MOTAŞ, müşteri memnuniyetini ölçmek ve talepleri öğrenmek için mart ayında anket yaptırdı. Anket sonuçlarına göre, vatandaşların yüzde 71’i hizmetlerden memnun.
MOTAŞ’tan yapılan açıklamada, TÜİK verilerine göre Türkiye’de toplu taşım araçlarına olan memnuniyetin yüzde 62 olduğu belirtildi. Açıklamada, “Yaptırdığımız ankette bu seviyeyi aştığımız görülüyor. Bağımsız bir kuruluş tarafından toplamda 6 bin kişi ile yapılan ankette otobüslerde 5 bin, trambüslerde bin yolcuya 11 memnuniyet sorusu yöneltildi. Anket sonucunda genel olarak yolcuların yüzde 71 oranında hizmetimizden memnun olduğu sonucu çıktı. Malatya’da toplu taşımda müşteri memnuniyetini en üst seviyelere çıkarmak için başlattığımız anket çalışmasıyla müşteri taleplerini ve şikayetlerini aldık. Aldığımız talep ve şikayetler toplu taşım ile ilgili alacağımız kararlara yansıyacaktır. Alacağımız her kararda bu talepleri göz önünde bulunduracağız” denildi.
Yapılan anketin alınacak kararlar noktasında önlerini aydınlatacağını belirten MOTAŞ yetkilileri, anket çalışması ile ilgili ayrıntılı bilgiler aktardı. Anket çalışmasında yolculara duraklarda bekleme süreleri, sefer sayılarının yeterliliği, otobüslerin güvenliği, otobüs doluluk oranları, duraklarda işaret ve yönlendirme yeterliliği, duraklarda bekleme ve oturma alanlarının yeterli olup olmadığı gibi sorular yöneltildi. Duraklarda bekleme süreleri istenilen düzeyde mi, sorusuna yolcuların yüzde 68’i uygun cevabı verirken, sefer sayıları yeterli mi, sorusuna yolcuların yüzde 63’ü olumlu, otobüs doluluk oranları uygun mu, sorusuna yolcuların yüzde 55’i uygun diye cevap verdi. Ankete katılanların yüzde 66’sı duraklarda oturma ve bekleme alanlarının yeterli olduğunu, yüzde 72’si duraklarda yönlendirme ve işaretlemelerin yeterli düzeyde olduğunu ve yüzde 84’ü otobüslerin güvenli olduğunu belirtti. 11 sorunun yöneltildiği ankete katılan yolcuların yüzde 82’si araçların temizliğinden memnun olduklarını belirtirken, yüzde 83’ü personel tutum ve davranışlarından, yüzde 81’i personelin müşteri ile iletişiminden memnun olduklarını söyledi.
Ayrıca şikayet ve önerilerin MOTAŞ’a iletilmesinde bir iletişim sorunu yaşamadıklarını belirten katılımcıların yüzde 70’i iletişim ile ilgili memnuniyetini ifade ederken, MOTAŞ’a ulaştırılan sorunların büyük oranda çözüme kavuşturulduğunu, bu manada yüzde 56 memnuniyet olduğu belirlendi. MOTAŞ yetkilileri bu düzeyin daha yukarılara taşınması için daha önce başlanan çağrı merkezinin kurulmasına hız verdiklerini belirtti. Ankete yansıyan bir diğer sonuç ise otobüslere olan müşteri memnuniyeti. Bu da yüzde 69 olarak ankete yansıdı. Öte yandan ankete katılanların yüzde 80’inin otomobilinin olmadığı, otomobili olanların da yüzde 8’inin özel aracını trafiğe çıkarma imkanının sınırlı olduğu, yüzde 12’sinin de özel aracıyla trafiğe çıkma imkanının olduğu, ancak toplu taşım araçlarını daha güvenli ve rahat bulduğundan dolayı tercih ettiği belirtildi.
Anket sonuçlarının değerlendirildiği açıklamada MOTAŞ yetkilileri, “Otobüslerde müşteri memnuniyeti yüzde 69 olarak anketlere yansırken, trambüslerde aynı sorulara verilen cevaplarda memnuniyet oranının yüzde 74 olduğunu gördük. Trambüslerle ilgili memnuniyet oranı düşük görülen konunun yolcu yoğunluğu olduğu belirlendi. Bununla ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın açıkladığı trambüs alımları ile ilgili çalışmaya hız verildi. İnşallah en kısa zamanda yolcu yoğunluğunu asgari düzeye düşürecek araç alımını gerçekleştiririz. Ankette çıkan sonuca baktığımızda şirketimize ortalama yüzde 71 oranında bir memnuniyetin olduğunu görüyoruz. Bu da Türkiye ortalamasının çok üzerinde bir sonuçtur. Aldığımız sonuçların ışığında yapacağımız çalışmalar neticesinde bu sonucu daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Yolcularımızın nabzını tutmak, zamanla değişkenlik gösteren taleplere zamanında cevap verebilmek için bu tür anketlerimiz belli periyotlarda devam edecektir” ifadelerini kullandı.