Yapılan bir araştırma, bölünmüş yollarda yüzeysel drenaj için refüjde inşa edilen üçgen ve trapez kesitli kanallarının araçlar için güvenlik sorunu oluşturduğunu gösterdi. Söz konusu kanallar araçların ya kanal içerisinde takla atma veya karşı şeride kontrolsüz girme riski oluşturuyor. Araştırmada, kanala girecek araçların güvenliğinin sadece otokorkuluk kullanılarak sağlanabileceği kaydedildi.

Karayolu refüj ve kenar bölgelerinde yağmur sularının tahliyesi için yapılan üçgen veya trapez kesitli kanallar, araçlar için ciddi güvenlik sorunları oluşturuyor. Yoldan çıkarak bu kanallara giren araçlar, karşı şeride geçerek ya da takla atarak ölümle sonuçlanan kazalar yapabiliyor. Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İnşaat Mühendisliği'nde karayolu yağmur drenaj kanallarının araç güvenliğine etkisinin belirlenmesine yönelik yapılan bir çalışma, bölünmüş yollarda ki yağmur kanallarının araçlar için güvenlik sorunu oluşturduğunu ortaya koydu. Çalışmada, özellikle duble yollarda yüzeysel drenaj için refüjde inşa edilen üçgen ve trapez kesitli kanallarının araçlar için yaratabileceği güvenlik sorunları incelendi.
Sorunların sebeplerinin net olarak ortaya konması ve gerekli çözüm önerilerinin belirlenmesi için dinamik analizler ve simülasyonlar yapıldı. Analizlerde kanalların geometrisi, araçların özellikleri, araçların kanala girme açısı ve hızları kullanıldı. Değişik boyut, ağırlık ve hızdaki araçların drenaj kanallarına girmesi durumunda, araçlarda oluşabilecek riskler incelenerek gerçekçi ve somut bilgilere ulaşıldı. Analiz sonuçlarına göre, üçgen veya trapez kesitli drenaj kanallarının araçlar için güvenli olmadığı, araçların ya kanal içerisinde takla atma veya karşı şeride kontrolsüz girme riski oluşturabileceği belirlendi. Bu sebeple, kanala girecek araçların güvenliğini sadece otokorkuluk kullanılarak sağlanabileceği ifade edildi. Çalışmada şu önerilere yer verildi: "Mevcut drenaj kanallarının araç güvenliğine olumsuz etkileri olduğu belirlendiğinden, bu dizaynlar yerine gelişmiş ülkelerde olduğu gibi kaplama altından geçen güvenli dizaynların seçilmesi önerilmektedir. Yer altı drenaj sistemleri aracın dengesinin bozulmasını önleyecek fakat karşı şeride geçmeyi önleyemeyecektir. Ayrıca yeraltı kanallarında tıkanma sorunları yaşanabilir. Yol platformunun birbirinden uzaklaştırılarak geliş ve gidiş yollarının birbirinden en az 20 metre uzağa inşa edilmesi de ekonomik olmamakla birlikte olası bir çözümdür. Karşı şeride geçmeyi önlemede etkin olan bu yöntemde sorun kamulaştırma genişliğidir. Bu mesafelerin sağlanması ekonomik olarak pek mümkün değildir. Araç güvenliğini sağlayabilmek için araçların kanala girmeden yavaşlatılarak durdurulması en uygun çare olarak görünmektedir. Bu şartlar altında araç güvenliğinin sağlanabilmesi için kanala girme ve karşı şeride geçme durumlarını önleyecek tek çözüm yolu kanalların her iki tarafında uygun otokorkuluk kullanılmasıdır. Drenajın yeraltına alınması durumunda ise tek sıra otokorkuluk (çift taraflı) yeterli olacaktır."