.” dedi.

Tünelin İzmir ayağının ilk projede 2 bin 800 metre olduğunu hatırlatan Abdülkadir Uraloğlu, “Esasında bizim ilk ihaleye çıktığımız proje 2 bin 800 metre. İhaleden sonra müteahhit ile oturup yapılan görüşmeler sonucunda biraz daha fizibil olması, biraz daha taşıt trafik kapasitesini artırma ya da o taşıtları alabilme adına 4 bin 70 metreye çıkarılmıştı. İzmir tarafından girilebilecek vadi orası. Çünkü aşağı yukarı eğimi çok az olan bir yüzeyle geliyor ve tünele giriyoruz. Daha geriden girelim dedik ki, o zaman 8-10 kilometrelere çıkıyor. Hemen yakınında kotu düşürerek girebileceğimiz bir yer yok. Manisa tarafından daha yukarıdan çıkıyorduk. Dediğim gibi revizyonla beraber orayı aşağıya alabildik. Müteahhit burayı kredi ile yapıyor. Krediye Hazine garantisi veriyoruz ve biz burada yapılan iş kadar krediyi serbest bıraktırıyoruz. Ne kadar iş yapılmışsa onu hak edişe bağlıyoruz. Fazla ödeme yok. Burada şöyle esasında yapılan işin yüzde 80’i krediyle, yüzde 20’i öz kaynakla yapılıyor. Dolayısıyla burada biz yaptırdığımızın işin yüzde 80’inini ödedik, yüzde 20’isi müteahhidin cebinden gitti. Yani esasında devletin bir zararı yok. Burada zararımız yapımın gecikmiş olmasıdır.” diye konuştu.

Tüneli yapan Koçoğlu Şirketler Grubu'nun 4 Kasım 2014 tarihinde iflas etmesi sebebiyle inşaat durmuş, 8 ay aradan sonra inşaatın ihalesi Kalyon İnşaat’a verilmişti.